Translate

tisdag 8 januari 2008

Stor älgfara.


Skogens konung finns här.

Stog och såg ut genom fönstret nyss och vad fick jag se.....
Jo, först plogbilen som körde förbi nere på vägen. Sen såg jag nåtgot som rörde sig uppe i skogskanten. Först trodde jag det var hunden som var ute på sin dagliga trimtur. Men inte då. Det jag såg var svart-brunt, jycken är grå.....
Hämtade kikaren för att kunna se bättre.
Jag med mina dåliga ögon har ju problem att se på håll, så innan jag fick ställa in kikaren rätt så var allt bara en grå suddig massa, men plötsligt utkristalliserar det sig en älg.....
Han eller hon stog en stund och kikade ner mot sjön innan djuret med stora kliv gick in i skogen igen.
Vilken bra start på dagen......
klems från nabolandet :)

3 kommentarer:

  1. Anonym20:06

    Fram med bössan synne,faan mar för hela vintern.

    SvaraRadera
  2. Jag skjuter inte med bössa, Peter. Det övelåter jag åt hyresvärden :) Jag skjuter bara med kameran. Om jag kan komma tillräckligt nära :)

    Japp Cattis, det är jättehäftigt, har sett flera älg och rådjur eller om det är hjort här, men aldig kunnat ta bild. Visst är det typiskt :)
    Klem till er båda från nabolandet.....

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails