Translate

måndag 3 oktober 2016

Oktober....


Oktober måndad startade med lika skönt väder
som i september. Vi satt ute och njöt
av kaffe på verandan i solsteken.
Så kom måndagen.....
Men det var så vackert.
Älvorna hade dansfestival på sjön.
Solen spelade upp till en vacker morgon.
En guldgul morgon, lite kylig men
äntligen kom den krispiga, klara luften.
Man kan inte låta bli att njuta av sånt här. 
Älsklingen körde mig in till stan idag.
Skulle fylla diesel och handla lite.
Vi körde västsidan, för de håller på med
vägarbete inne i Kongsvinger och 
skulle stänga av ett körfält.
Men visst är det vackert.
Glomma med dimman där långt bort. 
Bilderna är tagna från bilen. 
Frosten hade bitigt sig fast i all växtlighet.
Dimman lekte sig över marken och 
seglade fram fort.
Jag satt bara och njöt.
Det blir ett helt nytt landskap.
Där borta låg dimman som en orm över
backen. Den liksom ringlar sig fram.
Vi närmade oss väggen. Holtmasten stack upp som
ett färdmärke ovan dimman.
Det var en fin tur, och jag är 
så glad jag har en snäll gubbe som kör mig
in mellan varven. 
Nu ska jag sätta på en kanna te.
Temperaturen sjunker så det blir under nollan
ikväll med.
Ha en fin kväll vidare nu alla.
Kram....

6 kommentarer:

  1. Härliga bilder, älskar dom! Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint du fångar dmman! Det är nästan så man kan känna kylan komma. Burr. Nu kommer hösten. Både mysigt och "burrigt"
    Kram från BrittMarie

    SvaraRadera
  3. Godmorron, denna lite kyliga men sköna, soliga kanelbullens dag. Underbara bilder, det är ju så vackert med det frostiga, dimman...kram på're

    SvaraRadera
  4. Go´morron Synnöve!
    Länge sedan jag kikade in här till dig, men nu är jag här... Fantastiska bilder! Härlig tid nu med soliga dagar och kyliga nätter ... sååå läckert med dimman!
    Vet inte hur ni har haft det med nederbörd, men här hemikring har det rått nästan ökenklimat sen sommaren kom och jag tror inte vi fått mer än ca.40-50 mm nederbörd sammanlagt sen i maj. Trist tycker jag som saknar sköna svampturer med fyllda korgar :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej, in i dimman, kan man konstatera...Och plötsligt blir världen som ny, spännande, annorlunda och okänd...Ha det så mysigt därborta i väst
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Härliga höstbilder ! Hoppas allt är bra med er?

    Ha det gott,Vicki

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails