Translate

söndag 13 november 2016

Blandade karameller.....


En påse søndgsgodis kommer här.
Tur man kan titta, jag tappade en plomb igår... igen!
Så i morgon ringer jag tandläkaren.... Igen!
Vet inte om den här bilden får symbolisera tänder...
Men de ligger i så fall huller om buller.
Det är gången in till vår källare annars.
Vi fick ju upp fågelmataren.
Gissa att den är välbesökt.
Här har maken fotat Herr Domherre med en fru.
Den andra frugan kom inte med på bild den här gången, men han hade två med sig.
Kongsvinger en vinterdag.
Vitt, vackert och kallt vid Glomma.
Det blir ett helt annat landskap när snön lagt sig
tycker jag. Man ser det med vinterögonen.
Isen hade lagt sig där det var lågt vattenstånd.
Stackars vackra löv. Någon har både
gått över dig och cyklat över dig.
Tack för sommaren som gått. 
Det här tåget har också gått.
Det backar! Ska bort till timmerterminalen 
och lasta timmer tänker jag....
Långt som attan var det i alla fall.
Solen hade gått upp med.
Eller höll på att gå upp i alla fall.
Så här vackert var det i onsdagsmorse.
En vacker start på dagen.
Magiskt guld som flyter över sjön.
Så otroligt vackert.
Dagen efter när jag stod och väntade på bussen var
det ett magiskt sken bakom kröken.
Men jag vågade inte ge mig ut i vägen.
Mycket trafik här och de kör FORT!
Jag har mitt "jobb" på en liten plats som
heter Kirkenär. Så här såg det ut
i fredags. Snön låg vit och kall.
Buskarna glimmade i solskenet. 
Kirkenär stationsbyggnad.
Tror de håller på med något renoveringsarbete 
inne i huset. vackert är det i alla fall.
Går ju inga persontåg här längre...
Bara timmertåg så byggnaden används
till något annat. Men vet ännu inte vad.
Det står en märklig skulptur på torget i Kirkenär.
Ska försöka ta reda på vad den ska symbolisera.
Men vackert är det när solen lyser rakt igenom.
Lördagen kom med gråväder.
Ganska kallt, men det var så vackert ute.
Ogräs kan vara väldigt fint med frost på.
Grannens stubbåker...
Ner mot sjön...
Frostgräs.
Mera frostgräs... inte ogräs!
Står bakom ladan och ser ut över Nuguren.
Ser den gamla smedjan. I alla fall resterna.
Lyssnar jag noga kan jag höra hammarslag mot
städet, som plattar ut ett stålämne, eller när
smeden stoppar stålet ner i en hink med vatten
för att kyla ner det... Joda, historia är intressant.
En annan gäst vid matbordet.
Nötskrikan.
Hon gick där ensam och letade godsaker.
Men jag tror de andra hade skickat fram henne 
först för att se om det var ofarligt.
Så kom söndagen.
Idag var det nya vyer.
I natt kom det regn. Det gick från 8 minus till nästan
4 plusgrader. Så först kom det snö, sen slog det om och blev regn. Så snön är nästan borta.
Ska strax ut och ha på en kanna te. Men vill bara dela den här bilden med er.
Den tog jag i våras....
Jag är bara så otroligt nyfiken på vad de 
skulle ha på Biltema... för det 
var utanför där bilen stod....
Hoppas de använde bälte i alla fall.
Med den här säger jag godnatt.
Jag ska se lite på tvn och brodera.
Sänder mina varma tankar till tre vänner
som i veckan som gått förlorat 
någon de var och är väldigt glad i.
Linda, Irene och Sandy.
Tänker på er. 

3 kommentarer:

  1. Det er alltid koselig å lese dine innlegg som er fult av naturlige fine bilder med flott tekst til. Du er flink skribent på alle fine måter:) Takker også for at du er min lille hjelper når jeg er i gang med min egen blogg. :) Kose deg i dag med ny uke og nye muligheter:) Stor klem

    SvaraRadera
  2. Tusen takk Synnøve for din fine kommentar i min blogg. Hvilken fin blogg du har selv her med veldig fine bilder! :)

    SvaraRadera
  3. Men shit, jag har missat detta!! Grå november...men det tycker jag inte! Inte när man ser dina bilder... Hoppas det gick bra för vovvarna i bilen, att dom inte körde av vägen sen ;) Kram på dig

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails