Translate

tisdag 8 januari 2008

Kvällsrapporten.....

Detta är en bit från en husfasad på ett jugendstilhus i Ålesund.





Har suttit och sett på antikrundan.


Det är ett program jag gillar. Då sitter faktiskt maken och jag och ser programmet ihop. Han är inte så mycket för tv nämligen :)
Man skulle haft en av det där tavlorna. Den som var värd 400 000 kr. Då vet jag vad jag hade gjort.
Sitter och chattar med min bästa vännina på msn just nu. De har lite ekonomiska problem.
Jag skulle sälja tavlan, ge henne pengar så hon kunde bli kvitt både skulder och annat som ligger och skräpar!
Sån är jag. Kan inte se när mina nära och kära kämpar för att hålla huvudet över vattenytan.


Det här är förra årets utgåva av julgranen. Alltså 2006.


Har nu plockat ner julen. Nästan hela julen då....
Har kvar ljusstakarna i fönstren och julgardinerna än....Det är ju inte tjugonda knut än hehe....
Maken sa att de skulle bort nu, nej sa jag inte förren på måndag. Han fick ge sig :)
Men samtidigt så är det lite skönt att få ner tomtar, änglar och glitter i kartongerna igen.
Granen ligger i kartongen och väntar tålmodigt på att få komma fram nästa jul. Eller ska man säga julen som kommer om 11 månader?
Vill inte ta ner de röda vackra, varma gardinerna heller, så dom får nog sitta ett tag till. Visst kan man det?

Nu är det snart natta.
Får sova länge i morgon bitti, Faktiskt helt till klockan halv 8. Det är lyx det ;)

Klems fra nabolandet :)















5 kommentarer:

  1. God Morgon Synne!

    Hittat Dej igen, kunde också ha sovit idag men vaknade, lite sliten just nu har ledigt några dagar, ser till att vara ute så mkt som möjligt i dagsljus så piggnar jag förhoppningsvis till.

    SvaraRadera
  2. Hej Annette. Kul du kom tillbaka. Men jag sände dig en mail med adressen till bloggen, fick du inte den?
    Skönt att vara ledig.
    Klems fra nabolandet ;)

    SvaraRadera
  3. Inte fått något mail om detta, kanske borta Telia har ju haft lite problem med en server, vet att det fattas mail.

    SvaraRadera
  4. Hej, och va kul att hitta en till exilare...Jag är norsk, fast bosatt i Sverige sen 1997. Gift med en svensk. Har lite samma problem som du, att jag blir lite språklös ibland (ser att du frågar om det "heter så", och så får jag också göra lite då och då!)

    /kram Gry

    SvaraRadera
  5. Hej Gry. Välkommen hit. Ja man är en exilare. Jag är svensk med norsk mor och halva släkten i Norge.Flyttade till Noge 96. Har aldrig ångrat mig.Är nog mer norsk än svensk tror jag. Språket är ett problem helt klart.Pratar flytande sunnmörsdialekt, men skriva är värre eftersom jag aldrig gått i skola här. Man snappar upp ett och annat i tv och tidningar.:)

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails