Translate

torsdag 25 maj 2023

Vatten, stan är full av vatten....

 

Samt en och annan våffla....
Ja nog är stan full av vatten alltid.
Glomma är stor nu.
Snösmältning och regn gör sitt till.

Det steg faktiskt nr vi var där med. Lite otäckt, men så är det den här tiden på året. 
Här bör man inte ramla i. 
Då är det nog kört. 
Såg inte att det var så här mycket där vi stod ute på piren. Det är enorma krafter här. 
Gick genom parken och såg den här busken. Någon som vet vad det är?
Jag har inte en aning. 
Vet inte hur jag ska tyda den här skylten riktigt.....
Vet inte heller om de japanska körsbärträden på torget har blommat klart eller ska blomma...

Så stod det inte på vågen hemma i morse....
Vi passade på att ta en fika på Williams när vi var i stan. Där blev det en cappuchino och en god våffla med brunost och jordgubbsylt på. Stans största våffla kan jag säga. Och godaste, utan tvivel. 
Så funderade vi på vad vi skulle hitta på efter fikat....
Vi for upp till Bæreia. Det är nog den finaste badplats jag varit på. Sandstrand, fint, klart vatten,  bänkar att sitta på, en stor grill man kan använda.
Finns även en handikappramp som går ut i vattnet för dem som sitter i rullstol. 
Helt vindstilla var det. 
Molnen speglade sig i vattnet.
Det är en riktig pärla det här. 
Skog runt om, ingen trafik att prata om. Man hör fåglarna och dessa tallkottar som faller...
Har man otur får man en i skallen. 
Plötsligt plaskar det till i vattnet och jag ser detta. 
Var ju bara tvungen att ta bild. 
Man kan inte låta bli att ta bilder. Det är så vackert. 
När vi sitter här och tar det lugnt så kommer det ett par gående och frågar om de får slå sig ner. 
Så absolut sa vi. Vi kom i prat och det visar sig att bägge två håller på med fotografering. Fick lite tips av dem. Ett trevligt möte en vacker majdag. 
Hittade ÄNTLIGEN funktionen panoramabild på telefonen. Måste ju bara prova. Ska se om jag finner den på kameran med. 
Det var himla skoj att testa den. Ska fortsätta med det när jag får en möjlighet och finner rätta platsen. 
Men måste säga att det blev bra. 
Vi var till stan igår, jag och älsklingen. Jag skulle till min fysio och få mera rörelser för mitt ben.  Vi handlade även litegrann. Jag köpte mig en snygg och BLÅ hatt. Jag älskar ju blått. Så medans gubben gick in på Biltema så tog jag en selfie. Känner mig ganska fin måste jag säga. Trodde inte jag passade i hatt.  Min älskling sa jag var fin både med och utan hatt. Kärlek det. 
Nu ska jag snart ut och plantera blomster. NU ska dem i jord.  Fågelmatarna är nere nu och den kommer inte upp förren till hösten. 
Ska försöka stödja upp mitt växthus så det 
inte blåser omkull. Ska ha ut mina två tomatplantor och min gurkplanta. Så idag har jag att göra.
Önskar er andra en fabelaktigt fin torsdag vidare. 
Kram.......






1 kommentar:

  1. Fantastiska foton, panoramabild, menar du då en sådan där du rör kameran från vänster till höger medan du håller knappen intryckt? Tycker din bild inte var lika lång som mina blir när jag fotar panorama. Men det är en fin funktion! Översvämningar har man hört om här också, men dock inte i mina trakter, vanskligt med vårfloder, en del människor har inte kunnat ta sig ut ur sina hus ens! Men nu har vi väldigt torrt i markerna, en brand i närliggande område igår, men tack o lov fick de snabbt den släckt. Ett naturreservat där hunden och jag brukar traska. Du klär jättefint i hatten! Jag använder keps ibland eftersom jag nte vill ha solglasögon för jag har så dålig syn genom mörka glas.
    Kram från pörtet

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails