Translate

onsdag 25 februari 2015

Om det är halt?


Nej då, bara bitvis!
Här specielt. Idag var det så
halt och jag tror det är för att
det har regnat hela natten och även nu
under dagen som gått.
Så förhoppningsvis är det borta snart.
isen alltså...
För att ta mig över
så slängde jag ut snö på det hala, 
gick så försiktigt över. Fick inte fäste på isen.
Men med snön gick det bra.
Var borta vid soptunnan, och
när jag gick tillbaka mötte jag den här.
Han är en bekant som kör timmerbil.
Hejjade så glatt när jag gick hemmåt.
Tror han har mycket jobb nu.
Dags att stänga av maskinen, släcka ljusen 
och gå upp en trapp. Torsdag i morgon.
Tycker veckorna susar iväg...
Sov gott nu alla.
Kram....


1 kommentar:

  1. Men har du blivit alldeles tossig? Du bloggar ju mest varje dag. Jag tycker som du att dagarna och veckorna bara susar förbi och jag får mer och mer sällan tid över till bloggeriet. Kul ändå att kika in här och se vad du håller på med :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails