Translate

måndag 21 oktober 2024

OKTOBER kom och.....

 Halva oktober och lite till har gått...
Älsklingen kom hem från blodbanken med en ny Mumminkopp. Blev så glad.

Andra sidan på koppen ser ut så här. 
Måste bara fråga... Ni som samlar, använder ni muggarna, eller får dem stå oanvända?
Jag både vill och inte vill använda dem.

Så kom jag hem en dag med två nya sankt paulablomster. Älskar dessa blommor. Men jag tycker det är svårt att hitta dem.

Ofta när vi är över och handlar i Charlottenberg så antingen äter vi mat eller fikar.
Fikar vi så blir det på Biltema. Billigast och otroligt gott.  Det här gick 120 kr.
Skulle vi köpt det på fik här... MINST det dubbla!

Just den här var inte Jimmy så glad åt...Kostade en tjuga på ÖB...
Inte förren jag kom hem upptäckte jag att det var batteri i. Startade det... och det blinkade i alla möjliga färger. 
Åkrarna är tröskade och en del har höstsådden kommit upp på. Det är bara så oerhört vackra färger ute nu. Men det försvinner fort. 
Jag går en eller två gånger i veckan och får ljusbehandling för mina händer. Det är en lugn och skön atmosfär här så att ibland får sitta och vänta är faktiskt helt ok. Trevlig personal med. 
Sista solrosen. Den var så liten och så fin. Lyste upp kan jag säga.
Dimman har legat nästan varje morgon nu i oktober. 
Här har solen kommit fram och det var så vackert ute. Inte kallt heller. Faktum är att oktober har varit en varm månad. 
Varmt ska vi få inne med i vinter. Äntligen är den på plats och den fungerar utmärkt. 
Träden på andra sidan om sjön ger oss vackra färger. När det är stilla och spegelblankt så är det så vackert över sjön. 
Sådde blåklintsfrön i våras.... Denna är den som kom. Resten flöt nog bort i allt regn. Men den blev fin i blomvasen ihop med en lite solros. 
Så gick vi en promenad bort till soptunnorna för att slänga papper. När vi kom hem igen så såg jag hur nakna björkarna har blivit. Plötsligt gick det jättefort med löven.  
Jag ska ut och kratta upp dem och köra bort dem på komposten. Ifjor höst hann vi inte för snön och vintern kom så fort. 

Nu ska jag njuta mitt te, läsa vidare på nätet och sen blir det sängen.
Önskar er en fortsatt fin kväll.
Kram. 






1 kommentar:

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails