Translate

måndag 20 mars 2023

Nu SKA det gå mot vår....

 För det har jag bestämt....
Fick en så fin lampa i present när
jag fyllde år. Signe och Jon kom med den.
Den går på batteri. Det gillas!

Fick besök av Britt och Rolf med. 
Bjöd på hembakade småkakor och hembakade 
mazariner. Gjorde dem i långpanna. Så var vi ju över till Sverige och handlade. Då köpte jag två tårtor. En med päron och den andra med blåbär. Så goda och smakfulla. 

Min dag var en strålande vacker dag.
Solsken, fågelsång och lite takdropp. 
Timmerbilarna körde i skytteltrafik för att lasta och köra iväg timmret. Stod och såg på dem en stund.
Den här var snabb som bara det med att få på timmret. 
Vi hade ju fått en massa snö igen då. 
Den 16 dagen i mars, så såg det ut så här på vår gång. Men det var faktiskt ganska vackert ute. 
Det hade kommit massor med nysnö igen då... så här såg det ut i äppleträdets stora klyka. 

Natten till den 18 dagen så blåste det storm!
Det var riktigt ruggigt. Men vädret hindrade inte den här timmerbilen att göra sitt jobb. 
Det hade blåst ner mängder med grenar från björkarna som står här. Ska ut och plocka lite när det inte är så halt!
Man såg hur snön blåst runt, det var rejäla snövallar.  Men det blev plogat senare. 
Söndagen, dag 19 såg det ut så här. Snövallar och jobbigt att gå, fötterna gled bara undan hela tiden. Men ut måste man ju i alla fall. Ingen sol, grått och trist. Men solen kom lite på eftermiddagen. 
Såg det här i rabatten. Vet inte vad det är, men det var ganska vackert. 

Snöängeln har krympt. Tur jag gjorde den när jag gjorde den. 

Mycket snö ännu... Man tror inte det ska bli vår och barmark....
Så kom söndagen kom. På söndagsaftonen så gottade vi oss med en G&T. Flaskan med gin köpte vi nog mest för att den var så fin. Men det var ingen dum gin.  Smakade gott. 

Köpte dessa på IKEA på Hamar när vi var där. Men de har fått stå inne, för det har varit rent för kallt ute för dem. Men det går bra. Så vackert oavsett.
Älskar gula tulpaner. Min goa vän Maria köpte dessa i kruka åt mig. Snart så slår dem ut.Även dem står inne... kan ju inte låta dem frysa ihjäl heller. 
Idag, måndag den 20 mars så var det grått och blött ute. Men snön ligger kvar trots ett ihärdigt regn i natt. Det plaskade bra mot taket kan jag säga. 
Nu går jag inte här... Är så halt!
Blir det minusgrader nu så kan man åka hela vägen ner till sjön. Blir värre att komma upp igen. 
Fläkvis barmark. Så skönt att se. Snart är det vita borta. Men sparken till postkassa behövdes. Är väldigt halt en bit. 
Vill sända er alla som orkar läsa mina till tider LÅNGA blogginlägg, ett hjärta. 
Byggde det här av lego igår.
Det är vackert. Så varsågoda.
Nu ska jag fortsätta med middagen. 
En mustig köttgryta står och kokar på spisen. 
Så jag ska göra klart så vi kan njuta av den. 
Önskar er alla en fin måndag och fin vecka.
Kram....


1 kommentar:

  1. Vacker vit vinter fortfarande hos dig. Du kanske också fått en ny snösmocka nu i helgen? Det fick vi, inte välkommen alls, jag vill snart byta till lågskor, broddkängorna känns tunga o jobbiga på fötterna nu. Men vi har inte det valet, vi får vackert vänta på bättre tider. Tycker inte du behöver göra någon ny snöängel nu, det är ju snart dags för påskharen! Kram från pörtet

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails