Translate

lördag 11 mars 2023

Det är vintervitt och kallt ute.

 Snart har halva mars gått.
Känns som att det snurrar fortare och fortare ett år. Snart är det väl jul igen. Men nu först ska vi ha vår.
Solen skapar fina skuggor i gardinerna. Måste nog faktiskt vattna dem lite tror jag. Inte gardinen, utan blommorna som står där bakom.

Timmerbilarna kör i skytteltrafik just nu.
Förstår att det är bra, INNAN tjälen går ute på åkern. Ett år satt dem fast där. 
Var ju på MR röntgen i Hamar.
Maken köpte den här åt mig. 
Försökte fota så texten kom med. Men 
det är viktigt med mammografi. I tid!
Den åttonde dagen i min månad, så kom Maria farande. Vi skulle på en tur. Jag stod ute och njöt solen medans jag väntade på henne. 
Färden gick till Skarnes. Men jag måste säga att jag tycker de har konstig färg på himlen där....
Vi gjorde det vi skulle och så blev det en fika på 
Parken kjöpsenter. En stor god våffla med sylt och glass. Så gott. 
Väl hemma igen, så fotade jag mina vackra tulpaner. Helt underbara att se på. 
Så kom jag på... måste ut och fota innan det mörknar helt. Himlen är lite orangerosa och det var
väldigt vackert. 
Solen lyste från en nästan helt blå himmel. Det är så skarpt ljus ute nu, så det är solglasögontid. 
Maken tog sig ett skönt fotbad i snön....
Funderar på hur han klarade det här.....
Stod under en av våra björkar en stund. Solen värmde mitt ansikte. Vårkänslan kom smygande kan jag säga. 
Tog flera bilder på dessa vackra blommor....
Tulpaner....
Mera tulpaner....
Som blev till tre röda roser som jag gav min gubbe. 
Snön ligger, det ska visst komma mera. 
Den 10 dagen i denna vackra månad gick jag en tur ut på åkern. Var bilspår att gå i så det var enkelt. 
Inte bara bilspår... Många andra spår med..
Jag gick ner dit där spåren svänger. 
Där stoppade jag och tog bild på vårt hus. 
Inte någon ryggrad, fast det ser ut som det...
Utan jag tror det är älgspår. 
Så igår, gjorde pizza och så tänkte vi dela på en öl.
Idag var det inte lika klarblå himmel utan molnen låg som ett skynke över oss. 
Jag gick i bilspåren idag med. Hela vägen runt. Tog en bild till på gården. Ja, vi bor vackert.  
Så här såg jag solen idag.
Nu säger älsklingen att det snöar ute, inte riktigt här, men det kommer..... Himlen ute är grå nu så det var skönt att jag varit ute. 
Nu ska jag strax se på skidskyttestaffen på tvn.  En passande syssla idag. Önskar er alle en fin lördagseftermiddag och en god helg.
Kram.....


1 kommentar:

  1. Jag är så avundsjuk på dig som kan fotografera så bra. Jag är urusel bakom kameran. Men jag njuter av dina vackra bilder.

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails