Translate

torsdag 7 oktober 2021

Jag vill bo, i en svamp.....

 

Jag vill bo, i en svamp.
Annars får jag kramp. 
Dessa vackra svampar bor på vår gård.

Toppig och fin med vita prickar. 
I olika faser i växten. 
Den lilla ser ut som en prickig boll. 
En smarrig cheescake med gräddprickar på?
Fick lite mor med barn på promenadkänsla här. 
Med en mor som håller ett paraply....
Den här blev plötsligt hungrig och böjde
sig ner och gapade över den lilla svampen. 
Men den här är finast. 
Tänk om det var lika enkelt att hitta kantareller
som det är att hitta den här. Flugsvamp låter så illa, så jag säger rödprickig svamp i stället. 
Vacker så man får ont!
Ha nu en skön kväll vidare. 
Kram....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails