Translate

fredag 27 mars 2009

Trött och hängig.....

Nej då.
Jag har inte glömt.
I morgon kommer jag att
dra vinnarna på min tävling.
Så håll ut.

Jag tar med en bild från Briksdalsbreen.
Den ligger på nordsidan av Jostedalsbreen.
Briksdalen ligger innerst i den vackra Oldedalen,
i Stryn kommune.
Stryn finner du i Sogn og Fjordane.
En mycket speciel plats.
Så alla som kan bör besöka den.


Känner just nu att kroppen behöver vila.
Är genomtrött och hängig.

Någon har lagt ett sågblad i halsen på mig,
och drar det fram och tillbaka.
Det gör ont...
Febern drar runt i kroppen
som en osalig ande.
Så jag avslutar med att önska er alla
en skön fredagskväll.
Själv ska jag nog sjutton
knyta mig tror jag.
Natta.

9 kommentarer:

  1. ojojoj...kära vän krya verkligen på dej NU!!! Ta och sov en långnatt nu!!
    Kramar på dej!

    SvaraRadera
  2. Jammen, Synne da. Jeg krysset jo fingrene for at du skulle bli bra! Har det ikke hjulpet. Så får jeg krysse tærne også...

    Så kjekt at jeg fikk være med deg til Briksdalen. Det er mange år siden jeg har vært der. Vakker natur!

    God helg og fortsatt god bedring til deg.

    Klem

    SvaraRadera
  3. Menar du att jag har missat din tävling - har varit helt uppslukad av webbutiken - vilken massa tid det tar - men nu börjar det mesta vara klart .

    Har läst ikapp inne hos dig - vilka härliga utflykter. Men stackare där - hoppas att förkylningen går över fort - inge kul när Erri längtar ut på promenader!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. Underbar glaciärbild!! jOTUNHEIMEN ÄR VACKERT -DÄR HAR JAG GÅTT PÅ TUR..Ha det gott//Klem

    SvaraRadera
  5. Oh uch o fy som du mår. Jag lägger av en hel säck energi till dig här så du piggar på dig.

    Kramiz

    SvaraRadera
  6. Är du sjuk, STACKARS dig! Hoppas det inte blir lånvarit.

    Har du haft en tävling? Synd att jag missade den!
    Kanske du ska ha någon fler sen.

    Vilken vacker plats Briksdalsbreen
    var ligger det? dit kan jag absolut åka till.

    Krya på dig nu, Kramar till dig.
    // Nettan

    SvaraRadera
  7. Trist att du blivit sjuk och fått feber,
    och du gör så rätt i att vila så mycket som möjligt.
    Hoppas du mår bättre snart.
    Stor Kram

    SvaraRadera
  8. Oh boy, voihan pojat, vilken ställe, speciel ! De är snöbergen ?
    Norge är vacker land. Vi besökte Nordcap då barnen var små och vår bil gick sönder av allt bromsande i nedförsbacken.
    Du hadde rätt, Valencia är min vackra stad (min dotter bor där)

    SvaraRadera
  9. Briksdalen er fin :)
    Er frå Stryn eg ;)

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails