Translate

torsdag 12 mars 2009

Tangokravat och vissna tulepitter.....

Snart drar det igång.
Här ligger snön djup och
det kommer mera vitt neddalande
från himmelen
Men fotbollen startar.
Nu hoppas vi på att tangogutta under
ledning av Kjetil Rekdal står på igen.
Jag ser fram emot att följa mitt lag
under den här säsongen.
Stå på AAFK.
Ska försöka komma upp till
Color Line stadion under sommaren

Var en sväng inne i Kongsvinger idag.
Såg de här på stationen.
Med kameran i högsta hugg gick
jag ner och tog en bild.
Det är ett godståg den här gången.
Tänk om vi kunde på lite mera avgångar
mellan Oslo och Stockholm nu.
Kanske ett pendeltåg som tar oss ner till Oslo.
Som ett komplement till bussarna som
går varje timme.
Inget fel på dom, men det kunde vara bra med
en pendel som gick med några
timmars mellanrum med.

Mina 91 tulpaner ni vet...
Dom har vissnat nu...
Men de är så vackra när de har vissnat ner.
Här är det två lila tulpaner som ligger
på diskbänken.

Här är det ett litet detaljert bilde
av dom.
Jag tycker dom är fabelaktiga att
se på även så här.

Igår sken solen.
Idag sken den, INTE.
Just nu så snöar det ute.
Inte lite, inte lagom utan MYCKET!
Plogbilen har åkt förbi igen.
Men å andra sidan så
sparar man ju lite mera på sommardäcken nu då.
För det är fortfarande vinterdäck på!

Nu blir det snart Antikrundan igen.
Då ska vi sitta och mysa gott med en kopp te
och lite snadder tänkte jag.
Det är verkligen en programserie jag gillar.
Man får många tips.
Nu ser jag fram emot sommarens alla loppisar.
Med Antikrundan i ryggen ska man
väl kunna säkra sig ett och annat fynd.
Tjingeling på er.

16 kommentarer:

  1. Hej Synne

    Denna vinter bjuder oss verkligen på snö i mängder...
    jag som gillar snö håller på att bli lite less
    nu vill jag se blå himmel varje dag
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Heia Aafk! Jeg er IKKE det minste interessert i fotball, men heier på Aafk. Bor i Romsdal og skulle kolleger mener jeg er forpliktet til heie på MFK. Men jeg har alltid vært, er og forblir Ålesundspatriot ;-)

    Synd med dine 91 tulipaner som har visnet, men du hadde de jo lenge. Har de stått helt til nå? De visne lilla er vakre og rett kunstnerisk der de ligger på kjøkkenbenken!

    Ha en fin kveld.

    SvaraRadera
  3. Anonym21:28

    Ja visst vore det bra om det satsades mera på smidiga kommunikationer. Det är ju så trevligt att åka tåg, men bökigt när man får byta ofta. Tvärs över Sveriges land är ofta krångligare än längs med.
    Fin utsikt du har från ditt fönster, men så mycket snö...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, där fick du till det med tulpanerna..kanonfint!Här snöar det nu IGEN blir så trött...vill ha våååår! Kramen!

    SvaraRadera
  5. Ha en skön kväll, vännen min!

    Här är det fullt fart med snö med.

    kjams!

    SvaraRadera
  6. Halloj , nu vad det längesen jag surfade runt på dina domäner. But here i am ...

    Ja visst är det vackert med tulpaner, fick med mig en bukett om 40 st från Hötorget i lördags, de säljs så billigt där så då går det att lyxa till. Njuter av dem i fulla drag !

    Ha en trevlig helg nu !

    SvaraRadera
  7. Anonym23:05

    Tjingeling!
    Jädrans skit, här snöar det i kväll, vi som inte haft någon snö på ett par dagar. Men den försvinner säkert i morgon. Så är det ju här. Inget att hurra för direkt haha!
    Antikrundan är intressant. Vi har så mycket saker i källaren så du kan komma på loppis till oss. Finns säkert några dyrgripar som man inte vet om hehe!
    Ha det fint vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Anonym23:39

    Fina bilder på dina tulpaner,
    visst ÄR dom härliga!
    Det är ju lite vår i dom.
    Fast våren har inte kommit hit ännu
    Blir lite avundsjuk, när man läser
    andra bloggar, som har fått
    Koltastar, och annat.

    här ligger snön kvar länge tror jag.
    Ha det gott. Kram // Nettan

    SvaraRadera
  9. Tulpaner är vår och nedvissnade tulpaner är vackra. Fast...vi har en fontänrabatt med tulpaner och där är det 200-300 tulpaner och när alla vissnar ner samtidigt så blir det inte en så vacker syn som när man ser en eller två enskilda tyvärr.

    Ha en underbar fredag!

    Kram Bea

    SvaraRadera
  10. Hej synne,
    idag hade jag mycket att läsa:)
    Mor har varit på besök så det har liksom varit fullt upp:)
    Vi har varit på loppisar, städat fikat och massor m annat kul.
    Önska dig en trevlig helg vännen
    Många Kramar sari

    SvaraRadera
  11. Visst är det fint även med vissna tulpaner.
    Kram.

    SvaraRadera
  12. Anonym09:37

    hej i snön! i dag har vi ett strålande väder solen skiner det badar sol genom fönstren då ser man allt damm! bygg dammet som ligger som en tjock hinna överallt...så jag går nog ut och njuter i stället det kan man inte göra här ;)
    men det tar sig med bygget mycket bra! vi är så nöjda!
    ha en fin fredag kram

    SvaraRadera
  13. Anonym10:17

    P.S.
    jag har ett litet inlägg om det du berättade om Norges, Sveriges historia 1809..

    SvaraRadera
  14. Anonym18:18

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  15. Anonym19:01

    Hej i stugan!
    Läskigt de där som hände norr om Trondheim idag...brrrr.
    Naturkatastrofer - så outsägbara.
    Hoppas dock allt är bra med Er och att Ni får en skön o vilsam o mysig helg.

    Kramiz Anki N

    SvaraRadera
  16. "med en enkel tulipan utpå bemärkelsedan...
    jag är lite för tidig,jag återkommer om minnet står mej bi.
    Håll kaffet varmt så fikar vi,sa du tårta?

    Snö fick vi också ha där fick jag för att jag skröt om våren ha ha
    Antikrundan missade jag ,maken såg på hockey ..
    har vart hos läkaren idag inge vidare .....
    Nu virkning och tv OCH räkor OCH kräftor
    Ha det gott min vän/Kram Lisbeth

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails