Translate

söndag 9 november 2008

>> FOTOTRISS <<

Dags för en uppdatering här idag.
Imorse när klockan var tidigt så hade jag inte
ögonen på plats där jag satt.
Läste temat på trissen, men såg inte att det stog
dagsfärska bilder.
Eftersom det är helsvart ute då så hade det inte blivit
några bra bilder heller antagligen.

Nu har jag och Panasonic varit ute och tagit oss en runda runt huset.
Här är jag alltså idag.

Här står jag och kikar ut över sjön Nuguren.
Klockan är 10.40 och det är söndag den 9 november.

Så tog jag mig en sväng upp på verandan för att se efter
om det fanns några ruttna äpplen kvar.
Trappan upp är ganska hög.


Så fortsatte jag runt och bort till fågelbordet för att se
hur det såg ut med maten till de små liven.

Som ni ser så är det inte mycket till frost ute idag.
Den var här igår den.
Nu regnar det och är 7,1 plus ute.
Så nu vet det .
Hoppas misstaget är förlåtligt.
Men jag säger som Viveca Lärn....
Fortsätt gärna läsa.
Där nere kan klicka på länken som tar er till fototrissen.

Huttetu på er igen.

Då var det söndag igen.
Det innebär en ny utmaning på fototrissen.
Idag heter den
"Så här ser det det ut där jag är idag."

Här är jag.
På en stor gård.
Där, i det lilla vita huset bor jag.

Har min sjö här.
Här en soluppgång över den.


Finns många björkar runt där jag är.
Ståtliga hängbjörkar.

Det var tre bilder som visar vart
jag är i dag.
Vill ni se flera så gå klicka er in här.


Dagens rapport är annars att
allt utom snuvan är bra.

Huttetu på er.

84 kommentarer:

  1. Det er jo flott der du bor
    De bjørkene var nydelige. Trærne er flotte når rimen legger seg på de.
    Nå skal jeg snart på jobb.
    Ha en flott søndag :)
    Vi snakkes Klem :)

    SvaraRadera
  2. Jättehärliga bilder. Jag gillar den andra och tredje bilden bäst. Trädet var verkligen vackert. Mycket bra jobbat.

    SvaraRadera
  3. Vackert där du bor! Jag röstar på nr. 2 älskar sjöar!!!
    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  4. Anonym08:12

    Vilken flott björk!

    SvaraRadera
  5. Anonym08:14

    Vad fint! :)

    SvaraRadera
  6. Så vackert du bor!! Nummer 3 blir favorit hos mig, så krispig och härlig bild tycker jag!! Må gott i veckan!

    SvaraRadera
  7. Anonym08:48

    Det ser fint ut där du bor, men priset får din börk

    SvaraRadera
  8. Anonym08:49

    Himmel vad vackert du bor Synne! Hoppas snuvan ger sig och att ni får en sköööön söndag!

    SvaraRadera
  9. Anonym09:01

    ÅHHH den sista bilden på trädet sååååååååååååååå
    VACKERT!
    du har en utmnaing på min blogg

    SvaraRadera
  10. Anonym09:12

    Så vackert du bor. Med sjö och allt. Härligt. Björken var väldigt fin. /Anette

    SvaraRadera
  11. Anonym09:19

    Jättefina bilder....kan inte välja en favorit av dom, för alla är fina på olika sätt.

    SvaraRadera
  12. Dagsfärsk bild?
    Hur dags har Du ljust på morgonen?

    Vackert är det !

    //annette

    SvaraRadera
  13. Vackert!!! Underbara bilder på båda landskap och trädet!!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  14. Anonym09:40

    Roligt att se hur du bor! Vackra bilder speciellt den mittersta tycker jag om!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  15. Anonym09:43

    Fina bilder!
    Gillar 2:an och 3:an bäst.
    Trädet är verkligen vackert, men det ser lite kallt ut. Buhu hos mig är det bara grått och dimmigt idag.
    Ha en skön söndag!
    =)

    SvaraRadera
  16. Anonym09:54

    Så ni har det så vitt och frostigt!

    Gillar björken bäst,så fint med krispig rimfrost i hela trädet!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  17. Rimfrostiga björken är så vacker.
    Ditt lilla vita hus ser verkligen fint ut...riktigt mysigt.

    Här har vi haft kallgrader i natt men ingen frost och snö är synlig.Den snö som vi hade har regnat bort.
    Ha en fin söndag
    Kram

    SvaraRadera
  18. Anonym10:06

    Jättefint! Mittersta bilden var fin. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  19. Anonym10:09

    Gillade verkligen den sista bilden på den frostiga björken! Va snabb du är! Jag får vänta tills jag kommer hem från jobbet! Tack för att du gav mig nöjet att se dina fina bilder! /maria_6909

    SvaraRadera
  20. Anonym10:13

    Tack så mycket, dtsamma! :)

    SvaraRadera
  21. Anonym11:04

    Oj så vackert och skönt det måste vara att bo lite ifred. Min favorit blir den sista bilden

    SvaraRadera
  22. vad fint du bor! roligt att du hade med stövlarna i varje bild! min favorit blev den första

    SvaraRadera
  23. haha. coolt med stövlarna!
    kul att du lät det gamla inlägget ligga kvar oxå.
    Du bor nog på en av världens vackraste platser...

    ska gå på prommis med syrran om ett par timmar. får ta mina grååååa bilder då.

    kram
    Cin

    SvaraRadera
  24. det var skojigt att få se lite bilder från gården.Fyndigt med stövlarna;) gullig du är. Ha en fin dag. kram

    SvaraRadera
  25. Jättefina bilder du visar vännen!
    Kul du gjort bilderna med stövlarna.=)Fint erat fågelbord är,viktigt att mata småfåglarna nu när det är vinter.

    Ni bor så vackert till med sjön intill,förstår att ni trivs där..så nära naturen.=)Fina bilder,du måste ha en bra kamera!

    Gillar bilden med hängbjörkarna där dom står så vackert med frost i "håret"hihi

    Önskar dig en skön Söndag!
    Varma Kramar från Maria

    SvaraRadera
  26. Du bor ju underbart , kul grej det där med stövlarna.

    SvaraRadera
  27. Anonym11:29

    Tvåan vinner.

    Ha en bra dag.

    /Zippo

    SvaraRadera
  28. Det är inte lätt att vara läskunnig tidigt på söndag morgon. Men jag, liksom flera andra, gillar verkligen de finurliga stövlarna. Vilken fantastisk omgivning du verkar ha. Jag är lite avundsjuk.
    Mina bilder kommer inom kort...

    SvaraRadera
  29. Har tre favoritbilder.Först bilden på hängbjörken,den är så vacker!
    Sedan bilden ovanför den,så fint med sjön och dimman!Den översta bilden är också så fin..har alltid så svårt att välja.Du tar verkligen fina bilder vännen min!
    Må så gott nu!

    *Kramar om*

    SvaraRadera
  30. Anonym11:33

    Vad underbart du bor, Jag tycker
    helt klar att sista bilden var bäst. Ha det så gott. // Nettan

    SvaraRadera
  31. Vad vackert du bor! Jättehärliga bilder. Särskilt ut över vattnet.

    SvaraRadera
  32. Anonym12:18

    Gillade dina nya bilder. Det var läckert gjort att få följa med på din lilla förmiddagspromenad via dina stövlar!

    SvaraRadera
  33. Anonym13:03

    RIKTIGT LÄCKERT att du har med stövlarna på varje bild! Gillar jag verkligen!!! Första bilden blir min favorit!!! Riktigt fin vy mot sjön! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  34. Anonym13:20

    Härliga bilder! Lite kul grej att illustrera med stövlarna var du gick =)

    SvaraRadera
  35. Underbart skojiga bilder. Vacker utsikt!

    SvaraRadera
  36. Har du bantat syrran,ser dej ju inte i stövlarna.
    Kram Brorsan.Hälsa J.

    SvaraRadera
  37. Kul att få följa med stövlarna på promenad. Första bilden med utsikt över sjön blir min favorit

    SvaraRadera
  38. Anonym16:13

    Vilken underbart njutningsfull miljö att leva i. Det är så härligt, jag kan verkligen känna luften, vet ej om du bor i norr eller söder men mittenbilden känns nästan som mina foton från Björkliden en tidig morgon ifjol.

    De tre första bilderna med dina "fotspår" inte till trissen men de var verkligen bra.

    /Avsändare Margareta

    SvaraRadera
  39. Gillade din morgonpromenix i stövlarna=)

    Men till trissen är det den vackra vita björken som får får mig på fall=)

    SvaraRadera
  40. Det var ett trevligt inlägg och roligt att se vart stövlarna har gått med dig idag =) Fint är det där du bor :) Ha en skön söndag 8`)

    SvaraRadera
  41. Hej du osynliga kvinna!

    Fräckt du har fotat med stövlarna. Vad trevligt att se hur du har det omkring dej.

    En skön söndagskväll önskar jag dej.

    Irene

    SvaraRadera
  42. Hej Synne:
    Verkligen kul grej med stövlarna...man undrar vart Du är..osynlig eller.
    Kramen på Dig

    SvaraRadera
  43. otroligt vackra bilder! nästan , men bara nästan längtar jag efter rimfrosten..

    SvaraRadera
  44. Anonym19:11

    Vad mysigt du bor! Älskar Norge fast det var länge sedan jag var där. Vi tältade i Ålesund - MYCKET vackert.
    Eftersom jag är tokig i trappor röstar jag på din trappa.

    SvaraRadera
  45. Anonym19:19

    Haha! Fusk! Du har ju en dubbeltriss. ;)
    Dubbeltriss hade jag förra söndagen och kände mig ganska träffad idag när det så tydligt stod att det ska vara tre bilder. :/
    Dina bilder är väldigt fina alla sex. Kul idé med stövlarna idag. Den första med de små ensamma stövlarna i den underbara naturen är helt super! :)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  46. Visste väl att det var farligt att gå upp för tidigt på en helg, då kan man missa viktiga detaljer ;-)

    Jag visste ju också att du skulle ha massa fina naturbilder, men fasen vilken kul idé med gummistövlarna!

    I den "riktiga" trissen är det den första bilden som är min favorit, där gummistövlarna (förlåt, Du) står och spejar ut över det vackra höstlandskapet.

    I den "oäkta" trissen är det solupgången som är min favorit. Ok, där har vi faktiskt en anledning att gå upp tidigt, en soluppgång skulle jag också vilja fota. Nu går solen upp 07:27 står det hos SMHI, så jag kan ju vänta några veckor så kan jag ju gå upp i vettig tid ändå på en helg :-) eller fota nån morron på väg till jobbet kanske.

    SvaraRadera
  47. Anonym21:18

    Snygga gummistövlar! Kul att få hänga med dem.
    Kram BrittMarie

    SvaraRadera
  48. Anonym22:42

    Oj så roligt det var att gå rut i dina röda stövlar :D
    Gillar det verkligen...att stå där och se över er sjö, det ger en så mycket

    SvaraRadera
  49. Anonym22:44

    Så jättefina bilder. Norge är något speciellt. Trädet är min favoritbild i dag.

    Tack för din kommentar hos mig!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  50. Tassar in på bara fötter med en rejäl kopp te, mer en balja om den ska räcka till hela natten. Vi har sååå mycket att surra om. Sjunker ner i bästa fåtöljen...

    Hoppas du har det bäst! Jag är på besök hos käresten :) *blink, blink* och har lånat hanses dator... inte lika van med den som med min.
    Skriver bara jag får tid att sätta mig ner i lugn och ro hemmavid.
    Kramen vännen!
    Vero

    SvaraRadera
  51. Morrn Synne

    INTE gå utan stövlar,
    du blir kall om "bena"

    Det ät "full" pott på alla 3

    Ha de bra
    Hasse

    SvaraRadera
  52. FIna foton! :) Du ser ut att ha det mysigt, där du är!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  53. Åh vad fint ni har det! Vill också ha ett sånt träd hos oss. Det är ju nästan så man vill äta upp det... Kan inte välja bild ju.

    SvaraRadera
  54. Anonym00:01

    Ljuvliga bilder, vackert landskap. Min kommentar hamnar delvis lite vid sidan om fototrissen eftersom jag blev så förtjust i temat med de röda stövlarna som vandrar från bild till bild. Jag blev helt betagen av bilden där de står utplacerade på det gröna gräset. En både rolig och vacker bild.

    Den frostiga björken är så vacker på din bild, liksom landskapsbilden över fältet, sjön och med berget i fonden. En skön fototriss!

    SvaraRadera
  55. Hm, jag blev lite förvirrad av att det var två trissar. Men nu fattar jag det här med uppdateringen.
    Dock verkar du ha blivit osynlig på de tre översta bilderna. Kul idé. :-)

    SvaraRadera
  56. Anonym06:35

    superfina bilder...

    SvaraRadera
  57. Anonym09:18

    Underbar bild på björken. Tyckte det var lite coolt med de röda stövlarna på de första bilderna ;)

    SvaraRadera
  58. Fint du bor!! Du har vunnit ett litet tröstpris i min tävling Synne! Grattis!
    kram M

    SvaraRadera
  59. Blev lite förvirrad men det är ju måndagmorgon.
    Härlig bildsvit Du bjuder på och snygga stövlar med den osynlige någon i.
    Alla bilder är toppen så det bler min favorit.

    Sedan kom det en triss till och i den väljer jag trädet med rimfrosten helt fantastiskt.

    Tack för kommentaren hos mig.
    Jo det är synd och skam men ett måste.ha lampan tänd hela dagen även sommartid nej tack.
    Ha en fortsatt bra måndag!

    SvaraRadera
  60. härliga bilder du visara upp ... Skulle vilja bo som du gör... trädet blir min favorit.. härliga bilder du visar upp där du är på promenad... tack för titten hos mig

    SvaraRadera
  61. Härliga bilder alla tre. Gillar idén med stövlarna. ;)
    Ha en fin dag och tack för titten hos mig.

    SvaraRadera
  62. jättefina och roliga bilder.. kul ide med stövlarna jag gillar ettan bäst.

    SvaraRadera
  63. Vackra bilder och rolig idé med stövlarna:) Av omgång nummer två så gillar jag bäst den bilden med dimman över sjön...verkligen vackert!
    Må så gott! Kram Ninni.

    SvaraRadera
  64. Anonym11:58

    Tjena! Härligt röda följeslagare du hade med dig på trissen!
    Skitfina! Hi, hi!

    SvaraRadera
  65. Jättefina bilder! Och tur för oss att du gjorde fel först, nu blev det ju dubbelt så många :)
    Du bor så vackert så det är helt galet! Närheten till vatten är jag allt lite avundsjuk på!

    Hoppas du har en fin dag! (Här är det ruskväder.) Kram/ Anna

    SvaraRadera
  66. Vilken dramtiskt inlägg du hade. Så kul jag ser dig vandra runt hos dig §:-)

    Ha en skön dag, min goa vän!

    SvaraRadera
  67. Anonym14:57

    Hej Synne, dina stövlar var finare än mina! Röda och granna. Hälsa Norge från mig.Dulsinea

    SvaraRadera
  68. Anonym15:40

    Vilka underbara bilder!
    Gillar nr. 1. Stövlarna i förgrunden var en fin effekt.

    Gillar även bilden på björken.
    Får mig nästan allt längta efter vintern. Jag som inte är en vintermänniska.

    Ha en bra Måndag, Therése

    SvaraRadera
  69. Anonym16:07

    Vilka vackra bilder :)

    SvaraRadera
  70. Festligt gjort med stövlarna!

    SvaraRadera
  71. Anonym17:11

    Jätteläckra bilder... haha, du fic k mig att skratta med stövlarna på bilderna, gud så inspirerande.

    SvaraRadera
  72. Anonym18:38

    så underbart härliga bilder med stövlarna, roligt! : )

    SvaraRadera
  73. Anonym18:54

    Vilka härliga bilder med stövlarna =o) *tackar för varmt glatt leende*
    Jag tyckte bäst om den där stövlarna är på väg upp för trappan. ;)

    SvaraRadera
  74. Vilket roligt tema med gummistövlarna. Den första är min favorit. Tänk att få stå i de stövlarna och ha den utsikten. Ro för själen. Vänligen Johanna

    SvaraRadera
  75. Anonym11:34

    ilket underbart träd...min favorit/marieRox61

    SvaraRadera
  76. Anonym12:19

    Åh, vad jag gillar din triss med de röda stövlarna! Helt underbar!!! :-D

    SvaraRadera
  77. Hej!
    Tack för din kommentar till min triss! Jag tycker du har gjort en kul grej med stövlarna på dina bilder! Av de andra tre bilderna gillar jag björken bäst. Otroligt vackert!
    Ha det!

    SvaraRadera
  78. Härliga bilder och va fint du bor. Det diminsvepta landskapet är mycket vacker och det frostiga trädet får mig att tänka på jul... Jag gillar jul :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  79. gillar särskillt bild nr 2, dimman som hänger tungt över sjön..

    SvaraRadera
  80. Jag håller mig till den "riktiga" fototrissen och väljer då vattenbilde så klart! Är det du som är den osynliga kvinnan? I så fall måste du vara naken eftersom endast stövlarna syns...

    SvaraRadera
  81. Anonym18:23

    Vilka härliga bilder =) Jag gillar nog den sista bilden bäst, men dom andra två var också riktigt fina!

    SvaraRadera
  82. Anonym09:13

    Vilken otrolig omgivning du har! Gillade din idé att med stövlarna symbolisera var du är!! Bilden med utsikten över sjön är min favorit. I din första triss kan man ju inte komma ifrån att bilden på den frostiga björken är fantastisk. Det dröjer nog innan det går att prestera en liknande bild härifrån Skåne! Ha en bra dag och tack för kommentaren hos mig!

    SvaraRadera
  83. Anonym09:41

    Vad fin natur du har runt dig! Måste vara härligt att bo så.. men hmm.. kan inte välja en favoritbild :)

    SvaraRadera
  84. Även jag gillar idén med stövlarna.
    Svårt att hitta en favorit, men jag röstar på bild två, dimman över sjön.

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails