Translate

lördag 31 maj 2008

Kennet och en traktor.

Lördag......nästan ledig.
Vi for över till Eu för att hitta nått gott att lägga på grillen.
Det gjorde vi ox.
Mycket folk i rörelse och ca 30 grader varmt.....
Jag vill gärna ligga, sitta eller bara vara i skuggan hehe....

På vägen mot gamlelandet mötte vi en hel karavan med motorcycklar.....
Vi blev omkörda av ett gäng med. Det var mc träff på Montebello Camping precis innan gränsen till Sverige.
Vilka motorcyklar.....
Jag blir sjuk......

Måste säga att det ser så skönt ut att åka mc. Men jag vet inte om jag skulle våga....
Kanske i en sidovagn hehe....

Det är ju värstingcycklar dom kör med de här grabbarna och tjejerna. Just den här killen träffade vi i Charlottenberg. Han var och handlade grejer för att kunna tvätta av sin mc. Han putsade nämlingen Frontrutan (heter det så på en mc?) när vi kom ut.
En mycket trevlig älder herre. Hoppas de fick kul på Montebello.

En låt till alla er som kör hoj.....


Hemma igen så mötte vi en väldigt fin bil med. Verkar som det är dagen för motorcycklar och gamla bilar idag......

Hemma på gården stog det ett annat åkdon parkerat när vi kom hem. En traktor....
En blå traktor.....
Den heter New Holland. Tillhör grannen.....
Här på gården är det John Deer som gäller hehe.
Men färgen är fin ialla fall....


Nuguren var spegelblank idag med. Skulle gärna bada idag. Men det är inte det lättaste att komma ner till vattnet nu när det varit så vattensjukt tack vare flommen. Men senare i sommar kanske.


Lovade en skojig skylt häromdagen.
Här är den.
Finns i Kongsvinger på Rasta.....

Så har jag en bild från Hardangervidda med idag.
Här är det så vacket så för er som inte varit där än.....
ÅK DIT!


Så en bild från en otroligt vacker plats. Folgefonna. Jag vill bara hoppa i det gröna vattnet och simma........


Värme = Törst.
En ny melon. Håll till godo.....

Fick den här på mailen av Chie.
Har bara kopierat rakt av i mailen.
Säger tusen tusen tack till dig Chie.

Jag skickar denna utmärkelse till eftersom jag tycker att du är värd.

Min motivering är:

Du är alltid in hos en, lämnar dina tassar för att säga du finns.
En riktig bloggare som alltid svarar vad än som händer. Sån är "BLOGGARE".
Glad och inspirerande blogg att man har alltid budskap i den.

Så klart! ska du få denna



Nu har jag två utmärkelser att sända vidare. Får fundera i natt...
Ha en fin lördagskväll.
Nu väntar grillen.....
Simma lugnt.

19 kommentarer:

  1. Go kväller på dig!
    Nu är jag här igen :-) Hoppas du inte blir less.
    Fotot med det blågröna vattnet påminner ju om utlandet,så fint.
    ja visst finns det snygga och häftiga hojar.Du får väl införskaffa dig en och köra :-) huga sitta i sidovagn tänk om han kör i nått :-)Sambon kör hoj men se jag åker inte med är för åkrädd..Håller mig till bilen istället.Trollsländan du fick så söt..Är den hemmagjord?Tänkte om hon kanske gör och säljer.
    Vilket väder vi har...just nu 25,2 grader :-) Det ÄR sommar.
    Trevlig Lördagskväll på dig//Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Någon gång ska jag också ha en gammal amerikanare igen.... =)

    SvaraRadera
  3. Det är inget farligt att åka Mc, det är en enormt skön upplevelse, speciellt på lite kurviga 70-90 Km vägar. frihetskänsla är nog det närmaste jag kommer i beskrivning.
    Känns mycket bättre idag, fått en dag helt för mej själv,varit i naturen var nog det som behövdes för att rensa hjärnan och få dit lite lugn igen.
    Blågrönt vatten i Jotunheimen har jag badat i,kan bara säga att det brukar inte vara så många plusgrader i dessa vatten då det kommer ifrån Glaciärer.

    Kram //annette

    SvaraRadera
  4. Hej synne!

    så du har oxå högsommar :-)

    Visst är det häääärligt!

    I dag har jag spenderat mycket tid med städning. Här kan man städa dygnet runt utan att det tar slut ~ lyxigt va ;-)

    Den gröna alien är inte grön längre. Hon jagar sin syster med en leksaksgitarr just nu för att få med henne på städningen.
    Belöningen är en snickers...

    Själv har jag lyckats att boka tvättstugan utan att boka den. Som tur är var de två tvättanterna nästan klara så jag kommer att få fem maskiner till slut att roa mig med. Det är gott med goa grannar :-)
    I morgon ska jag spela guitarr hero har jag lovat ungarna...

    hoppas det är kul *s

    Ha en riktigt skön grillkväll!

    kram
    Cin

    SvaraRadera
  5. I min ungdom åkte jag hoj, var spätta på den tiden..det var jättekul. Nu skulle jag nog inte våga åka mc...vilket härligt grönt vatten du fotat...verkar som om norskt vatten är grönt, har sett det förut i nordnorge.
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Morrn Synne

    Din "rondellskylt" är svår att
    slå, men det kan vara en kul "sport" att hitta knasiga skyltar.
    Du vet väl att brevann SKA man inte bada i, man kan bli förkyld.
    Fina bilder som vanligt.
    Den blå bilen är en Cadillac.
    En typisk raggarbil under 70-talet.
    Ha de så bra

    Hasse

    SvaraRadera
  7. Anonym21:15

    Hallo! Jag önskade att du skulle få vinna men tyvärr blev det inte jag fick låta mina barn sköta det!Thomas har varit sugen på en hoj i sin ungdomstid men inte jag,men jag har en vespa för tyvärr har jag inget körkort!!Att du får en utmärkelse är inte konstigt för jag håller med henne om allt hon skrev om dig!!

    10000tusen kramar för dina kommentarer dom förgyller mina dagar!
    Millan

    SvaraRadera
  8. Hei Synne :-)

    Så mange fine innlegg og bilder siden sist! Nå har jeg hatt en fin stund inne på din blogg :-)
    Dataen min har kræsjet, så jeg låner datteren sin... Hun bruker den som regel selv, men i kveld er hun på fest. Synes ikke det er lenge siden jeg ikke var hjemme en lørdagskveld, men nå er det altså barna sin tur... Unner henne å ha det like morsomt som jeg hadde det selv, tenk å være 16 år og det er forsommer med det flotte været vi har nå :-)

    Ha en flott lørdagskveld!
    Klem fra Britt :-)

    SvaraRadera
  9. Grattis till den fantastiskt formulerade utmärkelsen - det måste ha värmt!

    Vilka härliga motorcyckelbilder. Har heller aldrig åkt och är nog lite för harig för det.

    Den där gröna sjön var ju som typ tagen från Hawai eller någon annan söderhavsö - ni bor verkligen vackert!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  10. Vi forsøkte oss også på grilling, men uansett hvor mye vi forsøkte, så fikk vi ikke til varme! Men i dag tidlig, da var den blitt varm og vi grillet pølser til frokost...

    Jeg elsker også å bade, men tror nok at temperaturen er litt for lav for meg enda... må nærmer seg 18 grader ;-)

    SvaraRadera
  11. Anonym10:26

    Hej Synne!
    Tack för orden i min GB!
    Visst är MC bara så mysigt...
    Körde själv för 30 år sedan en MC-tur i Norge bl.a. upp över fantastiska Joutenheim-massiven vidare till Geiranger och slutligen Trondheim. Körde även på en högt belägen sommaröppen betalväg, Per Gynt vej.
    Härliga minnen. Norge är fantastiskt vackert!
    Ang bild i min GB.
    Har skrivit ett inlägg och förklarat där.
    Kanske menar du en Gravatar-bild - då får du registrera en sådan på din mailadress hos http://en.gravatar.com/ - den kan du sedan använda i många gästböcker och i många bloggar över hela världen...
    Kommer tillbaka och läser mer i din trevliga blogg här.
    Kram / Bosse

    SvaraRadera
  12. Vilken värme vi har!! Pust!!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  13. Anonym10:54

    Heej! Det är så varmt i mitt sovrum där datorn står så jag orkar inte sitta här mer än en kvart om dan nu! Men du är flitig i din blogg du!
    Massor av vackra foton, som vanligt!
    Idag ska jag försöka mig på årets första dopp, lovar inget, kan fega ur, men vill så gärna! O ungarna hoppar ju gladeligen i o stimmar o stojar, då borde väl en käring också greja det
    Vi har grillat i fyra dagar nu, börjar nästan tröttna, hihi
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  14. Takk for nok en flott bilde tur i ditt nærmiljø. Det er alltid en opplevelse å se alle de flotte bildene du legger ut.
    Ja du skulle prøve å sitte på en tur med motorsykkel. Det er en flott opplevelse. Koser meg de gangene vi er ute. Jeg kjører ikke selv, sitter bare på. Har ikke fått kjørt så mye i år. Den har vært etpar turer på verksted. Håper den er i orden nå snart.
    Vi skal grille i dag er meningen. Men nå har det begynt å blåse litt, så jeg vet ikke helt hvordan det blir. Håper det ikke blir værre enn at vi får kost oss ute med maten.
    Det er jo god temperatur.
    Ha en flott dag.

    SvaraRadera
  15. En liten varm hälsning från östergötland!
    Grattis till din utmärkelse!!

    Ville bara säga hej!!

    KRam Willewira

    SvaraRadera
  16. Anonym16:57

    vwellermo.blogg.se
    Kennet and the knutters kommer från Kumla 4mil härifrån...de är görbra!!!har jobbat och är hur seg som helst...mat...sen blir det slappa....nääää... jag skall ju plantera ...köptlite blommor idag...kramiz

    SvaraRadera
  17. Ja du jag håller med=) de gröna vattnet så härligt ut=) Och motorcyklarna,de håller jag med om oxå,jag vette tusan om jag skulle våga,kanske i låg hastighet,men absolut inte om det går fort!! Kram och ha en trevlig söndag kväll.

    SvaraRadera
  18. Kul med en utmärkelse! Grattis!:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  19. FÖRLÅT....
    Att jag inte svarat på era kommentarer.
    Har inte riktigt hunnit med. Men nu svara jag.

    Hej Annica.
    Nejdå blir inte less.
    En MC är inte dumt alls....
    Tror jag. Varmt är det ialla fall, blir så trött av värmen. Gäspar bara.
    Kramen synne :D

    Hej Ejmis.
    Köp en nu, finns snart inte många kvar...
    Klems...

    Hej Annette.
    Skönt att allt känns bättre nu.
    Nej det är svinkallt i sånt vatten. Men friskt...
    En stor kram till dig...
    OSS :D

    Hej. Cattis.
    Skönt att hon återfått sin normala färg hehe....
    Hur klarade du det med tvättstugan?
    Hörs av på telefon snart.
    Kramen Synne ;D

    Hej Ullamona.
    Ok, jag tror dig på ditt ord hehe....
    Ska försöka åka mc någon gång.
    Nä allt norskt vatten är inte grönt.Men uppe i fjällen och nere i fjordarna är det nog det. Vackert är det ialla fall...
    Kram synne :D

    Hej Hasse.
    Hittar du någon rolig skylt så fota den....
    kan bli en kul följetong på bloggarna hehe....
    Jodå man kan bada. Förkyld? nä kan jag inte tänka mig, bara lite däbbt i däsan hehe.
    hat så bra.
    Synne :D

    Hej Millan.
    Jag hoppades in i det längsta. Men jag har inte tur i spel. Så enkelt är det.
    Tackar för dina fina ord.
    Kramem till dig med.
    Synne :D

    Hej Britt.
    Ikke noe moro med datakrasj, det vet eg alt om hehe...
    Men bra du låna datterns hehe...
    Ja, det er ett flott sommervär vi har nå.
    Hilse dattern da og takke for lånet hehe...
    Klems Synne :D

    Hej Maud.
    Tack för dina fina ord.
    Kul att ni uppskattar det man gör.
    Vi bor inte där, bara varit där. Men vackert är det....
    kramen Synne :D

    Hei Landliv.
    Grilla pölse til frokost er ikke verst hehe....
    Ska pröve å grille i uka igen vi...
    Om det ikke blåser for mye da....
    Klems fra meg :D

    Hej och välkommen Bosse.
    Kul att du kikade in. Har lagt dig på mina favoriter redan. Det är ok va?
    Du är välkommen in så ofta du vill.
    Önskar att du kommer trivas i Peking...
    kramen Synne :D

    Hej Ejmis.
    Allt för varmt :d
    Synne:D

    Hej Paula.
    Vi har datorn inne på spisestua, eller matrummet som det heter på svenska. Verandan ligger där med så dörren är öppen hela dagarna.
    Skönt.
    Hoppas badet var skönt.
    Kramen Synne :D

    Hej Astrid.
    Håper motorcykkeln er klar for turer nå...
    Blev det noe av grillinga da....
    Her grillade vi og godt var det...
    Klems Synne :d

    Hej Willewira.
    Tack för den hälsningen.
    Alltid skoj att höra från dig.
    Kram Synne :D

    Hej Vivan.
    Det visste jag inte att dom var faktiskt. Man lär sig alltid nått nytt hehe....
    kram Synne :D

    Hej Cia.
    Skulle våga som du säger i låg fart.
    Men vill nog hellre pröva scoter.
    Klems Synne :D

    Hej Annica.
    Tackar, det är alltid kul att veta att man kan göra nått bra som andra gillar....
    Kramen Synne :D

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails