Translate

onsdag 5 mars 2008

¤¤¤¤ Doktordag ¤¤¤¤

Ja, då är det dagen för nacken.
Skönt att äntligen få komma till
doktorn.

Återkommer ikväll med rapport.

Idag är solen framme igen, det är
ganska kyligt då, ca 4 minus.
Men det blir nog varmare.

Den här fick jag i posten igår.
Klippte ut den och fäste den
på kylskåpet.
För nu är det första vårmånaden
och då ska man vara glad.
Så till er alla säger jag bara.....



Var ute en stund igår.
Såg mig runt om och hittade
detta motiv.
Tror att grannkillen på snart
två år tänkte ta en sväng med
gräsklipparn. Men han kom nog på att det inte växt så mycket än.
Men kan väl säga att snart så
kommer den tiden när gräsklipparn måste ut. Då tror inte jag att någon erbjuder sig att hjälpa till med klippningen.
Jag får nog göra det själv i sommar igen hehe.
Styvsonen klippte ett par gånger, men uff det var ju så jobbigt.Har en handjagare hehe.

På min runda så hamnade jag vid rabatten på baksidan.
Smög mig fram för att inte skrämma bort dom igen.Var ju kallt under natten. 8 minus på morgon när maken for iväg till jobbet. Här har dock solen börjat värma upp lite så jag satt
här i några minuter. Det var då
nästan 12 plusgrader. Kände hur solen värmde ansiktet och jag kände hur energin började hoppa runt i kroppen. Tänk vad lite värme kan göra med en stackars nordbo en dag i mars.



Solen var ju framme.
Jag passade på att föreviga den.
Nu ser man verligen att den
är rund. Satt på veranda trappan och brände näsan lite.
Tänkte att det kunde vara bra
för nacken med lite värme.
Ska ju till doktorn idag och klaga lite. Tänkte be om en ny
röntgen av huvudet och nacken igen. Se om det skett någon förändring på snart 3 år.
Återkommer med rapport om hur det gick idag.




Detta är all snö vi har kvar.....
Det ligger i en hög som blev när
hyresvärden plogade sist. Tror det var i början av februari.....
Vintern har varit konstig överallt.
Kan inte säga att den varit lång ialla fall.
Nu hoppas jag ialla fall att det inte kommer mera sånt vitt. Nu vill jag ha grönt, blått,rött, gult och alla andra vackra färger på blommor och växter.

Det här var jag hade att bjuda på just nu. Ska strax fara iväg.
Blir hämtad av grannen. Hon skjutsar mig in till Kongsvinger och väntar på mig. Sen tar vi oss en sväng till EU. Hennes idè. Tänkte spendera en god kopp kaffe och en smarrig semla på henne. Det har hon förtjänat. Hon ställer upp och hämtar mig och skjutsar mig när inte maken är hemma och kan det.
Kan inte nog poengtera hur bra och viktigt det är med goda grannar på landet.

Ha nu en kjempefin onsdag allihop.
Jag ska ialla fall försöka njuta av dagen trots smärtan i nacken.
Kram i vårsolen från Synne :D

14 kommentarer:

  1. Lycka till hos doktorn, och stå på dig så att det händer något!!

    Ha en skön resa utomlands sen, fniss... Inte åker ni så långt som till Kallsta? Då hade du nog sagt till ;-)

    Älskar bilden av gräsklipparen! Den påminner mig att vi inte heller den här sommaren har någon gräsmatta att klippa....YES!

    Kram Gry

    SvaraRadera
  2. Anonym08:41

    Håller tummarna för dig att det går bra hos doktorn idag.
    Själv har jag haft sovmorgon men nu måste jag rusa till bussen!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Hej igen Gry.
    Jag har tack och lov en fastläkare som lyssnar på mig och pratar MED mig inte över mig, eller om mig.
    Så vi får nog ett bra resultat av dagens sammankomst hehe.
    Näe blir bara till Chattaberg. Men ska över med maken på lördag och då vet man aldrig.
    Lovat att jag ska säga till när vi ska till Kallsta så var lugn du hehe.
    Jag säger till.
    Sån tur att den är av plast och saknar motor då haha.
    Jag vill ha gräsmatta, har gräsmatta och får klippa den själv med hehe. Maken vill ha asfalt över hela trädgården han......dumma karl hihi.
    Jag återkommer med diagnos från doktorn.
    Ska beställa tid för mammografi med. Tack vare dig.
    Du är en knupp.
    Ha en kos dag idag da snuppa.
    Kram Synne :D

    Godmorgon Carina.
    Har du varit hos doktorn själv än?
    Har du ont fortfarande tycker nog jag du ska gå......Basta! ;D
    Skönt med sovmorgon ibland.
    Jag tittar in hos dig i eftemiddag/kväll igen och berättar vad doktorn sa.
    Ha en fin dag på jobbet.
    Kram Synne ;D

    SvaraRadera
  4. Lycka till hos doktorn och ha en riktigt fin onsdag =)

    SvaraRadera
  5. Hej Ejmis.
    Tack för det.
    Kram Synne :D

    SvaraRadera
  6. Anonym13:57

    Jag förstår att ni läntar efter våren!
    Fin blogg!
    Jag har träffat Smokie, fniss
    Må gott

    SvaraRadera
  7. Hoppas det gick bra hos doktorn.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Hej Vita Ænglar.
    Ännu ett nytt namn på min lista.
    Välkommen ska du vara.
    Ja nog längtar vi efter våren alltid, den har ju varit här och vänt. Nu snöar det igen.....
    Hoppas du kikar in igen.
    Ska ta en titt in hos dig strax.
    kram Synne :D

    Hej Helena.
    Det gick bra hos doktorn. Ska till naprapat så nu ska jag väl få ordning på nacke och huvudvärk.
    Visste du att Ipren kan ge magsmärtor? Som magkattar.....Inte jag heller förren idag....
    Ha en kanon kväll ialla fall.
    Kram Synne :D

    SvaraRadera
  9. vad härligt det såg ut med rabbaten, jag ha så svårt att fatta att det är så lite snö=) här ska det komma ännu mer snö i natt=( nog för att det blir bra skoterföre;) men ändå;) Ha en trevlig dag och hoppas det gick bra hos doktorn. kram

    SvaraRadera
  10. Tack för att du kikade förbi och tyckte om mina alster, du får gärna länka till mig.
    Hoppas att träffen med farbror doktorn har gått bra.
    //Jenny

    SvaraRadera
  11. Ska ge dej massage när vi kommer,här får frun,grannkärringen o svägerskan massage av mej.
    Hoppas det blir bättre M har liknande men hon får knutor i mellan i upp i skulderbladen.
    Det ger en svår spänningshuvudvärk.
    Därav mina knådningar om kvällarna.
    Sköt om er o hoppas J rygg håller än. Kramar Bror i Öst

    SvaraRadera
  12. Hoppas det gick bra på läkarbesöket!


    Vackra bilder du tagit! Härligt att känna att våren verkligen är i antågande :)

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  13. Afton i fågelsången Cia.
    Lite snö ja..... Det var innan det.....Nä vänta och se. Kommer snart nytt inlägg.
    doktorn gick bra.Ingen sjukskrivning, inga piller. Men besök hos naprapat.
    Blir bra det. Ska ringa i morgon.
    Ha en koslig onsdagskväll.
    Kram Synne :D

    Hej Jenny.
    Kul då kan du numera (snart) räkna dig som länkad.
    kram från nabolandet.
    Synne :D


    Hej brorsan.
    Låter skönt med massage. Det skulle jag behöva.
    Hoppas M inte har allt för ont varje dag, för det är för slitsamt.
    Än så länge håller den, men vi får se hur det går.Han ger sig inte ialla fall. Ska med en tur imorgon.
    Hälsa resten av familjen.
    Kram syster yster :D

    Hej där på landet mot skogen :)
    Det gick bra hos doktorn. Skönt med en läkare som lyssnar på sina patienter.
    Vår ja, du skulle nu. Inte mycket vår här längre.....suck!
    Hoppas du har mera vår än mig :)
    Kram Synne :D

    SvaraRadera
  14. Åhh,såå vackra vårbilder,tycker om bilden med solen väldigt mycket!!
    Tänk att det börjat växa i din rabatt!!verkar så långt borta här när man ser all snö runtomkring..

    Kram Maria

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails