Translate

söndag 16 mars 2008

*-* Det var det *-*

Då var det gjort. Ett år kvar till nästa gång hehe.
Fick massor av tulpaner. Från maken fick jag gula och från vänninan de röda.
Tillsammans blev antalet 47. Helt rått, en för varje år.


Alltså jag är tulpanoholic på det värsta. Skulle kunna stoppa ner tulpanlök i hela trädgården. Men det får jag inte.....Inte på en och samma gång. Men man kan ta lite varje år.
Är det någon av er bloggvänner som har tulpanlök ni inte vill ha så säg till. Jag anmäler mig frivilligt till att ta emot dom hehe.

Lördagsmorgon när jag var ute för att ta lite bilder så såg det ut så här hos oss. Det var ganska dimmigt måste jag säga. Temperaturen låg på nollan. Men det måste ha varit +0 för det var inte frost ute. Men lagom krispigt i gräset.....


La mig att sova några timmar efter jobbet. Vaknade vid halv 9 tiden av att maken kom med frukost på sängen. Det var mysigt.
Så gjorde vi oss i ordning för att åka in till Kongsvinger.


Skulle handla lite, och hämta mina nya glasögon.
Fick allltså glasögon till över 7000 nkr och betalade 350 kr. Det är rätt bra va.
Får det av hjelpemiddelssentralen. Har en pupil som har sagt upp jobbet.
Det vill säga nerven till pupilen är lam. Så pupilen kan inte öppna sig när det blir mörk eller stänga sig när det blir starkt ljus. Det är ganska besvärligt ska jag säga,
Det kom bara plötsligt en dag.....Kroniskt säger dom, men ingen vet varför.


När vi kom hem satte jag på kaffet. En kopp innan jobbet. Så pep min vännina och sa att hon skulle komma över när jag var klar med jobbet.

Så kom solen plötsligt fram. Fort ut med kameran. Stanna i solen, upp med näsan mot den varma planeten. Måste testa dom nya glasögonen och se om dom blev mörka. Gissa..... Helsvart! Skönt! De funkar...


Tyvärr så måste jag in igen. Lämna den livgivande solen och gå in och sätta sig. Ville ju hellre vara ute och sola mig. Med mina nya brillor......
Får ta det en annan dag.

Så ett litet semestertips.
Om ni trodde att Gotland låg i Östersjön, så glöm det hehe.
Det ligger här....När man kör riksväg 210 mot Flisa. Ingen båtresa eller nått. Bara ta bilen och åka. Men måste nog erkänna att jag aldrig sätt några raukar på Gotland då......
.
Detta var nattens resa. Törsten gör sig påmind. Vatten, denna härliga dryck.
Har gjort i ordning en tillbringare med vatten som står i kylen. Lagt i djupfrysta hallon och blåbär.
Det smakar så gott när det fått stå en stund och bären tinat lite. Det får till och med lite röd färg.
Har nu en halvtimme kvar av jobbet. Så ska jag tassa upp och lägga mig bredvid maken. Han sover sött nu. Får sova lääänge på morgon nu. Skönt.
Hoppas ni får en fin söndagsmorgon.
Kram Synne :)

14 kommentarer:

  1. God Morgon!
    Uppe med tuppen idag, fylld av energi och skall nu fika sedan tvätta fönster så det är fint till Påsk.
    Låter som en skön och lugn födelsedag, men synd att att Du prickat in arbete inatt, underbart att få så många tulpaner, blir så enormt vackert i stora mängder, förstår att Du njuter.
    Ha en bra söndag.

    Kram // annette

    SvaraRadera
  2. Du verkar ändå haft en bra dag, med lite sol och massor av tulpaner! Ja, den här tiden är det tulpaner som gäller och så vackra de är sen i trädgården. Om du hälsar på mej ska du få en gammal sort som inte finna att köpa - de sprider sej och börjar som gula, sedan rodnar de lätt och till slut är de nästan röda innan de vissnar!
    Storslagna bilder visar du som vanligt och jag ser fram emot flyttgröten när jag flyttar ner, lovar att jag ska meddela dej!

    Våffeldagen sammanfaller nästan med vårdagjämningen 20/3, det finns det en dag till 25/3 från början "Vårfrudagen", som sen blev våffeldagen, numera Marie Bebådelsedag! Jisses, vad jag kan!! Men det är en yrkesskada! :)

    TACK för titten hos mej och lycka till med nya glasögonen!

    Kram

    Lisa

    SvaraRadera
  3. Anonym09:25

    Vet du att vi pratade åldrar här om dagen och jag visste inte om jag var 46 eller 47!!!????
    Herre gud jag måste väl vara snudd på 100 minst som inte vet min ålder! Stefan talade då om för mig att jag är 46 men fyller 47 i år, okey, kan ju vara bra att veta :-)
    Vi är lika "unga" alltså!
    ((((( Grattis )))))

    SvaraRadera
  4. hihi... vi slänger 100 tusentals tulpan lökar varje år på jobbet... efter som vi odlar tulpaner som sedan packas o säljs som de du köpt som snitt... de går inte o spara... för man driver de så hårt så löken blir urhålkad, så rent fabriksmäsigt kan man inte använda lökarna igen... men man skulle ju kunna sätta i trädgårn hemma... men har bara en lgh o den är utan balkong...

    hahaha värsta förklaringen...

    hoppas ni får en super bra helg, här har vi soligt väder så nu ska jag gå ut o gotta mig...

    SvaraRadera
  5. Godmorgon! Hoppas du fått din skönhetssömn nu =)
    Här tittar precis solen fram så det blir kanske en riktigt fin dag =)
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Broder Peppe säger GRATTIS snart har vi passerat tonåren.
    Ha en bra dag o käka inte förmånga Tulpanblad,dom är goda.
    JÄTTEKRAM från öst...Peter

    SvaraRadera
  7. Jättevackra tulpaner du fick,fint med gult och rött tillsammans,vilken enorm bukett..tulpaner är väldigt fina!
    Hoppas att du fick en fin födelsedagsdag,men det blir väl tårta till påsk kanske då.=)Här faller snön i stora vita flingor..längtar ju till våren,men den kommer tids nog.=)

    Så tråkigt med din pupill,tur att det finn speciella glasögon då..tänk så man tar för givet att kunna se..
    Fina bilder du visar!Ha en fin Söndag!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Anonym17:54

    Tulpaner är min favvo oxå har just nu 20 härliga lila på köksbordet.
    /carin

    SvaraRadera
  9. ilken fin bukett det blev av alla tulpanerna. Det var många fina bilder du tagit. Jag har inte riktigt fått kläm på vad du jobbar med. Det måste vara något jag missat.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Åååh jag älskar tulipaner, som min tös sa när hon var liten. Jag skulle gärna ha en bukett på bordet varje dag. Föredrar vita om jag får välja, men gillar alla färgerna, huvudsaken det är tulpaner.

    Jo, vi hade en underbaaaaar helg i stugan. Har städat inför påsk då vi alltid är där. Det blir som premiärhelgen på allvar. Nu var det mest städning och varmställan som var prioriteringen. Sambon slet med snöskottning, stackarn. Men man blir som pånyttfödd efter en helg där. Härligt!!

    Hoppas allt är bra med dig.
    Blir ju oekligen lite nyfiken på vad du jobbar med som är vaken nattetid?
    Ha det gott.
    Kram Vero

    SvaraRadera
  11. Vilket fång med tulpaner! Säkert att det inte är för många, ha,ha...med tanke på att det är en per år, så borde det enligt min beräkning vara 14 för många, fniss...

    Sådär var vädret hos oss i går med. Vi lämnade stan och åkte ut till svärföräldrarna. Då var det dimmigt och grått. När vi kom ut till dom en kvart senare, så tittade solen fram och det var fint resten av dagen. Skönt! Fast jag såg inte mycket till solen heller, förutom genom fönstren på husvagnen då :-)

    Jag kanske borde sagt till innan, men jag tror att det går repris på Melodifestivalen typ nu...

    Kram Gry

    SvaraRadera
  12. Vad fint det e där uppe,aj vi var inte långt från arvika,visst hade det vart häftigt att träffa en bloggvän där uppe!heh,men det fanns knappt tid till att stanna alls,hehe...Hoppas du haft en bra dag! P

    SvaraRadera
  13. Hei Synne!

    Jeg elsker også tulipaner! Helst en hel haug og av ulike farger slik som du fikk :-)
    Høres ut som du hadde en fin bursdag. Man fyller tross alt år kun en gang i året, eller kanskje annenhvert år når vi passerer 30? Det er liksom da vi begynner å si at alder spiller ingen rolle og slikt... Men det gjør det virkelig ikke heller, det som betyr noe er at alle man er glad i har det bra, og at en selv trives med det livet man har valgt. Dype ord en søndagskveld dette, men jeg hører på de tre stor tenorer på Tv og da blir jeg litt preget av det :-)

    Ha en fin kveld! Klem fra Britt :-)

    SvaraRadera
  14. Hej Annette.
    Fönstertvätt en söndagsmorgon.....
    Låter inte bra hehe.
    Det är härligt med tulpaner i mängd. Då gör dom sig bäst hehe.
    Nu säger jag godnatt till dig.
    Nattaklems Synne :D

    Hej Lisa.
    Dagaen var kanon. Specielt tulpanerna.
    Klart jag kommer, med gröt och allt hehe. Dina tulpaner låter så spännande alltså.
    Då hade jag inte så fel när det gällde våffeldagen ändå. Då ska jag steka våfflor i parti och minut.
    Kunskap är det enda som inte är tungt att bära. Tänk på det.
    Nattisklem från Synne ;)

    Hej Carina.
    Usch prata ålder.....
    Du ville inte veta hur gammal du var så enkelt var det hehe. Det där kännde jag faktiskt igen. Kryssade i ålder på en undersökning men kom inte ihåg vilket år jag är född.....
    Ja det är en bra ålder du haha.
    Kramis till natten. Synne :)

    Hej Kitty.
    Snälla kan du inte spara dom till mig? Jag skulle bli så glad.....
    Tänk va.....100 tusentals tulpaner i gräsmattan. Kan du spara till mig? Hoppas det.....
    Natta kram Synne ;D

    Hej Ejmis.
    Sov gott, men inte så länge som jag ville. Men nu väntar sängen.
    Nattaklems från nabolandet.
    Synne ;)

    Hallå där brorsan.
    Tackar för grattishälsningen.
    Jag är bara 33 ju så jag kommer fortare än dig ner till tonåren hehe.
    Tulpanblad är gott i sallad. Har provat.
    Natta då broder i Peking.
    Syrran :)

    Hej Maria.
    Ja, det är vackert med en mängd tulpaner. Ju flera desto bättre hehe.
    Tårta tar vi i påsk när resten av familjen kommer.
    Först minusgrader och frost. Så 15 plus, strålande sol. Sen 5 plus och lite grått. För att avsluta med 2 minus och snöfall.....
    Sa någon vår?
    Ja, det med ögon är problematiskt. Alla har inte bra syn, men det tänker man inte alltid på. Men nu har jag vant mig så det går bra.
    Nu får du ha en god natt.
    Kram Synne :)

    Hej Carin.
    Välkommen in till mig.
    Hoppas du gillade vad du såg. Din blogg är så härlig :D
    Tulpaner är så härliga blommor. Både i vas och rabatt.
    Ha en fin kväll fortsatt.
    Kram och natta Synne :)

    Hej Mamma C.
    japp tulpaner är alltid välkommet här i huset.
    Har aldrig skrivit i bloggen vad jag jobbar med. Det är ett ovanligt yrke och alla klarar inte av att veta. Men om du vill kan maila dig så får du veta.
    Nu ska jag natta. Jobb igen 8-10.
    Kram från ett snöigt naboland.
    Synne :)

    Hej Vero.
    Många har tydligen tulpan som favortit blomma. Man skulle kanske ordna en resa ner till Amsterdam den här tiden på året för att besöka parken Keukenhof där. Med miljoner av tulpaner.
    Skönt att premieren gick bra i stugan hehe.
    Allt är bra med mig. Trött efter en helg med mycket nattjobb.
    Kan maila dig ang mitt jobb. Vill inte avslöja för mycket här hehe.
    Nu är det strax sovdax, trött....
    Kram Synne :D

    Hej Gry.
    Helt rätt, jag har räknat fel. Får skylla på att jag är urdålig i matte hehe.....
    Men många och fina var dom i alla fall.
    Kolla in mitt sista inlägg så får du se vårt väder idag. Prata varienda väderlek hehe.
    Såg inte reprisen heller. Räcker med att höra låtarna tycker jag.
    Nu ramlar ögonen snart ner på hakan av trötthet. Så nu säger jag natta till dig.
    Kram Synne :D

    Hej Pixi.
    Visst är det vackert både i Värmland och här.
    Vi får ta igen besöket en annan gång. Dörren är alltid öppen för goda vänner.....
    Kram och natta nu vännen :D
    Synne :D

    Hej Britt.
    Många tulpaner, och ofta. Bursdager håller med en gång i året når man kommer over 30. Fra 1-18 er det greit med minst 5 bursdager i året hehe....
    Er så enig med deg der. Det viktigeste er at den nermeste familje og vennekrets har det godt. Allt annet spiller mindre rolle.
    Jeg satt og såg Reinlykke på NRK eg. Det er ett program eg liker. Vill läre meg mer om samer.....
    Nå ska eg slå av datorn, alle lys og tasse opp i sengen.
    Du får sove godt du og.
    Natta klems fra Synne :D

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails