Translate

måndag 11 februari 2008

En kall och dimmig måndag.

Vaknade vid tjugo över fem.
Tänkte att nej,inte redan. Men jo då....
Maken skulle upp och fara på jobb och jag skulle upp och jobba.


När dagsljuset kom såg man inte mycket ute. Det har varit kallt inatt
och nu på morgon var det faktiskt 2 minusgrader ute. Det har gjort att det
var dimma ute på morgon. Det var helt mjölkvitt!
Hoppas bara att det inte är så hela dagen.
Tänkte pröva mig på en promenad idag. så jag hoppas inte att det är så fruktansvärt halt ute. Jag tar med mig Erri så kommer vi ut bägge två en
vända.
Tar med kameran, man vet aldrig vad man får se.....

Igår var det några varmgrader ute, fåglarna höll konsert, inte för mig kanske utan mera för att hitta en partner. Men jag njöt av fågelkvittret ialla fall.

Tog mig en runda runt huset, kollade rabatter och platser där jag pillat ner en
massa blomsterlök.
Så ser jag ner i rabatten och vad sticker upp där? Jomen, en påsklilja eller tulpan har vågat trotsa vädret och sticker upp en grön topp ur den kalla myllan.
Friskt vågat säger jag.....
Så nu får jag passa på den....Har sett att det är flera som vill upp.
Är den en förnimelse om vår kanske.......
Människan är bra konstig.
Nästan innan sommaren är slut så börjar man prata om våren....
Vår hit och vår dit....
Kommer ihåg en slogan som Åhlens körde för många år sen.
"Vi har vår i luften. Var har ni eran"
Det vill jag nog inte svara på hehe......

Här får ni en bild från Voss.

Det är en fin liten plats inte
långt från Bergen.
Ni som är intresserade i
puckelpist känner nog
till Karin Traa. Hon
är därifrån.
Vi var där för snart
3 år sen.Campingen ligger där vid fjorden.Vacker plats.
Maken skulle
opereras.Snarkoperation.
Den blev lyckad :D


Ha en fin måndag på er.....

Kram Synne :D

4 kommentarer:

  1. Godmorgon Synne! Vi har sol här i Kallsta, så med lite tur är det bättre väder på väg till dig nu ;-)

    Ser riktigt fint ut i Voss... Måste ta oss en tur längsmed norska västkusten, som jag tyvärr inte sett mycket av- förutom Åndalsnes och Ålesund, Runde.
    Känner att det är så mycket jag vill hinna med när sommaren kommer. Vi har redan bokat in oss en vecka på hockeyläger med sonen (han bor på internat, men vi är med endå då det är ganska långt bort...). Sen ska vi en vecka iväg med kompisar. Vi är tre familjer, där vi tre tjejerna har hållit ihop sen lågstadiet, och nu i vuxen ålder umgås med våra familjer. Två bor i Oslo och jag bor här i KD. Vi har börjat att fira en vecka ihop på sommaren och turas om att fixa upplägget. Så vi vet inte riktigt var vi hamnar den här gången. Spännande!

    Men kusten blir det, nån gång...

    Ha en finfin dag och väänta in solen för den kommer nog snart! Kram Gry

    SvaraRadera
  2. Hej Gry (igen hihi)
    Sola ska väl vara i Kallsta om den ska vara någonstans. Heter ju Sola i Kallsta hehe.
    Den dyker väl upp, men när.....
    Voss är vackert. Men tyvärr en riktig turistfälla. Många tyskar som är där.En dyr liten stad.Men det blir nog så. Kan ni så ta färja över Sognefjorden.Mellan Gudvangen och Kaupanger. Den turen är så vacker.Den tar ca 2 timmar. Dyr den med då, men väl värd pengarna.
    Kommer med flera bilder därifrån senare idag. Ska leta fram dom nu.
    Nu ska jag ha en kopp te och en smörgås.
    Höres.
    Kram Synne :D

    SvaraRadera
  3. Anonym19:54

    Här börjar det knoppas i rabatterna som i år är extra spännande eftersom vi flyttade in i huset i augusti har vi ingenaning om vad som tittar upp i rabatterna i vår :-)

    SvaraRadera
  4. Hej Carina.
    Alltid spännande att se vad som kommer upp.
    När vi flyttade in här så var jag jätteivrig med att plantera lökar.
    Beställde ca 1000 lök från ett hagedsenter på nätet som heter Brumundal någonting.
    Går ivirigt igång med att stoppa ner lök både här och där och ser fram mot våren.....
    Knappt en en tiondel kom upp till våren! Besviken tror du? Bara förnamnet...då säger dom att lök köpt på Plantagen, eller dagligvarugandel, Rusta eller Ö-B ska var så dålig.... Allt jag köpt där har kommit upp, men det som kommer från "proffs" INTE kommit upp.
    Nu köper jag lite lök nu och då och stoppar ner i myllan.Planterade väl en 50 lök tulpan och krokus i höstas.Spännande värre om det kommer upp.
    Ha en kanon tisdag.
    Kram Synne :D

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails