Translate

fredag 25 januari 2008

Helg snart....... :)




Hittade en ny kompis....

Jag är så förtjust i pingviner.
Värre blev det efter att ha sett filmen Happy feet.
Styvsonens äldsta lillesyster tjatade på oss att vi måste bara se den. Sagt och gjort, ut på filmjakt.
Fann den tillslut.In i DVD-spelaren. Sen var det bara att åka......
Tänkte för mig själv efter att ha sett den, att det skulle kunna handla om människors betende mot varandra.....Någon passar inte in, alltså bort med honom/henne.
Att hela tiden försöka bevisa för dom att man faktiskt duger som man är.
Ångrar inte att jag såg den. Tack Fjåset för att du tjatade på mig, Kram.





Idag såg jag mina tulpaner.
Tänkte på det jag läste om tulpaner som inte ramlar sönder.
Undrar varför de blir så här.
Det har hänt förut och jag blir lika förundrad varje gång det sker.
Brukar vara van att plocka blommblad i hela huset annars......
Men dom är vackra än då på nått vänster. Men idag är det adjö för dom.
Kommer säkert hem med nya frächa imorgon.





Hemma hos oss igår var det så här juvligt väder.
Det var igår. Idag vill jag inte ut......
Det regnar/snöar och blåser, temperaturen ligger på ca 2+ ute.
Har aldrig haft problem med vädret förut, men nu känns det som jag vill dra till Hawaii......
Kommer väl en bit dit imogon. DÅ ska vi till Charlottenberg........
Nu ska jag blunda en stund. Ögonen trillar bara ihop.

Kram från mig.

Idag är första dagen på resten av ditt liv.
Tänk på det.......





9 kommentarer:

  1. Så dunig och söt pingvin...en riktig kramgo en! Tycker pingvinger är både komiska och sårbara på något vis. Gillar också de här vaggande djuren ;-)

    Jag följer med dig till Hawaii, så kan vi ligga på stranden under en palm och bara lata oss, hi,hi... Varmt och skönt är det, vi blir serverade mat och goda drinkar, och dricker med sugrör ur kokosnöter, hi,hi... Visst har vi det bra?

    Ha en fin dag i dag, Synne!

    SvaraRadera
  2. Japp, det är en strålande dag i Drömmlandet.....
    Havet azurblått, vinden vajar så där lagom, drinken precis lagom kyld. Inget tjat utan bara laaaata daaagar......
    När åker vi?
    Kram Synne:)

    SvaraRadera
  3. Hi,hi...du, nu har jag lagt igen svar till dig hos mig...

    Gry

    SvaraRadera
  4. Så flott vinterbilde! Det er jo fint når vinteren er slik. Vi kom nettopp hjem fra Tenerife hvor det var 27 varmegrader og sol, det er heller ikke så dumt :-) Ulempen er at jeg alltid fryser et par uker etter at vi kommer hjem...

    Jeg fikk ikke opp noen bilder eller noe på ditt nyeste innlegg, kanskje jeg gjorde et eller annet feil?

    Ha en flott dag og så får du og Gry ha en god tur til Hawaii!

    SvaraRadera
  5. Velkommen in Aalerud stall.
    Alltid trevligt med nya bekanstskaper. Nå har ju Gry sladdret da så derfor var eg inne på besök i stallen.
    Tenerife.....får nått längtansfullt i blicken.....
    Som du ser så er det vanskligt å velge mellom å skrive norsk eller svensk,
    Har lagt igen kommentar hos deg, men pröv igen, för bildene er der,
    Japp vi ska kose oss eg og Gry.Ska pröve å sende postkort til dere :)
    Klems fra Synne:)

    SvaraRadera
  6. Gillar verkligen pingviner, känns som om man bara vill ta dem i famnen och krama jättehårt, ter sig så försvarslösa på något sätt.
    Längtar inte till Hawaii,tycker om när det blåser och viner kring öronen, då känns det verkligen i skinnet när man varit ute.
    Men just nu skulle jag vilja ha massor av snö och ca 5-10 grader kallt.

    SvaraRadera
  7. Hej Annette. Jo jag skulle vilja åka till sol och bad en vecka eller två. Men skulle gärna vilja ha lite ordentlig vinter med. 5-10 minus och sol och snö. Men det tror jag inte vi får.
    Sitter och fryser just nu.Är lite urken och trött.Går nog över.
    Ha en förträfflig skön fredagskväll.
    Synne.

    SvaraRadera
  8. Har Du fått ordning på spisen idag eller blir det grillad korv ikväll?

    Ha en skön fredagkväll, ta en konjak om Du känner Dej lite "urken"

    //annette

    SvaraRadera
  9. Japp, maken fixade kontakten. Men det vart korv ialla fall hehe. Med mos. Smakade inte illa det heller.
    Ja det lutar åt en konjac tror jag.
    Är så törstig med så nu ska jag hämta mig lite kallt vatten. Egen källa.
    Synne :)

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails