Translate

söndag 28 december 2008

FOTOTRISS.

Då var det dax för årets sista
FOTOTRISS.
Den här gången har Helena valt att ge oss
tre olika teman att välja mellan.
Genom.
Trekantigt.
Kroppsdelar.

Jag har valt temat genom.
Här kommer mina bilder.

Den första är tagen genom bilfönstret
när vi åkte till Arvika.
Jag ville ta bild på soluppgången.

Den andra är tagen genom vårt fönster
på verandadörren.
Man ser bordet med duken genom
det regnvåta fönstret.


Den tredje och sista bilden är tagen
genom tv-rutan.
Man ser det kanske inte, men det är
en bild tagen på ett par stora idrottsmän.
Jan Brink och Briar.
Här red han Briar för sista gången i Sverige
innan den ståtliga hingsten går i pension.
Beklagar bildkvaliteten.


Det var mina tre bidrag den här allra sista gången
under 2008.

Det har varit kul att vara med.
Så vi fortsätter väl under nästa år med.
Vill ni se flera bidrag så kika in här.

Nu ska jag ha nått varmt att dricka.
Vi har kallt idag med.
11 minus, men ingen snö.
Så skicka hit om ni har lite till övers.
Ha nu en fabelaktig söndag, denna sista för i år.
Det ska jag.
Klems Synne.

81 kommentarer:

  1. Anonym09:10

    Helt klart röstar jag på Briar! En underbar häst som är lugnt själv. Hoppas att Jan Brink har en ny lika framgångsrik häst under bearbetning nu.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker bilden tagen genom bilrutan är läcker, man kan uppfatta farten genom att trädtopparna blivit lite suddiga.

    SvaraRadera
  3. NU är vi bättre efter virusattacken:)
    Här är det lugnt o skönt idag och vi har frost och därför vitt i skogen idag men ngn snö har vi inte.

    Ska mysa idag

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Briar och Jan, vilket fantastiskt ekipage! Drar en djup suck av tillfredställelse var gång jag ser dem :)Ett riktigt gott nytt år till dig/E-L

    SvaraRadera
  5. God Morgon På Dej!

    Sköna bilder alla tre , men bilden genom bilrutan gillar jag lite extra!

    Ha en skön söndag!

    Kramen //annette

    SvaraRadera
  6. Den första bilden som man känner farten i, fångar mina ögon.
    Gott slut och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  7. Så du valde också genom. Den första bilden är det en massa fart i. Spännande att åka med.

    SvaraRadera
  8. Anonym10:23

    Jag gillar den mittersta bilden

    SvaraRadera
  9. Bilden genom bilrutan är bäst tycker jag. Man ser rörelsen i bilden och känner då farten. Ja, ska ha en skön söndag jag med. Här är det -5 utan snö, ska nog inte göra så mycket idag heller (slappardag nr.2)
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Anonym10:42

    Min favorit blir den genom bilrutan. Härlig bild :)

    SvaraRadera
  11. Anonym11:12

    Min favoritbild blir din första, genom bilrutan är fantastiskt skön!
    Gott Nytt År!
    Kramis

    SvaraRadera
  12. Anonym11:21

    Hej Synne, tycker mest om din andra bild genom fönsterrutan.
    Har det så bra / ela

    SvaraRadera
  13. Vilken fartfylld bild du tagit genom bilrutan, jättehärligt foto! Hoppas din söndag blir trevlig!

    SvaraRadera
  14. God morgon Synne!

    Vilka fina bilder du lagt upp till veckans fototriss :) Eftersom jag också är hästtokig måste jag säga att jag gillar det sista kortet bäst!
    Ha det så bra idag! Här är det grått och ganska kallt men som tur var inget regn :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  15. Anonym12:08

    haloj.. jag gillade mitten bilden ger mig hopp om varmare tider :)
    hoppas allt väl med dig kram.. denna sista söndag detta år...

    SvaraRadera
  16. Anonym12:18

    Synne- önskar dig en fin dag i Naboland. Här gnistrar det om taket, det är sol och jag vill gå ut i det fina vädret. ingen snö, men kallt och fint, härlig luft.

    SvaraRadera
  17. Anonym12:31

    Hej Synne! finafotografier,gillar speciellt den med regn på fönstret.
    Ha det gott // Anna-Carin

    SvaraRadera
  18. Anonym12:57

    Din förstabild Synne är ju så vacker som en tavla.. man åker med likasom:-)
    Ha de bäst vännen o kör försiktigt.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Anonym13:58

    Regndropparna på fönsterrutan gillar jag! Och de andra bilderna också förstås, men mest regndropparna.

    SvaraRadera
  20. Anonym14:22

    Det är fina bilder alla tre, men den genom bilrutan gillar jag nog bäst.

    Ha en fortsatt fin söndag och ett riktigt Gott Nytt År 2009 önskar jag dig!

    /Ingrid

    SvaraRadera
  21. Anonym14:29

    o, kan inte välja mellan 1 och 2... ettan är fartfylld och 2an, vackert sorglig :)

    Gott Nytt fotoår ;)

    SvaraRadera
  22. Anonym14:33

    Den första fartfyllda bilden blir min absoluta favorit.
    Ha det gott.

    /Zippo

    SvaraRadera
  23. Härliga foton och jag lägger min röst på den första!!! Tack för kommentaren idag och Gott Nytt År på dig!!!

    SvaraRadera
  24. Anonym15:06

    Fina bilder för veckans fototriss.
    Speciellt den med fönsterrutan och regndropparna tycker jag om.
    Önskar dig också en fin söndag, och tänk att det är den sista på detta året....
    Kramar

    SvaraRadera
  25. Anonym15:18

    God fortsättning till dig! Härlig bild med regndropparna på fönstret.

    SvaraRadera
  26. Anonym15:20

    Den snöiga bilden genom bilrutan blir min favorit.
    Synd att det regnar hos dig.
    Kram.

    SvaraRadera
  27. Vad fin den första bilden är, som du tagit genom bilrutan. Visst ser man att det är fart i bilden. Hoppas du får en trevlig nyårsafton, och du, skjut nu inte så många raketer. Tänk på både miljö och hundar.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  28. Halloj synne-*****tant*fniss*

    Härliga bilder du fått till idag! Min favvo blir den ifrån bilen men jag gillar även den på duken. Den ser man liksom inte vad det är utan man får ana sig till vad det kan vara...

    Kramen från en sjukling (ja igen...jag vet inte vad det är med mig och förkylningar just nu maken min ligger oxå nerbäddad idag och vi är såååå ynkliga båda två)

    Kramen igen

    SvaraRadera
  29. Anonym15:28

    Genom glas. Soluppgångar är så magiska. Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  30. Anonym15:29

    Första foto blir jag nästa yr av när jag tittar in i, snyggt fotat. En av mina tankar var också rutor, genom dem.

    Ett gott nytt år tillönskar jag också dig.

    /Avsändare Margareta G

    SvaraRadera
  31. Hejhej!
    Fina tolkningar, som vanligt hos dig! :) Jag gillade dock bilden genom bilrutan bäst, av någon anledning gillar jag vägar och vill ofta själv slite fram kameran när jag åker bil! :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  32. Anonym15:47

    Bilden tagen genom regnfönstret,
    tycker jag var läcker, den bilden blir mitt val.

    Gott Nytt År själv.
    Ha det Kram // Nettan

    SvaraRadera
  33. Anonym15:51

    Hej på dig!! Jag valde oxå genom för min triss. Din bild med regndropparna på rutan blir min favorit idag.

    SvaraRadera
  34. Anonym16:16

    Jag gillar också bilden genom bilrutan, häftig!

    SvaraRadera
  35. Anonym16:46

    Hejsan Synne!
    Vilken härlig bild på granen du har!!!! Såg att isfrun hade gjort besök hos er också, härliga bilder.

    Att åka bil mot solen fångade du med fart i bilden, fint!
    Här är - 6 och sol idag! Lte frostigt vackert här också.
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  36. Tack för din omtanke! Men det lät nog värre än det var...brände mig på slållhett kaffe i fredags eftermiddag,men hade sinnesnärvaro att köra handen under kallt vatten,
    hade handen i kallt vatten i 5min...sedan lade jag på "burn free2 som fick ligga på till kl 00,30 på natten.
    På morgonen var det inga blåsor bara lite sveda...åkte och jobba.
    That`s it...nu känns det knppt inget, bara lite rodnad.
    Önskar dig god fortsättning på julen!
    Kramilikram!

    SvaraRadera
  37. Anonym17:09

    Fina bilder på temat. Klart jag röstar på första bilden, min man är ju från Arvika. /Anette

    SvaraRadera
  38. Anonym17:32

    Ettan var ju hur läskig som helst, Man blir ju nästan åksjuk :-)

    SvaraRadera
  39. Härliga bilder alla tre. Lite svårt blir det att välja en favorit men jag tror att det blir den genom bilrutan. Läckert är det med de suddiga trädtopparna. :)
    Ha det fint och ett riktigt gott nytt år.

    SvaraRadera
  40. Anonym18:19

    Vad coolt att fota genom tv-rutan! :-D

    SvaraRadera
  41. Anonym18:21

    första bilden blir favorit, helt klart :)

    SvaraRadera
  42. Fina bilder, den första blir min favorit.

    SvaraRadera
  43. Anonym19:23

    Vilka fina foton. Jag blev väldigt förtjust i första och sista bilden så jag väljer båda som favorit.
    Tack för kommentaren hos mig.

    SvaraRadera
  44. Jag väljer den första bilden. Ser att det är lite fart i den, gillar att köra fort, men inte att åka fort!
    Oj, va kallt du har det! Här har vi haft plusgrader idag. Tur det finns lite snö att ta av, så inte allt smälter bort!
    Ha ett härligt nyår!

    SvaraRadera
  45. Fina bilder på temat genom!
    Den översta bilden tycker jag är fin..och även den sista,så fin häst det är!=)

    Tack för din rara kommentar till mitt förra inlägg..nu har jag blivit bättre i min mage och även min dator är frisk nu.=)

    Så kallt ni har haft det,här har det varit bara 4+ grader i Gällivare!Synd att snön smält bort för er,jag skickar gärna några lass hem till er.=)

    Önskar dig en skön Söndagkväll!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  46. Tack för hälsningen, god fortsättning du också! Aha, bara 362 dagar kvar till jul, då kan jag ju låta mitt julpynt vara kvar framme ;-)

    Jag tror jag hoppar över fototrissen men det är ju kul att kolla på bilder ändå :-) Din bild genom bilfönstret var jättehäftig. Först raksträckan till att börja med och sen farten i bilden.

    SvaraRadera
  47. Anonym21:56

    Vilka fina bilder, röstar på bilturen, känns nästan som man åker med i bilen. Fräckt! Gott Nytt År och tack för din kommentar! /Milla

    SvaraRadera
  48. Anonym22:02

    Tack detsamma! :)

    SvaraRadera
  49. Anonym22:07

    Bild 2 är favoriten!

    SvaraRadera
  50. Anonym22:48

    Bilden i mitten blir allt min favorit

    SvaraRadera
  51. Vilka underbara bilder; min favorit är det regniga fönstret... den får en att stanna upp och fundera en sekund. En underbart spännande bild.

    SvaraRadera
  52. Hej Synne!

    Snygga och genomtänkta bilder som alltid.

    Kul att "höra" att någon tänker på en, det värmer.

    Min nyårshälsning finner du inne på min blogg

    http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

    Ett riktigt Gott Nytt År, önskar jag dej.

    Kram Irene

    SvaraRadera
  53. mycket fina bilder!!:)hur é de me dej?Själv é de jättebra:)Kan dock inte somna..fryser och det é de som håller mej vaken!!såbra att ni hade en bra julafton. usch så kallt?!Jag nöjer mej med våra 4 minus:(Kramar

    SvaraRadera
  54. Den första bilden är suverän! Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  55. Anonym08:41

    är ju alltid trevligt att fota så ... :)

    SvaraRadera
  56. Fina bilder! Helt klart gillar jag den genom bilrutan!
    Ha det finemangs!
    kramar

    SvaraRadera
  57. Hei hei Synne. Fine bidrag til Fototriss....Jeg liker best uttrykket i det første bildet....det har linjer som gjør at man søker innover i bildet, og så er vinterlandet så vakkert...Klemmer fra meg.

    SvaraRadera
  58. Anonym11:02

    Kanonvackra bilder allihop. Bilden som är tagen genom bilrutan blir min favorit även om de andra bilderna är lika bra. Gott Nytt År.

    SvaraRadera
  59. Vilken härlig känsla av fart det finns i din första bild! Jag gillar verkligen rörelseoskärpan. Gott nytt år önskar jag dig tillbaka! :-)

    SvaraRadera
  60. Fina bilder som alltid. Jag gillar den första bilden allra mest. Det är riktig fart i den. (ni kör väl inte för fort...)

    SvaraRadera
  61. Hello tjejen!
    Klampar in med hela famnen FULL av snö! Var vill du ha den?
    Gillar bilden genom bilrutan. Den är det fart i och det blev en härlig effekt med skogen som swischar förbi i 180 knutar.

    Önskar dig ett gott slut och en god start på nästa år. Det ska bli skönt att få lägga 2008 bakom sig. 2009 ska bli ett BRA år har jag bestämt mig för! Hoppas du fick min kommentar i ett tidigade inlägg, de hade trillat bort hos några andra bloggare.

    Ösnkar dig det bästa av det mesta!
    Kram Vero

    SvaraRadera
  62. Anonym12:33

    Häftiga kort...blev nästan åksjuk då man kollade på första bilden...kändes som man åkte med;)
    Ha en god fortsättning!
    Kram

    SvaraRadera
  63. Hej på dej ,så trevligt ni verkar ha det gubben å du.ja det kanske vore nåt ,fira julen ihop.nu har vi fått minus grader så det räcker här nere,allt är vitt å fint.Nu bara försöker jag "hämta" mej efter julen som var lugn men ändå tar på krafterna nåt fruktansvärt.blir nog bara jag och maken till nyår ev ena dottern.Å det räcker gott å väl nu för tiden.Ha det gott de sista dagarna på detta året/ Kram Lisbeth

    SvaraRadera
  64. Fina bilder alla tre, men bilden tagen i bilen är läckrast!

    SvaraRadera
  65. Anonym12:45

    Sv: haha ne det är nog inte många som gillar getingar. Jag gillar första bilden hos dig som är tagen genom bilrutan. Gott nytt år på dig med :) kram

    SvaraRadera
  66. Anonym12:51

    (nu har jag svarat på din gamla utmaning)

    SvaraRadera
  67. Morrn Synne

    Jag tycker att den första bilden "påverkar" mej mest.
    Bra fartinntryck.

    Ha de bra

    Hasse

    SvaraRadera
  68. Anonym16:26

    Så fina bilder alla 3!
    Jag gillar den med regnet bäst.
    Tack för kommentaren.
    Önskar Dig och de Dina ett gott slut och ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  69. Anonym18:49

    Oh den första bilden var läcker, kände redigt farten när jag så på den. Jag missade igen - ja fototriss alltså, får skärpa mig tills nästa år.
    Att fota i TV gjorde jag oxå en gång på Idol, det blev jättebra faktiskt. Kul.
    Tycker vi har kallt -6 så hade Ni -11...ja ja..
    God fortsättning
    Anki N

    SvaraRadera
  70. hej hallå
    hoppas ni mår fint där borta,här körs de släde var dag nu,kommer bilder senare,har kopplat datan till mobilen nu en snabbis,vi är visst utan internet till den 3 för att vi byter telefon nr=( men sen har vi ett bya nr=) kram på dig

    SvaraRadera
  71. Bilden som är tagen genom bilrutan gillar jag bäst. Det är det där med rörelseoskärpan i träden.

    SvaraRadera
  72. jag får nog säga att även jag gillar den första bilden allra bäst.. Gott Nytt år och tack för kommentaren hos mig

    SvaraRadera
  73. Anonym23:05

    Jag tycker bilden genom bilrutan är klockren... farten syns tydligt av de suddiga trädtopparna.

    SvaraRadera
  74. Anonym23:06

    Men kära nån, hur hinner du med alla bloggkompisar!!???? Jag röstar på bordet på andra sidan regnfönstret! Urläcker!

    SvaraRadera
  75. Wow den fartbilden va häftig:)

    Här slår det ena viruset efter det andra till;/
    usch vi bara ligger o ojar oss tösen o jag och vi KRÄVER nu att gubben ska ge tillbaka lite service då han var sjuk;)
    Jaja han damsuger ändå inte som jag vill haha
    Nu ska jag hoppa till nästa bädd=sängen.

    GOTT NYTT vännen

    SvaraRadera
  76. Anonym01:18

    Brinks son tränar Sanna..
    Kommer bara inom ser du inte uppdaterat och har en massa inlägg här.. kul.. då har du att göra.. läsa allt. Nu kallar sängen.. kram på dig

    SvaraRadera
  77. Anonym08:29

    hej.. kikar in här igen och vill önska dig ett fantastigt slut och ett underbart 2009! själv är jag less vill ha bort julen nu ( ler) så ska myga bort lite jul här i dag vill ha in ljus.. och bort med dammråttor som nyser bland allt pynt...

    SvaraRadera
  78. Fantastisk häst som man inte skulle tacka nej till. Gott Nytt År/Lis

    SvaraRadera
  79. Anonym21:14

    Hej,tack!
    Kul att du gillade det =D
    Jätte fina bilder här med!
    Den första blir min favorit!Riktigt häftig!
    Gott nytt år önskar jag dej oxå!
    Kram kram

    SvaraRadera
  80. Bilden genom bilrutan var bara jättehärlig. Man kan känna farten!

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails