Translate

onsdag 22 mars 2017

NILLE.

Ja Nille...
Det är en fin butik.
Jag har mitt jobb i Nillebutiken på Flisa.
Har en timmes resväg med buss dit ungefär.
Men det går så bra.
Har ett litet axplock av
bilder från min arbetsplats så ni ser vad vi har.
LEGO.
Garn.
Tulpaner, vaser och ägg.
Inte riktiga då..
Godisägg.
Har smakat dem, fyllningen var god, men
inte chokladen, det var lite för mycket. 
Tulpaner sa jag, inte äkta men
de här är så fina.  Nu har vi fått gula och
oranga med. Påsk ni vet.
Nått som Nille är stora på.
LJUS!
Ännu mera ljus.....
Ljusstakar och ljuslyktor för värmeljus.
Godis, förstås...
Samt korgar av alla modeller. 
Allt som har med hygien att göra.
Shampo, balsam, deodorant och jag vet inte allt.
Kort av alla slag, batterier och lite mera godis.
Tar lite godis till. Det finns mycket gott 
godis här ska jag säga. Valchokladen, 
Anton Berg, cavendish och mycket mera.
Här är en hyllrad med allt, kuddar, leksaker, 
olika erbjudanden på mycket.
Glas i alla former.
Behöver du nått nytt till köket?
Se bara på dessa kavlar...
Skålar, med lock, utan lock.
Dricksflaskor, med eller utan sugrör.
Porslin i olika färger.
Här är min favorit. Det var ju den jag fick 
ett halvt dussin koppar och assieter av.
Av goa Maria. 
Vill du ha ramar till dina bilder?
Inga problem... Titta här så finner du 
säkert något.
Lite interiör har vi med.
Längre bort har vi kuddar, överkast, filtar
och dukar av många olika slag och färger.
Vill du ha en kaka?
Så lite korgar igen.
Även isskrapor och varmvattensflaskor har vi.
Strumpor, vantar och mössor.
Det är en rolig butik att jobba i ska jag säga. 
Så ska jag inte glömma de jag jobbar tillsammans med. Utan dem vore det inte roligt ska jag säga.
Här är man välkommen varje dag, vi har roligt 
och trivs tillsammans. Har nog inte haft en tråkig dag
på jobbet hitills. Så här trivs jag.
Ska ge mig iväg strax för ännu en dag i butiken.
Så jag säger hej för nu.
Ha en fin dag alla och nu, nu är våren här. 
Kram...












4 kommentarer:

  1. Hej, jag är så glad för din skull, du verkar äntligen ha hittat ett trevligt jobb med fina arbetskompisar. En timme på buss är inte så farligt, det tar mig 1½ timme med buss till stan. Nu åker ju jag sällan, men halva byn åker till skola och jobb. Du kan läsa, lyssna på musik, koppla av på ett helt annat sätt än de som sitter och kör bil. Lycka till framledes, o kram från pörtet

    SvaraRadera
  2. Kjære Synnøve.
    Vi prøver igjen. Merkelig greier at jeg ikke fikk til å kommentere her tidligere i dag, men som sagt:
    Utrolig fint innlegg du har skrevet. Det gjør meg så glad for at du kan trives på en jobb du endelig har funnet og ikke minst at du har det gøy i din hverdag:) Jeg er ufattelig stolt av deg som vanlig. Fine bilder og tekst som vanlig:) Stå på. Du er kjempeflink! <3

    SvaraRadera
  3. Men jisses!!! Där kan man ju inte jobba....man har ju fullt upp med att bara titta på alla grejer!!!! Fast jag förstår att det är kul :) Kram på're

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails