Translate

måndag 9 januari 2017

Årets första blogginlägg.


Ja alltså, det blir ju det, därav titeln.
På julafton sattes det upp julkärvar.
Här är en av dem.
Fåglarna älskar dem.
Bilden togs den 5 januari.
Snön låg så vit och fin... men det var kallt... 22 minus.
Jag har lämnat spår...
Ogräset blir så vackert med snöbollar på.
Fick lite Madness i skallen...
Our house... in the middle of the...
Klädnypan ser ut som en frusen fågel på linan där den hänger.
Klädnypegubben och gumman har fått vita fina kläder.
Längtar efter att få hänga ut tvätt igen.
Solen och snön gör underverk med naturen runt mig.
Tror att isen är så pass att jag nu VÅGAR gå ner och ta en tur 
på sjön, med gubben och kameran.
Sådana här dagar vill vi ha mera av. 
Det är så vackert. 
Vi fick ett otroligt roligt besök på onsdagskvällen.
Då var det snöakos och oplogade väger.
Det var den här dagen ni skulle ha kommit.
Visserligen kallt, men så vackert.
Bara mina fotspår.
Var inte så pigg men jag var tvungen att ge
mig ut en sväng i det här kalla vackra vädret.
När kylan kom, så kom alla småfåglar.
Så det var påfyllningsdax.
Älskade gube  behöver inte stå på
pallen som jag, så han fick hänga upp behållarna med frön.
Det går i solrosfrö, vildfågelfröblandning, späck och en julkärve.
Så på söndagen fick vi roligt besök igen.
En god väninna med sin son kom på besök.
Men vi ses allt för sällan bara.
Så det blev kaffe/te lite julmust, kakor och massa 
prata och skratt. Det är så befriande att träffa människor
som man kan skratta, prata alvar med och må gott tillsammans med. 
När det var dags för solen att gå ner och dyka upp 
i Australien så gjorde hon det med massa färg.
Vackra färger och molnformationer.
Intensiva färger. 
Vackert. Man kände sig liten när man stod
ute och det här for över himlen.
Det brinner inte uppe i skogen.
Här ser det ut som en meteorit slagit ner...
det brinner till vänster och till höger så ser man hur 
jord och sand, sten och växter far i väg. 
I morse var det kallt igen. 10 minus...
Långfillingar, mössa, vantar, halsduk och 
varmt på fötterna. Lika bra när man ska stå 
och vänta på buss. Men innan vi kom så långt så 
var det att skrapa is på bilen.
Rutor och lampor.  Sen körde älskade gube mig
ner till bussen. 
Väl hemma igen efter en busstur på 20 minuter så
bar det av mot hemmet. Laga lite mat och 
slappa en stund. Märks att man inte varit i hundra 
efter den här dagen. Jag är trött och har lite huvudvärk.
Så det blir en tidig kväll.
Så jag säger godnatt från Digernes, där det är 3,5 plus ute nu.
Skiftande väder kan man säga.
Kram.......


1 kommentar:

  1. Kjære Synnøve:=)
    Så utrolige flotte bilder og tekst som vanlig. Jeg syns du fremlegger bildene så fint og ikke minst får med deg detaljer på hvert eneste bilde. Stå på:) Stor klem

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails