Translate

torsdag 1 december 2016

Julmånaden har startat.......

Förstår inte de som säger att vintern är 
så färglös. Så här såg det ut hos mig i morse.
Det var kallt som attan när jag gick ut, 
men det får man tåla.
Starka färger som spred sig som eld
över himlen.
Till slut var jag tvungen att gå in.
Höll på att förfrysa fingrarna.
Nu börjar den stora julmånaden.
Men ta det lugnt.
Julen kommer oavsett om man är färdig eller inte.
Här blir det en stillsam jul.
Gubben och jag bara. Än så länge vad jag vet i alla fall...
Saker kan ändra sig...
Ha nu en skön kväll vidare. Här är det nu 9 minus....
Kallt som fy...
Så glöm inte ta på er långfillingarna när ni går ut.
Kram och godnatt på er....









4 kommentarer:

  1. Åååh, sååå vakkert og fine bilder du har tatt, vennen:) Du er så flink med å sette ord på bilder, tanker og det som du er opptatt i hverdagen. Jeg er så stolt av deg som vanlig:) Stor klem fra Glitterhjertet

    SvaraRadera
  2. Så fine bilder :-) Ha en fin dag :-)

    SvaraRadera
  3. Ja nu var det längesen jagvar här inne , men ser det på de flesta bloggar att det skrivs inte så ofta här längre , finns ju andra forum för det , hopas det är gott med dej , de verkar vara det och granna bilder tar du . Jag har väl mått sådär men vi har bra kontakt med Lasse så känns bra , igår var det en månad sen vi miste J, må så gott nu Synne, kram Å

    SvaraRadera
  4. Blev julen lugn med bara dig och mannen?
    Har ni fått någon snö?
    Hur klarade ni er från stormen igår.

    God fortsättning, Vicki

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails