Translate

torsdag 29 januari 2015

On the road again....


Ja det var dags för en tur.
Det var snöglopp och regn som
dalade ner på oss.
Vindrutetorkarna fick jobba men jag
han ta en bild innan de svichade
förbi på utsidan igen.
Såg några gula ljus som blinkade och snurrade
framför oss. Det var vägskrapan.
Det är så bra att de finns.
Förstår inte varför folk måste ge dessa 
personer så mycket skit! Det jobbar
och gör ett bra jobb.
Men de kan inte vara på alla platser 
samtidigt. Det funkar liksom inte.
Vi gjorde det vi skulle och vände näsan
hemmåt igen.
Inatt så brann ett uthus på en gård
längre bort här. Det var totalskadat.
Vi bor inte så nära så vi varken hörde eller 
såg brandkåren eller elden.
Vad jag vet gick det bra för de som bor där.
Backen upp till vår postkasse såg ut så här.
Blaskigt och massor med sand.
Egentligen vill jag ha ner mot 10 minus
och ca 30-40 cm snö. Men
man får aldrig som man vill.
Allt går i en sån här gråblå färg
en sådan här dag. Men vem vet,
solen kanske dyker upp i morgon.
Nu är det 0,4 minus ute. Inget regn, 
inget snöfall. Hoppas det inte kommer mera
regn nu i natt.
Nu ska jag plocka undan brödet och så släcka ner.
Det är dags att hoppe i loppekassa och
sova några timmar igen.
Ha en fin afton vidare ni som 
fortfarande håller er vakna.
Kram....

1 kommentar:

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails