Translate

söndag 8 mars 2009

Våren är här..........NOT!!!!

Är det så här det är när det är vår?
Då ska jag be att få säga upp mig.
Snön vräker ner.
Plogbilen körde precis förbi
ute på vägen.
Vi måste skotta i morgon.
JAG VILL HA SOL.....

Utsikten från vardagsrummet såg ut så här
vid 15.40 tiden idag.
Nu är det tack och lov mörkt ute
så man slipper se eländet.....



Ovan snömolnen skiner alltid solen.
Idag sände den sina strålar ner
på min goa vännina Teres och hennes familj.
Hon var på tv 4 idag och skrapade
några kronor.
Allt jag kan säga är att dessa pengar
kom till rätt adress i dessa kristider.
Ett jättegrattis från till er allihopa.
Det är ni värda.
Kramar från oss är.
Sockerkringlor och kaffe är serverat.

Det var dagens rapport.
Nu ska jag dra ner gardinerna och tända
många ljus så man glömmer hur det
ser ut, utanför fönstret.
Gla vår på er.

20 kommentarer:

  1. Ja, men nu har Du ju sett till att vi oxå fått det där otrevliga vädret, så vi kan nog dra täcket över huvudet!

    Kramen på Dej!

    annette

    SvaraRadera
  2. Anonym19:37

    jäpp...samma här...Vi åker på skidsemester nästa helg...åker gärna till snön - men vill ogärna ha mer här...och om det nödvändigtvis måste...så hit med mer solstrålar.....har också laddat med ljus i varje hörn! Ha en go kväll!

    SvaraRadera
  3. Nu har vi inte så där mycket snö, men det kommer vita blaffor från himmlen här oxå. Nu är man supertrött på detta skitväder. Vi får hoppas på en ny varm och skön vecka. :-) Hoppas kan man ju göra i allafall.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Hey Synne!!
    Wow va mycket snö du har... Här i Vestmannaeyjar ha vi litten snö men i min lilla hemby Seyðisfjörður är so mycket av snö som jag gillar inte. Godt at jag bor inte där nu. Ha en skön ny veck. Kram INGA

    SvaraRadera
  5. Jag håller fullständigt med dig att dra ner gardinerna och tända en massa ljus....man är liiiite less å¨snön ska jag säga.
    Annars har vi vart hos mina föräldrar i Finland denna helg,,,åh så underbart med mammas goda mat.
    hoppas allt är bra med dig
    många kramar Vännen
    Sari

    SvaraRadera
  6. Ja det er egentlig best og bare la vær å se ut for tiden. Det har lavet ned her også i dag.
    Kan jo håpe det er som det står på bloggen din. Vår om 12 dager. Men jeg tror nok ikke helt på det.
    Ønsker deg ei god uke, helst uten snø :)

    SvaraRadera
  7. Här snöar det oxå, precis som hos dig. Har ikväll firat gubben, nu är han jämngammal med en annan=) Ha det nu så bra. Kramen Synnöve

    SvaraRadera
  8. Ahhh... mycket snö! den tar aldrig slut.

    Hoppas att du hade kul i helgen och nu är jag hemma igen. Skönt!

    Kram på Er båda.

    SvaraRadera
  9. Anonym22:48

    När jag ser dina bilder så ska jag inte gnälla över den lilla snö som lagt sig här idag. Det har faktiskt snöat hela dagen men konstigt nog så lägger det sig inte på vägarna utan smälter bort på en gång, vilket jag Hurrar för! Inte roligt med isiga och snöslaskiga vägbanor. Har kört ganska långt idag så det var skönt att det inte var en massa snö på vägen.
    Ha en fin start på en ny vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Anonym22:53

    Nu känner till och med jag som är vinterälskare att det räcker med snö och vinter, vill ha vår nu!
    Åhh vilken lycka att vinna pengar, undrar just vad man skulle göra.....resa förmodligen!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  11. Jag undrar vad som är på väg att hända. Snön är väl en sak, om en väldigt jobbig, men solen. Den tycks inte finnas någonstans. Den blir utritad lite svagt på väderkartorna ibland men sen kommer den ändå aldrig fram. Var är den???

    SvaraRadera
  12. Anonym00:04

    Synne, Synne, Synne.. sn igen.. men här är det inte bättre.. så grått och småregnigt mest hela denna dag.. helst vill jag lägga mig i ide och inte vakna förrän jag kan klä mig i solglasen..
    Så kul din väninna vann på triss.. för det var väl så.. någon ska vinna och det blev inte jag den här gången heller..
    Ha de gott i ditt Vinterland.. Kramar

    SvaraRadera
  13. Anonym11:36

    Jaaa, Vi drar ner gardinen, tänder ljus och sitter och myser!

    Här har det också snöat i natt,
    mycket!
    Tur att vi får plogat ända till dörren, nästan.
    Jag fick lov att skotta sista biten
    Gubben har ju inte kommit hem ännu.
    Han kan inte skotta på länge.

    Jo, ja. Mina tulpaner fick lite vatten på sig, innan jag tog bilden.
    Dom blir ju så fräscha då.

    Kramar till dig // Nettan

    SvaraRadera
  14. Her snør det også enda!!!! Utrolige mengder det har kommet. Men for en fantastisk flott låvebygning dere har, så selv om det er snø, så smelter det snart (man må jo ha troen) :-)

    SvaraRadera
  15. Hej först det med datorn Min stora dator har varit på lagning nu andra veckan,och med bärbara kan jag göra inlägg men den öppnar inte hotmailen kan inte läsa och inte skriva mail.
    Så jag har inte läst ditt mail inte något sen februari!!!!
    Annars är det så där med oss,maken väntar på operation för grå starr,kom nästan över en natt han ser nu inget på höger öga.
    sen har han fått en respirator med övertrycksluft och hel ansikts mask att ha hela natten.när han slutar andas tar maskinen över.

    Så älskade vän jag väntar på stora datorn då jag kan maila som jag vill och allt annat och alla mina bilder ,
    ha det gott,jag tycker det är fint med snön ,här är våren på väg men det stressar mej ,med allt som skall göras.ha det gott kram.
    Lisbeth

    SvaraRadera
  16. Ja våren verkar långt borta. Mina snödroppar får sig ett lätt snötäcka till och från. Det snöar ena dagen och nästa dag är det tö...

    Klart vi kan höras på msn. Jag kommer förvisso vara i butiken ikväll så länge jag hinner med det innan jag blir trött. Men vi kanske hörs lite under dagen?!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  17. Anonym12:45

    Tack jag tar gärna kaffe!!! Behöver allt som sätter sprätt på kroppen. Varit hos läkaren idag o blodet har dalat igen..inte konstigt man håller på att somna då och då. Om de kunde få bukt med detta vore underbart.

    Ser du fortfarande inte kommentarerna hos mig..jädra skumt alltså. vet inte vad jag ska göra åt det. blogg.se skyller ju på era vebbläsare.

    Du gissade inte rätt på min tävling..hihi. ska lägga in en liten ledtråd på onsdag.

    Vi har sol + 11 grader och vår.

    Kramiz

    SvaraRadera
  18. Visst blir man galen...med risk för att låta grinig...men var är solen???

    Kika in hos mig och hjälp mig med en röstning ...är du snäll! :-)

    Kram Maud

    SvaraRadera
  19. Skönt att höra att du mår bra!
    Så där såg det ut hemma hos också fast snön gick över i regn så det blev blask av allt ihop. Jag gick inte utanför dörrarna på hela dagen.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  20. Anonym19:27

    Ha förtröstan våren är på väg även i år, här är den redan, i Skåne.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails