Translate

onsdag 4 mars 2009

Är det redan påsk?


Solnedgången jag nämnde igår
såg ut så här genom ett
ganska skitigt köksfönster.
Jag ska tvätta dom, men inte än...
Det var det vi såg av solen igår.
Har inte sett den mera idag heller så
man får väl ta till sig det lilla
som kom igår.

Det som däremot har kommit är
påskpyntet.
Var en sväng på Ö-B idag.
Där stod hela hönsgården på parad.
Svarta och vita, runda och goa.

Svarta med en kam röd som tomater.
Med fina vita prickar på sig.
Säkert en ny ras.

Här var det vita höns som sträckte hals
för att synas så någon förbarmade sig
och tog de med sig hem.
Jag stod emot.
Lite tidigt än, men vänta några veckor bara så...
Om dessa vackra djur lägger ägg är
väl mera osäkert.
Men Ö-B visste på råd för det med.
De sålde 10-pack med ägg så man inte skulle
bli helt äggalös ialla fall.

Det plaskar och droppar från tak och träd idag med.

Temperaturen har legat på 2-5 plusgrader
så med den här takten är väl snön snart borta.
Men nu börjar det kännas rätt ok.
Vill ha vår.
Det är bara ett aber, har ju inte fått prova de
nya skidorna än....
Ha nu en bra onsdagskväll.
Snart helg igen.

25 kommentarer:

  1. Hihi, ska snart ställa en sån i trädgården :)

    SvaraRadera
  2. Spring begins in 16 days, ha ha ja den var rolig. Vet du vi har så mycket snö så man inte ser ut genom köksfönstret och sen hörde jag att det skulle fortsätta snöa här uppe..innan det här har smällt är det nog höst och vi väntar på vintern.Hör du pessimisten:( usch jag är bara så less!!Annars är allt bara bra....hoppas det är bra med er oxå.
    Många vintriga kramar fr sari

    SvaraRadera
  3. Anonym20:14

    Oj vad fina påskgrejer de har på ÖB, får ta mig en titt jag också ser jag!

    Tefan ska jobba kvar i Gbg men reser ändå så det spelar mindre roll var vi bor, övernattar gör han ändå!

    Övertygad om att Challe ser tv:n, han följer precis och kollar att vi andra sett samma också.
    Tittade på Angry Pug men då sprang hanoch gömde sig, han lyssnar alltså också :-)
    Kramelikramen Carina

    SvaraRadera
  4. Oj, vad många höna-pöna. Inte trodde jag att ni hade plusgrader redan, så kallt som ni hade för några dagar sedan. Plaskar gör det här också, men på natten fryser det på. Skidorna kan väl vänta tills nästa vinter, för visst vill vi väl ha vår...?

    SvaraRadera
  5. Jag gick ner "en trappa" och sög i mig lite från dina blommor en gång till. Måste nog åka och köpa lite blomster imorgon. Blomsjuk :)

    SvaraRadera
  6. Anonym20:32

    Hej
    Jag tycker det är tråkigt att de ska börja så tidigt med påsksaker, julsaker mm mm . Det tar liksom bort lite glädje. Men det var kul att se dina bilder på alla tuppar och hönor :) /leila

    SvaraRadera
  7. Ja det er godt at temperaturen stiger. Her har takraset gått. På solsiden i går og den andre siden i dag. Så min kjære har måkt i dag igjen.
    Flotte bilder. Herlig når sola er fremme. Det var den i går her, men ikke i dag.
    Ha en flott kveld :)

    SvaraRadera
  8. men Synne, har du nya skidor??? som du inte fått prova??? stackars dej...

    Ja jag vet att alla vill att vintern ska ta slut....men det vill inte jag trallalala! Nu är backarna som bäst! formen börja infinna sig med åkningen, varför skulle då vintern ta slut när den är som bäst?!? men så är det, högst en månad till på skidor...sen är det slask o annat elände..
    hoppas solen hittar dej!
    kramar!

    SvaraRadera
  9. glömde ju att säga att de där hönorna var ju för söta!

    SvaraRadera
  10. Anonym21:50

    Vilken härlig hönsgård du hittade på Ö&B ;)
    Fönsterputsningen får vänta ett bra tag till här hos mig...en av dom sysslor som jag INTE gillar...

    SvaraRadera
  11. Hei Synne, og tusen takk for kosleg kommentar på bloggen min i dag. Vart likevel litt uroa over det du skreiv, så no sit eg og tenkjer på deg.... Vonar du har det bra no og at du ser framover.
    Eg skal krype til køys tidleg i dag, natta....

    Klem

    SvaraRadera
  12. Anonym23:51

    Min kära goa Synne! Hoppas att du känner dig lite bättre eller jag menar mycket bättre!

    Tack för dina uppmuntrande fotspår i bloggen och jag hoppas att jag kan uppmuntra dig lite?
    Skall kika in till din mail imorgon,skall försöka få till något men jag är så urusel på att skriva!

    Styrke kramar till dig min vän/Millan

    SvaraRadera
  13. Anonym01:08

    Du menar icke detta.. inte påskagrejs alla redan.. snart börjas det väl med midsommarblomster oxså.. fattar inte varför allt ska ligga så långt före.. blir ju tröttsamt att kolla på det och när Påsken är här så...
    Hoppas du får lite mer snö då så du kan prova dina ya skidor;-)
    Här är det barmark och det är så skönt, men framåt helgen lovas det lite blandad kompottis igen..
    Kram på dig i natten

    SvaraRadera
  14. Anonym05:53

    Godmorgon! Underbar solnedgång! Inte ofta den har visat sig här de senaste veckorna!
    Tack för dina ord hos mig!
    Men du, visst ska du "gnäll" över ditt onda, utan att tänka på mig! Alla har vi ju vårt att bära!!
    Hoppas du mår lite bättre idag!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  15. Hej systra mi!

    Tråkigt att du inte blir piggare, men av erfarenhet så vet jag ju att det tar tid att komma igen när man är utsliten.

    Har också känt av en lågperiod med trötthet, huvudvärk och värk i kropp. Tror vi behöver solen nu för att återfå lite energi igen.

    Här hemma stöter och blöter vi husfrågan. Ska vi bygga till eller ska vi flytta eller vad? Bo i husvagn? Ibland verkar det lättare. Och inte får man plats med massor av saker heller, utan slipper överfyllda förråd som ska rensas... Pust och fy!!

    Ja du, det finns mycket att berätta, men det får vi ta på telefon nån dag.

    Just nu sitter jag ock kisar mellan ögonen för att kunna se skärmen. Smörjde in ansiktet med en kräm och det kom tydligen i ögonen, för nu rinner det och jag kan inte titta. Får gå och tvätta dem.

    Förstår att ni har det tomt nu efter att haft huset fullt. Du kan väl åka till henne... du är ju "ledig". ;) Eller ta en tur till Norrköping... så vi kan ses.
    Det vore väl nåt!!??

    Ha en underbar torsdag min vän och sköt om dig!!

    Stora kramen!
    Willewira

    SvaraRadera
  16. Var på ÖB här i stan häromdagen, jag kunde inte motstå, köpte en;)

    Måste ju börja och ladda känslomäsigt så vi kan köra igång "häxdansen" till påsk igen!!

    Ser ut som det är snö/iskristaller på Din blogg, kanske måste dom bort så våren kan komma;)

    Ha en bra dag!

    Kramen på Er!

    annette

    SvaraRadera
  17. I inredningsbloggvärlden har de börjat med ägg och tuppar för länge sedan. Lite trist tycker jag allt att det är! Själv väntar jag till sista sekunden;)

    Kram på dig vännen
    Annica

    SvaraRadera
  18. Härliga du.

    Där står de minsann i givakt, de tokiga fjäderfäna. Jag blir alltid tagen på sängen när det gäller påsken. Hinner aldrig med påskpyntet. Räcker det inte att stoppa en fjäder i örat och se glad ut??

    TUSEN KRAMAR,
    Rana

    SvaraRadera
  19. Jag hör kackel ända hit från alla hönor..Hoppas du hinner provåka de nya skidorna!Ha en fin dag//Eva

    SvaraRadera
  20. Hej på dig!

    Här är en annan som behöver putsa fönstren! Men det fortsätter att regna så jag kan lika gärna vänta lite till :)

    Det verkar som våren vill komma till dig först, skönt att det redan är plusgrader!

    Ta hand om dig vännen!

    Kramar

    SvaraRadera
  21. Näe ingen fara :-) fast liiite lessen i ögat blev jag allt hihi.
    Vilka härliga bilder du visar, ja du Påsken är här redan.Tiden går ju så fort så vips ska man ta fram tomtarna igen..NEJ huuu nu får jag allt ge mig.

    Ha det gott och sköt om kroppen o knoppen// Kramar Annica

    SvaraRadera
  22. Anonym17:42

    Jag är inte så mycket för påskgrejer.
    Jag har någon enstaka höna, som jag sätter fram.

    Tack så mycket för omtanken, när det gäller min älskade sambo.

    Ha det gott // Nettan
    ps: jag har röstat på dig i FOTOTRISS.

    SvaraRadera
  23. Anonym17:56

    Solnedgångar kan vara så vackra och fint foto du visar här.
    Här var det soligt och fint tidigare idag men nu så skymmer molnen den igen.

    Ja, snart är det Påsk igen, och i butikerna så börjar de med påskpynt ganska tidigt.
    Precis som pyntet före jul.

    Här är det också ett par plusgrader och den lilla snö som kom är nu nästan helt borta.
    Och våren är nu sakta men säkert på väg.

    Kram

    SvaraRadera
  24. Ja jag vill ha vår jag med,men den kommer väl så småningom..bara att vänta.=)Men härhemma så dröjer det många veckor än innan innan den kommer.Men det är skönt när man ser solen på dagarna,då blir man glad.=)

    Så fin bild med den vackra solnedgången,blir ju fina bilder genom fönstret!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  25. Hej igen!Hönsen är så fina,ja det är lite tidigt än att köpa påsksaker..men det är inte så längt kvar dit ändå.

    *Kram*

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails