Translate

torsdag 8 januari 2009

Här är UFO svaret.

Godmiddag.
Idag funkar det , hurra....

Försökte flera gånger igår att
lägga in bilden.
Men icke sa Nicke.
Ser ju av en del kommentarer att det
var flera som hade samma problem.
Som tur är så krånglar det inte så ofta.

Svaret på UFO bilden är ganska enkel egentligen
när man sitter med fasit i handen.

När det är mörkt och man tar bild genom
busken så får man ufon.
Så här är bilden på våra ufon.
Ni ser granen...
Ljusen i den...
Busken framför..
Det är lika med ufon.

Ser att Erri kom med på bilden.
Hon har funnit sig en smarrig lunch.
Lite älgsnadder...

Kylan är inte lika påträngande idag.
Bara 3,5 minus nu.
Är det månne vår på gång?
Kanske lite tidigt då när jag tänker efter....
Ha nu en strålande dag mina vänner.
Jag ska försöka i alla fall.

14 kommentarer:

  1. Jasså det var ufot! Tycker din header på julegranen är fantastiskt fin! Den måste du spara till nästa jul.

    Här är det bara -8 och snö, riktigt fint väder med andra ord!
    Ska åka iväg o fixa busskortet inför nästa jobbarvecka..ha det fint nu!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Här har det nu börjat snöa, så det är varmare ute. Jag hoppas också på våren så snart som möjligt, alla vackra vårblommor etc, det glada humöret.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. He he... ibland krånglar den till.

    Min krånglar mycket till, men på ett annat sätt *wink

    Här har vi minus 8grader och inatt var ngnstans 15grader. Inte klokt. Vintern kom försent igen.

    Nu snöar den! och min julgran blir så fin med snön på, typisk när jag tänker att kasta den nu i helgen!

    Ha en god fortsättning på dagen!

    kramisar

    SvaraRadera
  4. haha,ja den var lätt när man visste vad det var=) Ha en fin dag. kram på dig vännen

    SvaraRadera
  5. Äntligen fick jag veta svaret :) och fick se eran hund också!
    Skönt att det är lite mildare där uppe i norr.
    Här är det lite molnigt men det regnar i alla fall inte.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Aha... jag tyckte nog att det hade varit mer spännande med ett UFO :)
    Och våren får allt vänta lite till. Jag njuter fortfarande för fullt av vinter!

    SvaraRadera
  7. Anonym18:16

    Det var tur att vi fick veta vad det var för ett ufo. Du har hållit oss i spänning :0)

    SvaraRadera
  8. Anonym19:49

    Kul att få svaret på UFO-gåtan...
    Här är det också bara ett par minusgrader idag och det har kommit lite snö,
    och har hört att det ska bli ännu mildare.
    Och jag tycker nog att ska det nu bli lika milt som innan jul,
    så kan det ju lika gärna bli vår nu..
    Men, men...precis som du skrev så är det kanske lite tidigt...

    Ha en bra fortsatt kväll
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hallojsan! Ja inte skulle jag tacka nej till en fika med nabotjejen! Vem vet, kanske åker vi mot Norge i sommar om vi får tag i en bra o billig husvagn! Undrar om man får ta med jyckarna, eller om det är som andra länder, sprutor och karantäner o annat elände. Måste kollas upp.'
    Inte kan jag åka ifrån våra pälsklingar hur trött jag än blir på dem ibland. Idag är en sån dag, skulle ut med sparken och två överexalterade jyckar som slet o drog. Efter bara femtio meter hoppar Loppan ut i diket, trasslar in sig i kopplet och kan inte komma vidare. Jag fick lämna sparken, ta mig över snövallen och bort till hundf-n som när hon märkte att hon inte satt fast längre drog iväg som en avlöning. Självklart ramlade jag i vallen som var stenhård efter kylan, slog upp ena handen så den blödde allt medan Blinka försöker kuta åt andra hållet. Det blev världshistoriens kortaste promenad, sen fick maken skjutsa dom ner till sjön för att busa av sig på isen istället....suck
    Vi har baske mig fått plusgrader mitt i alltihopa också!
    Så kramen jag skickar är varm denna gången!

    SvaraRadera
  10. Men så tist att det var så enkelt. Trodde det var ET och hans kompisar. Här är det + t.o.m. man blir inte klok på detta väder. Imorse när jag cyklade till jobbet var det -14 och nu är det +3
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  11. Så var det med det ufot...fnizz!!
    Här är det 2 plusgrader i morse var det -13 när jag åkte till jobbet...här svänger det verkligen!
    Och jag känner av det i mina knän och axlar...ont!
    Ha det gött kramen!

    SvaraRadera
  12. Hei, innom for å ønske deg en fin kveld :-)

    SvaraRadera
  13. Anonym23:00

    Hallo min vän!
    Här är det fortfarande kallt men ytters lite snö!
    Men gud vilken fin blogg du har!Är det du som gör om den?
    Men visst skulle det varit lite spännande med ett ufo?
    Många hundra kramar till en vän för livet!även om det bara stannar som blogg vänner!
    Å vad jag tycker om dig!
    Ha en bra Fredag!
    Millan

    SvaraRadera
  14. Oj hjälp, ett UFO! ;-) Ja, suck för Blogger igår, fast det är ju tur att det sällan sällan är problem. Men kan det inte hända på natten istället ;-)

    Åååh vilka fina vinterbilder i inlägget "Väntar". En del är ju som tavlor! De med filnamnen blogg 5 jan-4, -2 och -1, såååå fina!

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails