Translate

tisdag 22 juli 2008

Promenad och Stockholmståget.

En dag på Kongsvinger....
Idag blir det litt svorsk, fordi at eg får ikke til det
med di svenske bokstavane, grrr.....

Jag skulle møta Cattis och barnen på stationen i Kongsvinger.
Men jag hade så gott om tid så jag gick en runda i Kongsvinger først.
Her er det noen gamle hus i Glommengata.
Visst er dom fina.

Så passerade jag over brua.
Kunde inte la være å ta en bild over Glomma.

Gick en herlig tur langs med Glomma.
Skulle till Elgiganten och handla.
Orkade inte vente på bussen så jag gick.
Her er eg nedanfor ett kjøpesenter som
heter Kongssenteret.

Jag gick igenom kjøpsentret og ut på andra sidan.
Der gjikk eg over gata og ned til Glomma.

Badstranden der man kan bada ligger tom.
Ingen var der og bada.
Eg gjikk ikke ned eg heller.
Men lusten att bada var der.....

Solen var faktiskt framme hela dagen.
Det var lagom varmt och gott ute...
Fast regnet var på gång.

I Kongsvinger heter fotbollslaget KIL.
De spelar inget vidare nu før tiden.
Så risken før nedryck i divisjon 2 er ganske stor.
Men når eg gjikk forbi så hade de ialla
fall en treningsøkt i full gång.
Kjempe på gutter....
Ikke gi opp.
Promenaden var så herlig.
Møtte inte en enda person. Bara sjøfåglar och sommerfugler.

Att jag tog den her promenaden berodde på att jag
hade så gott om tid.
Skulle handla lite innan tåget kom med.
Bilen stog parkerad før den skulle vi ha hem.
Bara så det er sagt, jag kør inte....
Men Cattis har kørkort så hon fick ratta toyotan hem.
Det er mycket vackra vyer langs Glomma der jag gick.
Många fina bjørkar kantar strandpromenaden.

Så døk det upp en liten ø, ute i vattnet.
Det satt några sjøfåglar der når jag stannade.
Men innan jag fått ordning på kameran
så var dom borta.

I Norge så eldar man ganska mycket ved på vintern.
Her ligger det ett lager.
Det børjade bli ganska fullt ska jag tala om.
Men ju nermere høsten vi kommer desto tommare blir det.
Folk køper på sig sig ved infør vintern.
Med våra strømpriser så kan jag førstå det.
Her skjer nesten all uppvarming av hus med el.
Så det er derfor det er så dyrt.

Jag fortsatte min vandring mot Langeland och
Elkjøp. Eller Elgiganten som det heter på svenska.
Såg upp mot Bæreia och tog några bilder.
Det er vakkert her. Men man må finne platserna.

Så døk det upp ett litet gæng av vannliljer/neckrosor.
De var vel nesten bare blad då, men det er sikkert
vackert når det blommer.
Anar inte vilken farge det er på blommorna då.
Så døk det upp en liten bro helt appropå.
Den var så fin med sin grøna farge.
På bron møtte jag en trevlig dam. Vi stog
och pratade en stund.
Det var en trevlig pratstund.
Hon var ute med sin hund på promenad.
Jag passerade en livræddningsboj som fanns der.
Undrar om man skulle kunna kasta den i vattnet. Det var så
mycket vegetation iveien....
Når jag var klar med handlat på Elkjøp så gick jag
tillbaka till centrum. Fast nu gick jag vid stora vægen.
Då møter jag pløtsligt min bedre halvdel.
Han kom med bil och slæp.
Han skulle till Oslo med post, och
hæmta post.

Då er cirkeln sluten.
Jag har gått runt.
Vilken skøn kænsla.
Har ingen aning om hur långt jag gått,
men skønt var det ialla fall.

Kikar mellan staketstolparna och ser en klippa
som sticker upp ur vattnet.
Jag ska strax børja ta mig uppfør den branta slænten.

Kommer upp, och går øver bron. Drar mig ner mot Jernbanestastionen.
Klockan nermer sig tågankomst.
Når jag står der så kommer det en postbil igen.
Han tutar och vinkar.
Mærks att maken jobbar åt posten hehe...

Så, æntligen kommer tågen in.
Jag venter och ser efter "mina" besøkare.
Men ingen kliver av....
Børjar bli orolig.
De var ju med....
Fick sms av styvsonen att de var ombord.
Konduktøren blåser i visselpipan och tåget børjar rulla.
Så stannar det igen.
DÅ, då ser jag lilla W komma som en kanonkula på perongen.
Efter kommer lilla A och styvson. Så kommer Cattis och Carol.
Gissa att jag drog en lættnadens suck hehe...
Det visade sig att det var dørren som inte gick upp.
Så konduktøren fick hjelpe dom till slut.

Så kom vi hem. Slæppte ut alla ungar och jycken.
Erri kom och møtte oss.
Hon blev lite fundersam nær det kom en liten svart och vit
sak hoppandes ut ur bilen.
Men det gick bra.
Snart for det runt två yrvæder
på græsmattan.
Gissa två fyrbenta som hade skoj.
Cattis fick ju køra bilen som sagt.
Det betydde att vi var tvungna att køra in och hæmta
maken når han var klar på jobbet.
Annars kom han ju inte hem.
Vi var ute i så god tid så vi han med ett stopp
på Statiol der vi tog oss en stor god kopp kaffe.
Når vi sitter der så kommer det ett gæng
med motorcycklar.
SMÅ motorcycklar....
Trodde att det var ungdommar som kørde.
Ack vad vi bedrog oss.
Nær hjælmar åkt av så såg man
fullvuxna mæn på dessa cycklar.
Hæftigt alltså....
Till slut så kørde vi bort till posten.
Efter en stund kom maken med lastbil och slæp.
Man blir ganska imponerad nær man ser hur långt
ekipaget faktiskt er.
Her i Norge er det bara tillåtet med 18 meters ekipage.
Så då vet ni hur långt det ær.

Så stoppar jag till slut in en bild på
lilla A.
Før den som er litt i tvil så er det hun i mitten hehe..
Vi fick overnatttingsgjester på søndagskvællen.
De hade varit på Liseberg.
Två lotter før 10 kr styck var det han satsade och
vann det her....
Gissa att tjejen var gottsugen hehe....


Nu er det kvæll og ungarna sitter och ser på barnprogram på tv.
Cattis sitter och skriver på sin dator.
Hundarna ligger och snarkar....
Jodå, bægge två.
Ska en vara inne så måste ju den andra det med.
Jag ska ut och se om jag får igång græsklipparn igen.
Den ville inte starta helt pløtsligt.
Grannpojken var der och meckade lite før att se om den startade.
Men jag tror inte det hjelpte. Han er 2 år hehe....
Så nu vet ni vad vi gør her i nabolandet idag.
Solen skiner och det er varmt och gott.
Tills vi hørs neste gang.....
Gløm inte solcreme, faktor 25.
Tjingeling.

37 kommentarer:

  1. VVVáá... Va fin din blogsida ser ut nu....och vackra bilder som altid av naturen... mmm..den chocolad toblerone!!! jag vil ha den..:0) kramar... INGA

    SvaraRadera
  2. Anonym19:01

    Oj så fint du gjort här i bloggen =)

    SvaraRadera
  3. Herre Je, så snygg Din Blogg blivit, trodde jag var inne på fel ställe först, den andra var inte "ful", men gillar den här lite "renare" stilen på något sätt, fast jaG UNDRAR hur går det med länkandet??

    Gick bra att läsa "svorsk",och det ännu bättre att se på alla Dina fina bilder, godissugen var jag redan innan och nu skall jag HA godis, så det så!!

    Kramen till Er alla!

    //annette

    SvaraRadera
  4. Hej hopp, bruden!

    Här var'e tjusigt vill jag lova :)

    Vilken härlig promenad man fick följa med på och så lite "svorska" på köpet ;)

    Nu har jag laddat över lite mer än 500 bilder till datorn, så en eller annan lär väl dyka upp snart :)

    SvaraRadera
  5. Det var lite svårt att förstå, det där med norska är inte min starka sida. När jag var i Norge en gång, då var det så lite vatten i Glomma att vi kunde vada över den.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Morrn Synne

    Du har svenska bokstäver på norsk
    PC. ö = alt+0246
    Ö = alt+0214
    å = alt+0229
    Å = alt+0197
    ä = alt+0228
    Ä = alt+0196
    Du kanske visste det?
    Du förstår vad jag menar?
    Fina bilder igen!
    Ha de bra

    Hasse

    SvaraRadera
  7. Låter som du har det intensivt men roligt där borta:)

    Härlig promenad du fick dig oxå: DU bjuder som vanligt på härliga bilder med blandade motiv:)

    hoppas på en soliga dag i morgon oxå! Kramen

    SvaraRadera
  8. Morrn Synne

    Jag gillar den "öppna" layouten
    på din blogg.

    Hasse

    SvaraRadera
  9. Gjort en makover på din blogg. Det blev jätte fint. Vilken sommarskön rundtur du tog oss med på. Förstår att du blev orolig när ingen klev av tåget först.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  10. Va kul att Cattis o co e hos er nu!!! O sicken tur tösen hade med att vinna!!!WOW!! Klems till både dej o Cattis!!!!

    SvaraRadera
  11. God morgon
    Ja det var så härligt,då har ni ett par dagar tills hjortronen mognar då,vi måste nog ut i dag och plocka lite,i helgen ska vi ner till sundsvall och bo på camping och göra mental test på jycken,det ska bli skojigt=) Ikea ska bli roligt oxå=) Ha en fin dag. kram i massor till dig

    SvaraRadera
  12. Ujujuj! Så fint du städat här i din blogg!!!!
    Det blev ju ursnyggt!
    Lite "för mycket Novenska" (Svorska?)...Haha! för min del, men det går bra!
    Jag förstår dej...Du bor i Norge och har många norska läsare, så det känner du bäst själv.
    Det skadar inte att man "anstränger" sej lite ibland för att förstå, både dialekter och språk!
    Själv är jag skåning, och får ibland många kommentarer om detta, men jag bryr mej inte längre....Jag är för gammal för sånt trams...
    Vad roligt att du har lite sommargäster!
    Ett härligt avbrott i vardagen, kan jag tro!
    Fortsätt ha det gott och tack för tjusiga bilder!
    Sommarkram från Jenny ((-:

    SvaraRadera
  13. Nä men, jag känner inte igen mig, vad tjusig blogg makeover du gjort!! Härligt inlägg också må jag säga.

    Kramisar/Marie-Louise

    SvaraRadera
  14. Anonym20:29

    oxå född 61 i SVERIGE
    men tillbringar mycket tid i Oslo - skulle gärna flytta dit - min dotter är sykeplejer o bor där

    SvaraRadera
  15. Du måste ju titta min blogg och se vad som hänt hos oss i dag*fniss* kram och natti natt

    SvaraRadera
  16. Anonym20:54

    Oj vilken promenad du tagit..det är så vackert runtomkring dig...
    va kul det är att läsa norska..går riktigt bra...tur att det inte är danska för det förstår jag inte ett dugg av...ha det så bra med dina gäster så hörs vi...kramiz:)

    SvaraRadera
  17. ja och nu har det kommit två till,trodde nästan det var klart=) ojoj. vi får se hur alla mår i morgon. kram

    SvaraRadera
  18. Anonym22:36

    Hej kikar in här så vackra bilder Norge är ett vackert vackert land...
    ved ja hm vi klyver massor vi med och samlar på oss ...
    det ger en fin värme och är billigare än el även här!

    SvaraRadera
  19. Hej Inga.
    Tack för det. Tyckte det var dax med en oppussing hehe.
    Det var små chocklader i kartongerna. Så det var inte så stora.
    Kramen vännen.
    Synne.

    Hej Ejmis.
    Tack för det, jag blev nöjd hihi....
    kram mig.

    Hej Annette.
    Trodde att du gått fel alltså hm....
    Men visst blev det bra.Nej den andra var inte ful heller, men jag ville ha nått nytt.
    Med länkadet?
    Ska ta det idag. Haft mycket att göra.
    Skönt att det gick bra med svorsken hehe...
    Godis är gott....
    I måttliga mängder hihi....
    Kramen tillbaka från oss i huset vid Nuggurn.
    Synne.

    Hej Flisan.
    Skönt att ha dig här igen haha...
    Arabiska nätter i alla ära, men vad är väl det mot en svenskt/norskt sommarregn hihi....
    Ser fram mot dina bilder nu ska du veta.
    Kommer flera promenader så småningom.
    Storkramen till dig.
    Synne.

    Hej Hönsakadorran.
    Så du tyckte den var svår, svorsken, hehehe...
    Ja nu är det ganska lite vatten jämfört med för några månader sen. Men inte kan vi gå över, nä blir att ta båt eller köra över bron.
    När var du i Norge?
    Kramen Synne.

    Hej Hasse.
    Japp, men det var så jobbigt så det blev med norska bokstäver istället. Tack ialla fall.
    Visst blev den bra nu, bloggen.
    Synne.

    Hej Annica.
    Ja man måste ju göra nått medans man väntar. Så en promenad är väl aldrig fel.
    Här är allt bra. Skogspromenader och grillkväll. Sommar på sitt bästa. Idag blir det blåbärsplockning....
    Kramen på dig.
    Synne.

    Hej Mamma C.
    Jag tyckte det var dax med nått nytt nu och blev väldigt nöjd ska jag säga.
    Tror du att nerverna låg utanför när tåget började rulla och ingen kom?
    Nu ska dom snart hem så veckan har gått så fort....
    Inget kul alls.
    kramen vännen.
    Synne.

    Hej Pixi.
    Vi har det bara bra. Synd att tiden går så fort bara....
    Hon önskade att det var hon som vunnit, men det gjorde våra andra nattgäster hehe....
    Kramen vännen.
    Synne.

    Hej Cia.
    Ja, om man hinner med att plocka dom så är det bra hehe...
    Annars blir det att köpa på torget.
    Hoppas den testen slår ut väl nu då. Synd annars. Men han ser så lugn ut så det är väl inte nått problem.
    Kattbäbisar ja....
    Hoppas att alla klarar sig.
    Ops, kom det flera senare? Hur gick det med kattmamman då?
    Ser fram mot kattbäbisbilder.Fast nu är dom inte så söta kanske hehe....
    Storkramen vännen, till er alla.
    Synne.

    Hej Jenny.
    Blev det för mycket? Ska försöka skriva på ren norska nästa gång får vi se hur du klarar det hihi...
    Visst är jag nöjd med bloggen nu. Den blev fin tycker jag.
    Språk och dialekter är ganska spännande måste jag säga.
    Finns så mycket olika.
    solen skiner idag med, så vi ska ut på blåbärsplockning.
    Kramen till dig vännen.
    Synne.

    Hej Marielouise.
    Välkommen tillbaka.
    Hoppas semestern varit bra nu då.
    Visst blev den fin nu, jag är jättenöjd hehe....
    Storkram en tidig morgon.
    Synne.

    Hej Marrimoster.
    Välkommen in till mig.
    Kul att du fann vägen hit.
    Oslo är en by eg ikke liker så verst. Den är för stor och smutsig.
    Jag trivs bäst på landet.
    Tänkte länka dig för du hade en blogg jag gärna återvänder till.
    Hoppas det är ok?
    Kramen.
    Synne.

    Hej Vivan.
    Så du tyckte inte det var svårt ialla fall. Skönt det.
    Danskan är svårare tycker jag. Men det låter skönt ibland när de pratar.
    Vi har det bra allihopa, och idag skiner solen igen. Kan det bli bättre...
    Kram på dig.
    Synne.

    Hej Susanne.
    Välkommen ska du vara.
    Kul med ännu ett nytt namn på besökslistan.
    var en snabbis hos dig och återvänder gärna.
    Kan jag länka dig?
    Visst är det vackert i Norge.
    Det måste man nog hålla med om.
    Så det blir flera bilder.
    Kan lova det.
    Kram på dig och välkommen tillbaka.
    Synne.

    SvaraRadera
  20. Go morgon=)
    Det blev sex st men jag tror inte alla mår så bra! man får väl se vad som händer under dagen. Du ha gjort fint på bloggen din. kram och ha en fin dag

    SvaraRadera
  21. Oj då! lång dag men hjärlig.

    Tjejen är verkligen godissugen *fniss

    Kram,
    //chie

    SvaraRadera
  22. ny design, snyggt! men du...börjar du snacke mer norsk när du har svensker på besök??? ;)

    SvaraRadera
  23. Hej Cia.
    Jag tycker det blev fint med hehe....
    Hoppas att alla klarat sig fram till nu i alla fall.
    Har precis kommit hem efter att ha varit ute och plockat ett par liter blåbär. Slagits med mygg, knott och ilskna bromsar.....
    Uppäten var ordet.
    Stor kvällskram till dig från oss.
    Synne.

    Hej Chie.
    Jodu en lång men härlig dag ska jag säga dig.
    Ja, hon var godissugen, men det var ju inte vårat så.....
    Ha en fin kväll.
    Kramen Synne.

    Hej Huga.
    Visst blev den bra.
    nej då inte pratar jag mer norska med svenskbesöket. Men nått hände med datorn så jag fick inte in svenskt på tangentbordet. Därav min svorska dag.
    Kvällskramen från oss alla i huset vid Nugurn.
    Synne, maken, Cattis och barna.

    SvaraRadera
  24. Anonym20:04

    Vilken tur dina gäster fick hjälp att kliva av tåget,. Hade varit snopet om dom åkt vidare då inte dörrarna ´öppnade sig!
    Många fina vyer hos dig som vanligt!
    Ha det gott i värmen, här sitter jag i skuggan så mycket det går

    SvaraRadera
  25. Vi forstår deg, uansett norsk eller svensk ;-)

    Du finner fine motiver over alt!

    Fint at du fikk besøk... vet at du setter pris på det-

    her er det VARMT i dag!!

    SvaraRadera
  26. Å, så fint du har pimpat bloggen!! Bara snabbt inne för att tacka förö kommentarerna hos mig.... har inte riktigt lagt så mycket tid på bloggandet nu, och du har ju läst om vad jag ska nu ;-)

    Må så gott, Synne. Vi hörs snart.

    Kramis Gry

    SvaraRadera
  27. här har du fixat och blivit annorlunda och finare än fint.

    ska prova nu om det blir en bild här på kommentaren som du sa :-D

    SvaraRadera
  28. Anonym23:57

    Vad du har gjort mysigt på bloggen!
    Oj vad jag har mycket att ta igen på läsningen?I morgon skall jag sätta mig att läsa i din blogg!hoppas att du har det bra? Många 1000kramar i från mig/Millan

    SvaraRadera
  29. Anonym07:21

    Svar till Synne: Det var *Veronica Maggio* som sjöng Måndagsbarn. Visst var det en skön låt?

    SvaraRadera
  30. Anonym07:23

    Svar till Synne: Violglassen köpte jag på Ica. Så god! Hoppas du får en skön dag i solen!

    SvaraRadera
  31. Anonym07:29

    Visst är det mysigt att blogga på morgonen?

    SvaraRadera
  32. Anonym08:21

    Hej la nu till dig som länk så jag kan hitta tillbaks ofta ;)

    SvaraRadera
  33. Det var på håret att dina besökare kom av tåget vid rätt station! :) Vilken lång och fin promenad du fick medan du väntade. Finfina bilder också!

    Ha en trevlig helg!
    Kram/Bia
    PS: fiket i Kneippen var så där...fint inne och personalen var gammeldags klädd. Men uteserveringen kändes inte så mysig som tex Färgargården och Gubbens trädgård...DS

    SvaraRadera
  34. Anonym09:49

    Ser att du möblerat om i bloggen...höll inte på att känna igen mig!
    Hoppas värmen kommmer till er också så att du som jag får ta ett dopp...det var 21 grader varmt i vattnet....skall jobba i helgen..puh!! kör ju mycket bil...men vi har ac...ha de...klem:)

    SvaraRadera
  35. Hallå där tjejen. Så fint du gjort på din blogg. Dina jättefina bilder gör sig verkligen rättvisa.

    Du måtte vara en morgonpigg varelse. En annan sover som bäst när du tar dina bästa bilder. Jag ska jobba natt i helgen så jag försöker dra på dygnet så mycket som möjligt. Jag tycker det gick rätt bra att läsa svnorsk. Norska är ett glatt språk. Norrmän låter alltid så goa och glada.

    Ha en underbar helg.
    Kram Vero

    SvaraRadera
  36. Anonym00:46

    Men titta här.....vad fint det var här inne då...Lie förändringar.
    Härliga, vackra kort av naturn som vanligt här så det är bara att njuta.
    Hemsk känsla när ingen stiger av tåget som man vill ska stiga av....

    Tusen tack för dina goa ord om min kort.
    Visst är det fint med svart och vitt!
    Det är ju klassiskt!

    Ha en fin helg!

    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  37. Hej Paula.
    Sitter i skuggan eller inne här med. Pallar inte den här värmen.
    Finns det inget mellanting mellan kyla och regn eller 45 graders värme?
    Får kolla inställningarna med Chefen där uppe hehe...
    Det var en obehaglig känsla kan jag säga. Lättnaden dessto större när jag såg guddottern komma löpande mot mig strax efter, suck.
    Veckan gick fort, allt för fort.
    Men så är det när man har roligt.
    Kramen till dig ännu en varm dag.
    Synne.

    Hei Landliv.
    Bra at det ikke er så vanskeligt hehe....
    Pröver å finne det vakkre overallt der eg går. För det er nemlig der.
    Så eg fortsetter med det.
    Klems til deg en flott lördagsmorgon.
    Synne.

    Hej Gry.
    Blev nöjd själv ska jag säga.
    Jag förstår dig ang tiden man har.Den räcker inte alltid till.
    Ha ei go ferie nå da.
    klems Synne.

    Hej Cattis.
    Blev helt enkelt väldigt brrra hehe...
    Visst funkade det där....
    Kramen mig.
    Synne.

    Hej Millan.
    Har saknat dina kommentarer.
    Hoppas att allt är bra.
    Ja, här finns en del att läsa nu, och mera ska det bli.
    Kramen vännen.
    Synne.

    Hej Junitjejen.
    Ska lägga namnet på minnet.
    ICA ja, då hinner den smälta innan vi är hemma.
    Närmaste ICA är i Arvika hehe...
    På morgon är det bäst. Lugnt och stilla.
    Kramen Synne.

    Hej Susanne.
    Helt ok det :D
    Kramen till dig.
    Synne.

    Hej Bia.
    Ja, men det var så skönt att bara strosa runt lite. Ta en fika och så möta dom vid tåget.
    Men känslan när de inte gick av tåget var obeskrivlig.....
    Nu är dom hemma igen och det är en annan konstig känsla som svirrar runt i mig. Vaför blir det så där?
    Inget mysigt fik så där alltså.
    Färgargården och Gubbens är bättre med andra ord....
    MÅSTE ha mig en Norrköpingstur snart. Blir galen annars....
    Kramen i värmen.
    Synne.

    Hej Vivan.
    Japp en ommöblering som jag gillade skarpt. Känndes som hemma med en gång liksom.
    Här har vi värme så det räcker.....
    Just num klockan 08.34 är det 24 grader ute. Hur ska det bli under dagen?
    Hoppas du inte får värmeslag på jobbet bara. Tänker på dig.
    Kramen vännen.
    Synne.

    Hej Vero.
    Morgonpigg och morgonpigg fru Blom. Det vet jag inte helt.
    Men jag jobbar mest på morgnarna.
    Därför är jag uppe.
    Skulle gärna sova istället.
    Norska och svenska är ganska lika egentligen. Det är som olika dialekter tycker jag.
    Ska njuta av värmen idag med. INNE, i skuggan.
    Jag vill ha runt en 22-25 plus. INTE 42 grader i solen....
    Finns det inget mitt emmellan kyla och regn och stektemperatur?
    Ha en bra lördag hos dig nu.
    Kramen Synne.

    Hej Bodil.
    Dina bröllopsbilder var så härliga.
    Synd att jag redan är gift annars hade jag bjudit in dig som fotograf.
    Jag menar det.
    Den svartvita var så härlig.
    Med så många otroligt duktiga fotografer runt om i bloggvärlden så ska alla så kallade "proffs" vara rädda. VI är minst lika duktiga vi. Du är en av dom.
    Ja, när de inte kom av tåget fick jag nästan panik. För det fortsätter helt till Oslo. Jag har inget körkort så jag kunde inte ta bilen och åka efter heller....
    Det hade blivit fullständigt kaos alltså.
    Men nu slutade det lyckligt ialla fall. Tack och lov.
    Idag sitter jag ensam och skriver, för Cattis är hemma igen.
    Det är tomt och öde i huset, bara maken och jag hemma....
    Ska njuta solen och värmen idag.
    Men det blir i skuggan. 35-45 grader i solen är mer än jag pallar.
    Hoppas det är bra där på andra sidan av dammen.
    Hälsa familjen.
    Kram Synne.

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails