Translate

söndag 2 mars 2008

^^^^^^ En Blå Morgon.^^^^^^

Det kan man nog kalla den för. Eller ska man säga vit kanske.
La oss till regn som smattrade på taket.
Vaknade till snö som föll. Vitt.....
Ska man kalla det bakslag eller är det bara så som det
ska vara?


Nåväl, jag kan inte låta bli.
Kamera fram.
Ut i bara pyjamas.
Klockan var 06.35.
Undrar vad grannen skulle säga om dom såg mig nu...
Struntar jag i.
Vill ha mina bilder oavsett hehe.



Skulle lägga mig efter att jag jobbat klart.
Ha, vilket skämt.
Någon sa Vasalopp.
Oj sa jag och satt på tvn.

När starten går så är det så härligt ljud.
Man hör bar svisjet från tusentals skidor och stavar.
Ser hur ett helt hav av människor böljar fram.
Åtminstone till vägövergången.
Där tar det stopp.....
Skulle gärna vara på plats en dag för att få uppleva
det i verkligheten.



Efter 9 långa mil, 4 timmar, 13 minuter och 23 sekunder går jag i mål.
Härligt, det var ett tufft lopp.
Blåbärsoppan smakade som vanligt bara mer, hehe.
Kransen kliar runt halsen, men kranskullan var söt :D



Efter en timme är det dax igen.
Mixstaffet i skidskytte. I Korea.
Lång resa, jetlag och allt vad det innebär.
Så går starten där med. Allt går bra.
Fasar för nedförsbackarna bara.
Vill ju inte ramla.....
Efter fyra etapper så går jag i mål först även där.
Härligt.....
Vilken kanondag.
Norge vann Vasaloppet.
Norge kom först i skidskyttet.
Kan det bli bättre :D



Nu är det sen kväll.
Maken har lagt sig.
Han ska ut på vägen med lastbil i morgon igen.
Jag sitter framför datorn.
Jobbar....
Huvudet värker.....
Nacken gör förbaskat ont.....
Men magen är ok :)
Trött.
Ska ta några huvudvärkstabletter.
Hoppas det hjälper så jag får sova.....
Men inte än....
En timme kvar att jobba.

Suck!

Hoppas att alla ni andra får en riktigt
God Natt.
Kram Synne :D

12 kommentarer:

  1. Förstår att det varit en "hård" söndag för Dej, ligger också mkt träning bakom alla lopp Du genomfört och vunnit i vinter.
    Vilka underbara kort Du tagit i pyjamasen,lite svårt att fånga det som Du lyckats med.
    Försök att vila nu idag, ofta hör ju nacke och huvudvärk hop. Spänningsvärk ?

    Kram //annette

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder du tog igår morse,verkligen fina..dom skimrar i blått!=)Har också problem med min nacke,har diskbråck..hoppas på operation..har väntetid 3 månader till ortopeden,puhh..lång tid.Fint du har i ditt fönster,gillar dom fina värmeljushållarna!=)Ha en fin dag!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Assistenten ;D
    Ja träningsmöjligheterna i vinter har varit få, så man har fått träna där det varit möjlig hehe.
    Skönt sesongen närmar sig slutet haha.
    Jag smög mig ut, grannens hus var mörkt så det gick bra.Kallt om benen bara.Det är så häftigt när man får med snöflingorna på bilden.Använder blixten.
    Ska ringa doktorn ang nacken idag.
    Har så fruktansvärt ont så jag blir galen. Kan det vara skidåkat, (fniss)
    Hoppas din arbetsdag blir bra. Du måste tänka på dig själv du med....
    Så det så.
    Kram från Ambassadören :D

    Hej Maria.
    Tack för att du gillar bilderna.
    Jag älskar det där ljuset på morgonen, men det är oftast bara när det är snö som man ser det.
    Aj, diskbråck är inte så skönt. Tre månaders väntetid är mycket när man har ont....
    Ska hålla tummarna för att du får tid NU snart.
    Du ser inte hela fönstret, tack och lov haha....
    Värmeljushållarna har jag köpt på Biltema. 9 kronor styck.
    Man finner mycket brukbart där hehe.
    Hoppas att du får ett brev i posten idag, med tid till ortopeden.
    Kram Synne ;D

    SvaraRadera
  4. Anonym08:51

    Varför ska det va så krångligt att få iväg orden här ibland.. nu gick det inte alls bra..
    Solen skiner i alla fall här och det är nollgradigt..
    Kan riktigt se dig ute där i pyamasen:-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du har nog knådat för mycket bröddeg på sistone, hi,hi....Ärligt, du måste få ordning på kroppen, Synne! Ta tag i det här nu, gör dig själv den tjänsten. Du förtjänar bättre!!!

    Som du sett så propagerar jag för avslappningscdér och annat flum. Om du inte får fnitter och fnatt av att lyssna på en slö och seg röst, så är det värdt ett försök! Barna vill gärna låna min skiva ibland för att mysa och de ser alldeles mosiga ut efteråt, så det har nog effekt.

    Du tar alltid så fina bilder, och är förståss på hugget direkt på morgonen. Fångar det där fina ljuset som jag bara sover förbi. Himla bra av dig också att hinna med så mycket på en dag,fniss...Grattis till alla segrar!

    kram Gry

    SvaraRadera
  6. jättemysiga bilder..så ni har nö ni??

    Ja vasa lopp är ju mysigt med.

    Du undra om Heron City...
    Som ett stort shoppingcentra!!!

    Massabutiker, massor av roliga udda reasturanger med kök fr världens alla hörn. Inrymmer även stor bowlinghall, busland för barnen..o jättespel hall!!

    Finns nåt föralla där!!

    Ha en härlig dag!!
    ♥Kram Millan♥

    SvaraRadera
  7. Hej Pialotta.
    Har varit mycket trubbel de sista dagarna på nätet.Undrar vaför?
    Ja, det är tur man bor på landet haha. Där kan man göra lite som man vill.Har tre grannar som kan se mig, och gör dom det så bjuder jag på det (fniss). Är inte snål så hehe.
    Hoppas du inte fått snö där långt i söder.
    Här kom den, la sig, och smälte bort. Allt i löpet av en dag.
    Ha en fin måndag.
    kram Synne ;D

    God förmiddag Gry.
    Degknåda kan vara farligt alltså.....
    Hmm, får be maken köpa med sig bröd hem idag alltså hihi.
    Jo jag skulle kunna tänka mig en sån cd.
    Nu har jag så ont i nacken så bara att ha den trådlösa telefonen hängande runt halsen är smärtsamt!
    Vill inte knapra för mycket piller heller,för då tar magen stryk.
    Jag tar tacksamt emot dina råd.
    Försöker så gött en kan att leka med kameran.Har inget program som man kan använda för att förvrida och förändra bilderna med heller.
    Allt jag har är ett program på nätet som jag använder för att sätta vattenmärke på bilderna med.
    Det funkar bra.
    Ska snart ut en sväng. Hämta post och ta bilder. Solen skiner och det är någon minus just nu....
    Ha en fin dag idag och tack för omtanken.
    Kram Synne ;D

    SvaraRadera
  8. Glömde säga....så fint det var med ny layout på din blogg! Snyggt!!

    Nu har jag hängt ut tvätten, hi,hi...tack för påminnelsen :-)

    Kram Gry

    SvaraRadera
  9. Hej Millan.
    Nej, nu är snön borta.....
    Den försvan igår , nästan lika fort som den kom. Tack och lov hehe.
    Ett stort köpcenter alltså. Det måste vi kolla in nästa gång vi är i Stockholm.
    Ja, är nog en skidnerd egentligen. Kan bara inte åka själv hehe. Får se om man ska införskaffa lagg till den kommande vintern.
    Kos deg denne vakkre mandagen.
    Klems fra Synne :D

    SvaraRadera
  10. Hellu agian du Gry.
    Ja, jag tyckte det var dax för en vår städning även här. Men får det inte som jag vill ialla fall.....
    Det får man aldrig hehe.
    Häng ut tvätt. det ska jag med....
    Klems igen :D

    SvaraRadera
  11. Oh ,det e nästan så man längtar efter snön,den får väl vi inte se mer här nere ,både på gott o ont,ha det bra ,=)

    SvaraRadera
  12. Hej Pixi.
    Välkommen in hos mig.
    Så kul med nya namn.
    Jo vill nog ha vår nu och inte snö.
    Var precis ute och hängde tvätt på tork. Mysigt värre.
    Hoppas du kikar in flera gånger.Har varit inne hos dig och lagt igen en kommentar redan.
    Ha en fortsatt fin måndag.
    Kram Synne ;D

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails