Translate

lördag 9 februari 2008

Äntligen en lördag framför tvn hihi!

Nu tror ni inte jag är klok.
Helt rätt, jag är inte det, men säg det inte så högt :)
I helgen har jag tänkt sitta framför tvn. Det är både skidskytte i Östersund och Svenska rallyt i Värmland. Bägge dessa sporter tilltalar mig. Så nu jädrar.

Kaffebryggarn får jobba. Jag bullar upp med frukt och några smörgåsar, tar kanske ett par småkakor, (ingen semla), här ska det mysas framför tvn. Passar bra idag. För det går inte att vara ute. Det är varmt då, 5 plus, men det regnar, är grått och så halt så man kan nästan inte ta sig fram. Tänkte ta tid på hur lång tid det tar att gå till postkassen idag. Ca 400 meter fram och tillbaka.

Hostan är kvar, men den är bättre. Tack och lov, för nu är jag less på att använda, ja ni vet hehe.

Igår när maken kom hem så hade han en hel påse med skor och kläder med sig. Trodde han köpt nått fint åt mig ;D
Han har fått jobb! Gissa han var glad......

Han börjar på måndag redan. Så då kör han lastbil från Kongsvinger och ner till Oslo och runt där igen.
Fattar inte hur karln kan köra i Oslo!!!
Jag klarar ju inte av att gå när vi är där.

Nu kommer jag nog att göra en del av mina norska bloggvänner ledsna, men jag gillar in
te Oslo. Tycker det är en sån smutsig stad. Man möts av alskens missbrukare när man kommer med tåg och buss. Skräpet ligger överallt på gator och torg. Det är en bökig stad att ta sig fram i med bil. En dyr stad.
Jag vet jag kommer få på skallen nu, men det är detta jag tycker om vår huvudstad.
Har varit där flera gånger nu och jag kan inte få mig till att gilla staden. Någon som förstår vad jag menar?
Man ser så fina bilder från Oslo på tvn och i tidningar jämt. Jag undrar bara vart dom bilderna tagits, för jag hittar inte dit!
Nej, jag håller mig därifrån tror jag. Bäst det.

Nu ska jag få lite frukost på bordet.
Sen på med tvn.....
Så en liten påminnelse till mina norska bloggvänner.
Husk det er morsdag i morgo.


Go lördagsförmiddag på er allihop :D

16 kommentarer:

  1. Gratta karlsloken till jobbet o ge honom en kram.Nu går vi o handlar Lördagsgodis till Nea.
    Kram Peter.

    SvaraRadera
  2. Jeg forstår deg veldig, veldig godt når det gjelder Oslo - vel og merke de delene av byen du har vært i tydeligvis.
    Da jeg bodde i Stockholm som liten, var det bilder fra Oslo i læreboken... fra området rundt Oslo S! Der sto det at Oslo dessverre ikke var noen pen by. Jeg ble litt flau. Men Oslo vest der jeg selv er mest kjent, har nydelige parker, lunder, erværdige gamle murbygninger og nærhet til sjøen og stranden. Kastanjelunder så langt øyet rekker og fantastiske hekker med syrin og kaprifol omrammer koselige gater. Kanskje et gammelt, hvitt sveitserhus som såvidt skimtes bak det store eiketreet, hekken og det hvite stakittgjerdet. Det summer svakt av bytrafikken fra hovedgaten utenfor. Eller en deilig vårdag i Bogstadveien... :drømme:

    Stedene FINNES forstår du, bare så synd du ikke har opplevd det. Reis ut til Bygdøy når det blir vår! Kanskje til Lille Herbern for å spise! Det er mitt tips til deg, og kikke på Kongsgården og Oscarshall samtidig.

    Og til slutt: Gratulerer med jobb til mannen din! :-)

    SvaraRadera
  3. Nära skjuter ingen hare,synd på Berger! Blir Björndalen o Ferry hand i hand i mål nästa.Ha Ha.
    Brödraland imellan. Kram systra mi.
    ge gubben en me,Peter.

    SvaraRadera
  4. Hej Synne!

    Det gör du rätt i, att parkera framför tv:n. Tyvärr har min man gjort detsamma. Han gillar också skidskytte och rally. Hm! Det blir inte mycket gjort då...

    Jag vill visa min uppskattning och bjuder dig in till min sida för att hitta den. =)

    Ha en riktigt skön helg och sköt om dig! Och gratta mannen till nya jobbet!

    Kram Willewira

    SvaraRadera
  5. Anonym15:51

    Grattis till mannen då.. alltid roligt då någon är glad:-)
    Här ska det oxså tv-tittas, men på helt andra saker:-)
    Badebalja, go mat o så musik.. kan det bli mycket bättre--
    Kramar o ha de fint

    SvaraRadera
  6. Björnis inget sikte.o Ferry kan inte stå på skidorna,får glädjas åt Hanevold istället.Kram Peter

    SvaraRadera
  7. Hej !
    Har det varit "svettigt" framför Tv:n? Är väl någon Sportspegel eller ngt ikväll så jag får kolla vad som hänt. Hälsa och gratta J till nytt arbete, förstått att han blev skadad förra året skönt att han kan komma igen.
    Minst sagt lustig dag har jag haft, Ikea där gjorde jag av med en massa pengar, men hittade egentligen inte det jag var ute efter, kanske bättre att vänta tills bordet är på plats.
    I kön träffade jag en f.d kollega, slutade med att bilen åkte åt fel håll och hamnade i Mjölby, där vankades det både jättegod lunch och kaffe, sist men inte minst en massa prat om allt mellan himmel och jord, hem för en timme sedan.
    Så kan det gå en ledig lördag som för en gångs skull blev ledig, det jag skulle gjort finns ju kvar och blir gjort en annan dag.
    Ha en skön kväll! Ps. hade ingen kamera med idag.
    Kram annette

    SvaraRadera
  8. Halloen på deg sjøl vennen.
    Om du kikker på noen tidligere inlegg så får du sjå ett bilde på en semla.
    Kan vel ligna på en sk fastelavensbolle.
    Håper Lørdagen var fin for deg og gubben :D
    Klems fra Synne ;D

    Hej Käre bror.
    Han tackar för hälsningen.Ett vik då, men det är ialla fall ett jobb.
    Vad köpte ni för godis?
    Hälsa Nea fra tante i norge.
    Kram Synne :)

    SvaraRadera
  9. Hei kjære Landliv.
    Har ikke funnet veien ut til di plassan du forteller om.Må nok ha meg en tur i vår eller sommer.
    Kanske man skulle ta seg en matbet på Lille Herbern, om man finner`n hehe.
    Tusen takk for tipset uansett.
    Gubben takker og bukker for hilsen. Håper at lørdagen blev så bra som du tenkt deg.
    Kjempeklem fra Synne :D

    Men Peter, Lars Berger var ju inte en med....Men du menar kanske Tora Berger.Hon är en solstråle, precis som sin bror Lars.
    Halvar kom två och O-E trea. Det får man vara glad før.
    Men för ACO,Ferry, Mathias och han jag inte kommer på vad han heter, gick det inte så bra för.Det var synd.Men det är många dagar kvar.
    Men trots det en bra lördag.
    Kram Synne:D

    Hej Willewira.
    Låter som du haft en tråkig lördag med maken framför tvn hehe.
    Här har det gått bra. Var så skönt att bara slappa lite.Tog oss en sväng in till Kongsvinger på eftermiddagen.
    ska kika in till dig strax.Nu blev jag nyfiken :D
    Maken hälsar och tackar för hälsningen :D
    Kjempeklem Synne :D

    Hej Pialotta.
    Maken takker og bukker :D
    Så du har inte sett skidskytte med andra ord. Rally då? Inte det heller, undrar vad du såg på då?
    Hoppas du hade det skönt i badbaljan hehe.
    Ha en fortsatt fin lördagskväll.
    kram från nabolandet.
    Synne :D

    Hej Annette.
    Jo det blev svettigt ett tag ska jag medge. Men man ska ju bli svett när man utövar någon form för idrott. Måste säga att jag kör bil väldigt bra. För att inte tala om fort. För att inte ha körkort alltså hehe.
    Skidor är jag proffs på. Att jag träffar blinken är ett under med min taskiga syn, men någon gång ska man väl ha tur med hehe.
    Så din Linköpingstur slutade i Mjölby, ja så kan det gå. Men det var bra att du hade det trevligt ialla fall.
    Sköt om dig, sov länge i morgon och njut av söndagen.
    Klems fra Synne ;D

    SvaraRadera
  10. Grattis till mannens nya jobb! Det är skönt att få komma på banan igen :-)

    Håller med dig om Oslo, fast det finns fina ställen. Det är en knepig stad eftersom den har sånna kontraster. Jag kan som en annan läsare, rekommendera Bygdöy med bland annat Folkemuseet. Sen har du också Akershus Festning, Slottet och Frognerparken, som alla är lite måsten om man ska se Oslo. Aker brygge är också en klassiker, om enn lite uttjatat...

    Ha en fin fortsättning på helgen! Kram Gry

    SvaraRadera
  11. Peter, kom på han namn nu. Carl Johan.
    Ibland är minnet kort.
    Kram Synne :)

    SvaraRadera
  12. Hej på kvällskvisten Gry.
    Tänk vad bra att man kan få lite tips på vad man kan se i Oslo.
    Tackar för tipsen.
    Jo han tycker det ska bli gott att komma igång igen.
    Själv sitter jag här igen, jobba men bara timmar.Sen sova.....
    Hoppas din lördag blev fin den med.
    Kram från en glad Synne :)

    SvaraRadera
  13. Hej igen Willewira.
    Tusen,tusen tack för den fina utmärkelsen.
    Den satt fint ska jag lova. Alltid roligt när andra uppskattar det man gör.
    Kjempeklem fra nabolandet.
    Synne :D

    SvaraRadera
  14. Har inte kommit till sängen än, var ett par bra deckare på tv, gillar jag, Du måste som Du skrev undersöka Oslo mer, finns definitivt finare huvudstäder Stockholm t.ex men även Oslo har sina pärlor blev en gång för många år sedan visad Oslo av "gutt" som numer bor i Svedala kommer inte ihåg namn på ställena vi var på men den som söker den finner, så sök....
    Sov Gott när Du slutar jobba, nu skall jag ta en bok och läsa lite.

    Natti //annette

    SvaraRadera
  15. Hej Annette.
    Jag är trött.Somnar snart. Men har bara en timme kvar.Skönt.
    Läs din bok och njut. Njut av att du kan sova i morgon.
    Ha en god natt vännen.
    Kram Synne :D

    SvaraRadera
  16. Morrn
    Jag håller med, Oslo är en bedrövlig stad på många sätt.
    Har du hört om pristävlingen?

    Första pris 2 dagar i Oslo.
    Andra pris 4 dagar i Oslo.

    Ha de bra
    http://08-i-exil.blogspot.com/

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails