Translate

lördag 2 februari 2008

Host, snufs, nys och aj!

Vaknade med en dundrande huvudvärk.
S
ovit sen klockan 4.15 till 10.
Låg och funderade på om jag skulle strunta i att gå upp alls idag,eller om man skulle trotsa blixtarna som ven över ögonen.
Men så säger maken till slut att nu går vi upp.
Ner i köket och sätta på te, plocka fram lite frukost och en hög med tabletter.
Man
kände sig lite piggare då. Så skulle den som var piggast av oss gå och hämta posten. Jag förlorade. Bara att klä på sig och gå. Det snöade och blåste så tätt. Det var inget behagligt alls.

Såg ner över Nugurn, eller rättare sagt försökte se ner. Det var så tätt att det inte gick att se nått.
Hemma med posten igen så bestämde jag mig för att småfåglarna måste få påfyll på bort och automater. Nya talgbollar måste upp med. Det tog en stund. Men samtidigt som det var kallt och obehagligt var det skönt att byta ut luften i lungorna.

Inne igen satte jag på en balja kaffe. Plockade fram en burk med några ynkliga småkakor i. Rester sen jul. Så satt vi oss och såg på tv. Skidor. NM i Trondheim. det är spännande och det är en av de vinteridrotter jag håller på med. Framför tvn då hehe......

Plötsligt så ljusnar det ute. Solen kikar fram, snön har slutat falla och det är vindstilla.....
Måste ut med kameran igen. Maken tycker ibland att man är heltokig. Han har säkert rätt.Men jag älskar honom ialla fall :)

Nu sitter jag bara och väntar på att klockan ska bli strax efter 21.Då är det ett nytt avsnitt av Aidensfield, eller Med hjarte på rette staden som det heter på nynorsk. Det är en absolut favorit serie. Återigen en engelsk. Dom är bara bäst.......
En kopp saffran-chili te tänkte jag avnjuta framför tvn med. Får husera ensam här nere ikväll. Maken sover, han mår nog värre än mig tror jag.....

Tills vi hörs
nästa gång......
Tänk på att
Kram Synne :)

18 kommentarer:

  1. Å huff, jeg liker ikke å bli syk.
    Tør nesten ikke besøke bloggen din. Skal i alle fall vaske hendene godt etter å ha vært her...

    Skiltet du spurte om er å få kjøpt på Veslehuset. Linken finnes oppe til høyre på bloggen min.
    Men akkurat det der med KISS bør du kanskje styre unna hvis dere begge er så syke....

    Men skiltet er jo bra å ha. Dere blir jo bedre en vakker dag...

    Lykke til og god bedring!

    Mange hilsner Marit

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för tipset.
    Ja vask henden nöje hehe. Kanske det smitter gjenom tastene eller musen ikke veit eg. Nå skal eg slå av lyset. Krype opp trappa og krype i seng. Men först, en dose hostesaft, none haupinetabletta og litt vann. Sen sove.....
    Kikker inom deg i morgen igjen.
    Nattaklems
    Synne :=)

    SvaraRadera
  3. Chilite höres bra ut! Skremmer nok ivei alle bassilusker, ha,ha...

    Skal ikke tulle med deg, jeg! Oj, nå skriver jeg jo på norsk til deg,hi,hi... Måste skärpa mig, eller snarare gå och lägga mig. Är nog inte riktigt kry själv, ha,ha...

    Hoppas du vaknar pigg och med massor av energi! Kram Gry

    SvaraRadera
  4. Stakkars deg, det er ikke noe morsomt å være syk! Jeg tror de har mer effektive medisiner mot for eksempel forkjølelse, i andre land. Da vi var på Tenerife ble jeg skikkelig forkjølet første dagen. Det er jo ikke så gøy når man er på tur, så jeg gikk til nærmeste apotek og spurte etter medisiner mot forkjølelse. Fikk noe pulver som skulle blandes i vann og det var skikkelig krutt, gitt :-) Ble helt slått ut og måtte sove et par timer, men etterpå var jeg god som ny. Vet jo ikke hva som er i dette (ikke så god til å lese spansk), men det virket og jeg døde ikke... Jeg tok med resten hjem, men ungene mine får det ikke hvis de blir forkjølet! Tror nok at din metode med te og hvile er sunnere og så blir man jo alltids frisk igjen. God bedring! Klem fra Britt :-)

    SvaraRadera
  5. Hej Gry.
    Da sitter eg her igjen da,mitt i natta.Hoster, vondt i halsen, pustevansker och haupina. Måtte låne astmamedicin til gubben igår når eg la meg.Man blir helt slått ut av dette her.Håper eg klarer å fordrive dette med chili-saffran tet.Ska ta meg noen piller nå, litt hostesaft så får vi se.Jobber ju liksom.....
    Du det er heilt i orden å skrive norsk til meg altså. Fortsett med det.Trenger all trening eg kan få i å skrive på norsk sjöl.
    En forsiktig nattaklem fra
    Snörvel :)

    Hei Britt.
    Du har så rett. Man kan lure på hvorfor dem ikke kan finne noe middel mot forkjölelse og influensa, når dem kan sende en man til månen....
    Trur det var Vestlandsfanden eller Vinskevetten som sang den tekstraden. Men det stemmer.....
    Jo på Tenerife har eg som sagt värt og på apotkeket der kan man få hjelp mot det meste.
    Ska ta meg en kopp te nå og.Ska jobbe til klokka 8. Nå blir sikkert Annette forbaska på meg, og det trenger eg, för eg burdte ha sagt fra på jobb at eg er syk, men klarer ikke så fra. For eg jobber ju liksom hjemme....
    Men det går sikkert bra....
    Kan dubbe litt i stresslessen under en tjukk pledd.
    Tusen takk for di varme tankene.
    Natta sier en hostig
    Synne :)

    SvaraRadera
  6. Synne// Inte blir jag arg på Dej är likadan själv,hoppas bara att Du fick sova innan arbetet så det blev några timmar i alla fall,här är det lite snö idag, men troligtvis jättehalt under då det bl.a regnade igår flera trafikolyckor har inträffat under kvällen.
    Hoppas det känns bättre idag........
    Kram //annette

    SvaraRadera
  7. Hej Annette.
    Fick sova i 5,5 timme så det var ok.
    Jag sitter nu här en kvart till. Sen sängen. Har tagit huvudvärkstabletter, bafucin, hostmedicin och så avslutade vi med en rennie, för magen sa stopp. Ska sova hela dagen idag. Det kan jag lova.
    Har just nu ca8 minus ute. Det börjarn ljusna....
    Tänkte mig ut och ta en nypa frisk luft innan jag går till sängs igen.
    Du får ha en fin söndag og håll dig frisk!
    jättekram fra
    Synne :)

    SvaraRadera
  8. Bra med lite frisk luft innan sängen tror jag, så söt bilden är på bilen förresten....

    Sov Gott!

    SvaraRadera
  9. Hoppas att du har piggat på dej nu och att huvudvärken släppt!
    Härliga vinterbilder du visar!

    Tackar för stöttning och support på min sida!
    Ha en skön söndag!

    Kram

    Lisa

    SvaraRadera
  10. Hoppas du mår bättre nu och att ni får en riktigt härlig söndag där i Norge =)

    SvaraRadera
  11. Ojoj... god bedring til dere begge!! Det går nok snart over heldigvis. Dere får pleie hverandre!! Klem

    SvaraRadera
  12. stackare!
    Hoppas ni blir friska snart.
    Här lider vi av sömnsjuka.
    snön faller och grannarna uppepå har byggt snöfigurer av allt som fanns på gräsmattan *s
    men det fylls ju på igen *s
    Ska skärpa till mig och laga lunch nu.

    Kram och krya på er!

    SvaraRadera
  13. Middag.
    Annette.Sov till halv ett.ut på trappan och tog lite luft. En kopp te och en knäckemacka.Samt alla piller, suck.....Nu ska jag pröva att öppna fönstre i sovrummet för att få lufta lite. Sen sover jag nog en stund igen.
    Kram på dig.
    Synne :)

    Hej Lisa.
    Klart man stöttar dig, vet vilket helvete det var när vi bytte stammar, urk! Damm, damm och åter damm, över allt. Slipdammet kröp in precis överallt. Så skulle man bo i det samtidgit! Men resultatet blev bra.Det var det viktigaste.
    Huvudvärken är där, man svettas och fryser om vartannat huvva! Men det går över.För eller senare.
    Kram från nabolandet :)
    Synne.

    ejmis/ Tack för omtanken. Visst är den en härlig känsla när vilt främmanse människor bryr sig om varandra. Jag tror det finns hopp för männskligheten.
    Vädret? Ca 8 minus, blåst och snö....
    Tur man är inne hihi.
    Kram från Synne:)

    Landliv.
    Hei du. Takker for dine varme tanker.Det går nok over snart.Förhåpentlig da....
    Idag er det min sengedag, gubben låg igår....
    Man får ta vare på varandre.
    Håper du får en fin söndag.
    Klems fra Synne :)

    SvaraRadera
  14. Hej Cattis.
    Tack för de värmande orden. Funderar på att gå ut och lägga mig i snön hehe. Kan hända det hjälper.
    Sömnsjuka har vi inte det kan jag väl säga.
    HAr tullat i mig en kopp te, en ren knäckemacka och medicin idag. Det var min frukost och lunch,allt i ett.
    Var lugn du, det kommer nog mera snö.
    Fina bilder på sonen föresten hmm, :)
    Nu ska jag upp och brottas med fönstret.Måste vädra ut lite influensa.
    Hälsa alla.
    Jättekram från nabolandet.
    Snart påsk hihi:)

    SvaraRadera
  15. Hei og tusen takk for besøk i dukkehuset mitt. det er så kjekt å stadig finne nye navn her inne...og det er så mye fint og alle er så søte og hyggelige!! (o:

    Håper du snart blir bedre, det hørtes ikke godt ut!!

    God bedring og god søndag til deg! (:

    SvaraRadera
  16. Tjingeling!!
    Tittar in och hoppas ni mår bättre här lider vi av dagen efter-sjuka... Var på 40 års fest igår och lade oss kl. 04.00 så lite sliten är man...
    Hade gott krya på dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Skönt att ni blivit bättre ;-)

    Jovisst, jag har pimpat bloggen, ha,ha...

    Hoppas ni får en fin vecka utan usch,och ack och oj, hi,hi... nåt sånt ;-)

    Kram Gry

    SvaraRadera
  18. Tack Gry.
    Nu ska jag sätta mig i stolen en stund. Började plötsligt att må illa...suck, ska det aldrig ge sig....
    Kram
    Synne :)

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails