Translate

söndag 24 februari 2008

Brölloppsdag och en solig söndag.


Idag har vi varit gifta i 12 år.
Oj vad tiden går fort.
Vart har den tagit vägen?

Vad man varit med om under dessa
tolv år som gifta och 14 allt som allt
tillsammans.
Ska inte gå in på allt, men det har
varit både glädje och sorg i en lagom
blandad kompott.
Till min älskade make vill jag bara
säga att "Jag Älkar dig och vill alltid
göra det."


Idag blir det helstekt ytterfilè och
pressad potatis, bearnessås och
grönsaker. till dessert citronfromage
och chockladpudding med grädde

och hallon.
Imorgon grovt bröd och vatten hehe.

Ska ta med ungflocken och ge mig ut

en sväng.Soligt och varmt är det idag.
Har 16+ på verandan. Så vi fikar nog

ute tror jag. Om jag får med mig
resten
då vill säga. Jag ska nog
njuta kaffet ute.
Annars så blir den en lugn och stillsam
dag. Ungarna spelar diverse spel,och
slappar.
Kan inte dusja idag heller för varmvattnet

är ju borta.
Men jag tar kanske trädgårdsslangen och
spolar av dom haha. Kallt och bra :D

Så i det stora hela har vi det faktiskt
väldigt bra.
Saknar nog resten av familjen som bor
på söder, men det är snart påsk.....
Ha en fin dag allihopa.
Det ska vi.
Kram Synne, maken, styvson, W och Fjåset :D

11 kommentarer:

  1. Grattis!

    hurra, hurra, hurra, hurra, hurra, hurra, hurra, hurra, hurra, hurra, hurra, hurra!

    Sköt om er extra idag och hoppas dagen blir lyckad!

    Säg åt mina smågrisar att vara snälla idag när ni firar

    och hälsa han du firar med oxå :)
    (han har haft tur)

    Kram
    från oss på Söder

    SvaraRadera
  2. Ett stort GRATTIS från "släktingarna" i Peking.Rå om varann i dag nu och lås in Cattis ungar i vebon,Ha Ha:)
    Här är stendött,Nea är hos kompisar o M ligger med migrän.Bara jycken o ja på bena.Hälsa J o ge gubben en puss från oss också,ja är en jävel på o pussas säger jycken.Kramar Brorsan

    SvaraRadera
  3. Anonym16:17

    En får gratulera på bröllopsdagen!!
    12 lyckliga år vad jag förstår :-)
    Stefan och jag har varit gifta i 5 år på självaste 17 maj i år!
    Er nationaldag alltså!
    Kramkram Carina

    SvaraRadera
  4. Ha en jättefin dag!


    Kram //annette

    SvaraRadera
  5. Hej och tack för det :)

    Grattis på bröllopsdagen!

    Kram.

    SvaraRadera
  6. GRATTIS på er!!Ha en trevlig söndag kväll.

    SvaraRadera
  7. Å gifte seg er som å fange lopper med tærne, det kan gå bra.

    Norskt ordspråk,och för Er gick det bra!

    Kram till Er båda!

    //annette

    SvaraRadera
  8. Grattis så mycket till bröllopsdagen! Hoppas ni haft ett härligt firande :-)

    Jag, min nöt, har kommenterat i inlägget under.... visst var det mycket jag missat under helge, och tydligen är jag lite trött också.....Men det ligger då en lite längre kommentar länger ner...

    kram Gry

    SvaraRadera
  9. Jag har inte alls missat nånting under någon som heter helge, utan jag har missat mycket under HELGEN...

    fniss

    Kram Gry

    SvaraRadera
  10. Till Er alla här.
    Tack för alla varma tankar.Det värmer.

    Hej Cattis.
    Har haft en fin dag. Barnen har varit snälla, vi har ätit gott och bara mått gott.Imorgon väntar det vatten och bröd. J hälsar tillbaka.
    Han vet att han haft tur sa han :D
    En jättekram till er alla på söder.Saknar er.
    Kram Synne och Maken, styvson, Fjåset och W :D

    Hej Peter.
    Du är duktig på ord hehe.
    Vi har som sagt haft en bra dag idag.Mår fint. Kan inte låsa in ungarna i vebon, för vi har ingen hehe....
    j hälsar så gott tillbaka. Nu måste vi faktiskt snart träffas alltså....konjacen står i skåpet, kaffe finns och trädgårdsstolarna är ute. Saknar bara er ;D
    Hälsa de andra så gott, även hundarna hehe.
    Kram från syrran :D

    Hej Carina.
    Tack ska du ha. Ja 12 år, år fyllda med både sorg och glädje. Men är inte livet så? Jo jag tror det.
    17 mai, det ska jag nog klara av att komma ihåg hehe.
    Hälsa maken så gott från oss.
    Kramis från Synne med "famij" ;D

    Hej Annette.
    Tusen tack.
    Dagen blev så bra.
    Ser att du funnit en massa norska ordspråk. Ligger du i hårdträning inför flytten ;D
    Men bra är dom ialla fall.
    Kram Synne ;D

    Hallå där vackra fågel.
    Jo jag gillar skator ;D
    Tack för hälsningen.
    Kram Synne ;D

    Hej Moonlovers.
    Tack för hälsningen.
    Dagen har varit helt perfekt.Nästan hehe.
    Kram Synne ;D

    Hej Gry ;D
    Ser att du haft en bra helg. Skönt det var ni värda.
    Här har vi haft det så bra idag. God mat och snälla barn. Inget varmvatten och dåligt med dusj hehe.
    Precis som det ska vara hehe.
    Ja du har nog missat en hel del i helgen, men det kan vi hjälpa dig med att få oppdaterat hehe.
    Ha en skön söndagskväll.
    Synne med "familj" :D

    SvaraRadera
  11. Gratulerer så mye med bryllupsdagen! Prøvde å legge inn en kommentar litt tidligere, men fikk feilmelding, så jeg prøver igjen... Håper dere har hatt en flott dag med mye god mat!
    Ja, selvsagt kan du komme innom min stall, koselig det :-) Send en mail så kan jeg forklare deg veien.
    Skal legge meg tidlig etter å ha sett "Walk the line" - filmen om Johnny Cash; den kan varmt anbefales! Har en travel uke foran meg, så God Natt :-)

    Klem fra Britt

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails