Translate

fredag 11 januari 2008

Drivhus effekt eller inte.


Men vi har just nu det ganska varmt.

Jag skulle gå till postkassen och hämta dagens skörd av reklam och räkningar. Tittade på termometern innan. Höll på att få en chock. Ni ska veta att just nu har vi faktiskt 12,3+. I solen mycket riktigt och på verandan där vinden inte kommer till. Men ialla fall. Det är den 11 januari!
ska ut och hänga upp mera svål till fåglarna. Dom behöver säkert maten ialla fall. Attans också att man inte var snabb och fick ut tvätten på tork. Hade gått bra det idag. Dessverre så är det bedrägligt ute, för det är så halt! Så det gäller att hålla sig på benen när man ska ut på tur.
Nu ska jag ialla fall ha mig en kaffe. Trots mage och tandverk :)

8 kommentarer:

  1. Hej Synne! Tack för din snälla kommentar; jag tycker många andra har fina bloggar, men att min skulle tillhöra nån sån kategori? -nja, det har jag inte som mål i alla fall. Jag gör det jag tycker är kul, och just nu är det skitkul att blogga;-)

    Hur gick det hos tandläkarn? Hoppas verkligen du fick det fixat;-)

    Harrytur... om det är Harry att handla smart, göra en trevlig utflykt med familjen osv, ja- då är det ett gäng kloka norrmän som varje vecka handlar vid gränstrakterna, tycker jag. Harry rules!!;-))

    Gör en gastro! Bums! Kanske du får gå med en syramätare ett dygn också, MEN stå ut med det för din egen hälsas skull. Det är bätte med lite kort lidande än ett långt och utdraget, som du har nu.

    Hårda ord från Gry ;-)//KRAM

    SvaraRadera
  2. Många som har bloggar skriver så fint, och har så fina bilder om heminredning och pyssel och allt sånt. Jag är inte så duktig på sådana saker, det är nog därför jag tycker bloggarna är så fantastiska.
    Fick tid hos tandläkaren på måndagsmorgon.Kl 9. Så tills dess får jag hålla ut.
    Japp Harry rules, det tycker vi om kompisen i Sykkylven med.Han heter Harry :)
    Ja det var hårda och inga visor. Ska ta det upp med fastlegen nästa gång jag är där.Lovar på heder och samvete.
    Skönt med någon som ryter i åt en ibland.Tack Gry.
    Kjempeklem fra nabolandet og håper du og familjen får ei flott helg :)

    SvaraRadera
  3. Oj, tack för "svaret"...;-) Såg det nu när jag är inne IGEN för att lämna en award till dig. Se sidoinlägget på min blogg ;-)

    Kram IGEN

    SvaraRadera
  4. Synne// Din blogg är jättefin och Du skriver så fint om vardagliga händelser i Din närhet, Du fångar saker med Din kamera och förmedlar till oss andra, för mej med stor kärlek till Norge är det också trevligt när Du smyger in lite Norsk i det hela. // annette

    SvaraRadera
  5. Tack Synne för din goa kommentar hos mig och vad roligt att du tittade förbi. Välkommen tillbaka fler gånger. Jasså fenomenet är känt även hos er? Intressant.

    Och du, jag tycker du har en jättefin sida.
    Kram Vero

    SvaraRadera
  6. Har ni såå varmt. och sol...
    fantastiskt.
    Hoppas du står ut till på måndag då. Jag ska tänka på dig och önska dig smärtlindring *s

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Man får tacke som man säger i den stora staden Norrköping.
    Har aldrig fått en award förut så den karamellen ska jag suga på länge Tack Gry:)
    Jag är nog inte så hemma på inredning och sånt, har en symaskin som står i ett skåp, aldrig använd.Skulle vilja lära mig använda den. Någon som känner sig manad att komma och vara syslöjdslärare? :)
    Så absolut att fenomenet är känt här med.Strumpor och tvättmaskin går inte ihop hehe.Man skulle starta strumpbutik, men inte sälja strumpor parvis,utan bara en.Tror det skulle löna sig :)
    Jag kikar in igen Vero.
    Stor klems fra nabolandet

    SvaraRadera
  8. Tack för det Cattis, det molverker lite i tandskrället.Överlever väl, annars så får jag ta nån äcklig sprit att bedöva med. Grappa kanske urk!
    Ja det var så varmt någon timme. Men bara vid väggen på verandan. Men man längtar ju till våren som är några månader framåt. Ser fram till påsk nu :)
    Kjempeklem fra nabolandet :)

    SvaraRadera

När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

Related Posts with Thumbnails